محیط زیست

استفاده از پهپاد برای پایش‌تالاب‌ها

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، علی سلاجقه در مراسم رونمایی از ۲۵ خودروی حفاظت محیط زیست با ادای احترام به مقام معظم رهبری و تاکید بر روزهای زمین پاک، اظهار داشت: این روزها در سال ۱۳۸۰ به عنوان روز جهانی پاک در نظر گرفته شده است. شجره نامه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی طیبه که سالگرد تاسیس آن را جشن می گیریم، در چند روز اخیر، تلاشی برای شجره نامه بد رژیم صهیونیستی و با هماهنگی تمامی نیروهای نظامی کشور این را آورده است شجره نامه بد از روی زمین محو خواهد شد.

وی با توجه به روح شهدای کشورمان به ویژه ارواح شهدای محیط زیست و نیروی انتظامی مراقب اعمال و رفتار ما به ویژه ارواح حاج قاسم و شهید زاهدی باشد، افزود: در سازمان حفاظت محیط زیست سعی داریم محیط بانان را بیشتر تجهیز کنیم تا به جای حفاظت از محیط زیست، در صورت شهادت یا مجروح شدن، اجازه کار و نفس کشیدن به متخلفان و شکارچیان ندهیم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: البته در مرحله اول تلاش ما این است که فرهنگ حفاظت از محیط زیست را بالا ببریم و در این زمینه مدرسه محیط زیستی را نیز راه اندازی کرده ایم که محیط بانان در آن آموزش می بینند که چگونه با آن برخورد کنند. متخلفان و شکارچیان، اما اگر وقتی متخلفان به هشدارها توجه نکنند، آن وقت است که محیط بانان وارد عرصه می شوند و سازمان حفاظت محیط زیست از نیروی قهری استفاده می کند.

سلاجقه بیان کرد: مرحله دوم بحث سخت افزاری است چرا که معتقدیم اهمیت محیط زیست کشور و حفاظت از عرصه های طبیعی به قدری بالاست که تلاش می کنیم از به روزترین فناوری های روز دنیا استفاده کنیم.

وی تاکید کرد: خودرو یکی از ابزارهای اصلی محیط بانان است تا بتوانند در تعقیب متخلفان موفق باشند، از این رو تقویت زیرساخت خودرو را در برنامه داریم و تلاش می کنیم تا یک تا دو سال آینده آن را تکمیل کنیم. و تهیه تجهیزات انفرادی نیز بخشی از برنامه این سازمان است، سعی می کنیم از ظرفیت ها استفاده کنیم. پهپاد و از پرندگان بیشتر استفاده شود تا محیط بانان کمتر در میدان حضور داشته باشند، این کار برای تالاب ها آغاز شده است، همچنین سعی داریم از این ظرفیت در حفاظت از مناطق حفاظت شده استفاده کنیم تا آسیب کمتری به محیط بانان وارد شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: اقدامات خوبی در زمینه معیشت و مسکن محیط بانان انجام شده است. چندین استان در تامین مسکن محیط زیست خانم ها موفق بودند به استان هایی که موفق نبودند هشدار داده شد که در اسرع وقت اقدام کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا