ترندهای روز

استون‌هنج، یکی از مرموزترین بناهای تاریخی دنیا ممکن است با ماه هم مرتبط باشد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

استون هنج یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری بریتانیا و یکی از اسرارآمیزترین آثار تاریخی در جهان است.

استون هنج یکی از آثار ماقبل تاریخ است که از مجموعه ای از تخته های سنگی عمودی بزرگ تشکیل شده و قدمت آن بین سه تا دو هزار قبل از میلاد تخمین زده می شود.

بر اساس تحقیقات محققان استون هنج، علاوه بر خورشید، می تواند به موقعیت های ماه نیز مربوط باشد.

کارشناسان و کارشناسان میراث بریتانیایی در حال بررسی ارتباط بین استون هنج، بنای تاریخی سنگی باستانی، و حضیض ماه (دورترین و نزدیک ترین فاصله ماه از زمین) هستند که هر ۱۸.۶ سال یکبار اتفاق می افتد.

این به معنای نقطه ای است که طلوع و غروب ماه دورترین فاصله را در افق از زمین پیدا می کند و نزدیک ترین زمان بعدی چنین رویدادی در سال های ۲۰۲۴ و ۲۰۲۵ خواهد بود.

نظریه این است که حرکات ماه در ابتدای ساخت استون هنج مورد توجه قرار گرفته و در طراحی و معماری این بنا نقش داشته است.

استون هنج، یکی از اسرارآمیزترین بناهای تاریخی جهان، ممکن است مربوط به ماه نیز باشددکتر سیلوا از دانشگاه بورنموث می گوید زمانی که استون هنج ساخته شد، مردم دور آن جمع شدند تا به ماه نگاه کنند.

از آنجایی که اوج مداری بزرگ و حضیض ماه به ندرت اتفاق می افتد، محققان می خواهند از این فرصت برای بررسی این موضوع استفاده کنند.

میراث فرهنگی بریتانیا با همکاری کارشناسانی از دانشگاه‌های آکسفورد، لستر و بورنموث و انجمن سلطنتی نجوم مشغول تحقیق در این زمینه است.

دکتر فابیو سیلوا از دانشگاه بورنموث می‌گوید: «ما در مورد یک رویداد تاریخی صحبت می‌کنیم که یک بار در یک نسل اتفاق می‌افتد که مردم برای تماشای آن به ویلت‌شایر می‌آیند.

ما هرگز قادر به اثبات این موضوع نخواهیم بود، اما هر چه بیشتر درباره این ساختمان سنگی و ماه بیشتر بدانیم، دلایل قوی تری برای این نظریه خواهیم داشت.»

استادان و دانشجویان دانشگاه بورنموث در حال ثبت حرکات ماه و ارتباط آن با موقعیت سنگ ها در استون هنج هستند.

دکتر سیلوا ادامه می دهد: «ماه در موقعیت شمالی تری نسبت به قبل طلوع می کند و دو هفته بعد بیشتر به سمت جنوب طلوع می کند و ما معتقدیم مکان هایی مانند استون هنج با حرکت ماه در این موقعیت ها همگام هستند. “

“تحقیق به ما امکانات بیشتری نسبت به پاسخ هایی می دهد که داریم.”

استون هنج، یکی از اسرارآمیزترین بناهای تاریخی جهان، ممکن است مربوط به ماه نیز باشدانقلاب تابستانی در استون هنج یک رویداد مهم و محبوب است که هر ساله هزاران بازدید کننده را گرد هم می آورد.

استون هنج به دلیل ارتباطش با حرکات خورشید، به ویژه در ارتباط با انقلاب تابستانی، زمانی که هزاران نفر از ساعات اولیه صبح در استون هنج جمع می شوند تا طلوع خورشید را تماشا کنند، به طور گسترده ای شناخته شده است.

پروفسور کلئو راگلز، اخترفیزیکدان دیرینه (دانش بین رشته ای باستان شناسی، نجوم و انسان شناسی که تأثیر و تأثیر پدیده های کیهانی و حرکات اجرام آسمانی را بر هنرها، آیین ها، ادیان، اعتقادات و سایر پدیده های فرهنگی مردم باستان بررسی می کند) دانشگاه لستر می گوید: ارتباط معماری استون هنج با خورشید به خوبی شناخته شده است، اما ارتباط آن با ماه به خوبی بررسی نشده است.

“چهار ستون سنگی استون هنج مربوط به موقعیت اوج و حضیض مداری ماه یا دورترین و نزدیکترین فاصله آن با زمین است و محققان سالهاست که در مورد هدف از ساخت آن به این شکل تحقیق می کنند و اگر چنین است، آنها را بررسی می کنند. می خواهید بفهمید هدف آن چیست و چرا به این شکل ساخته شده است؟

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا