اخبار بورس

اسرائیل را نزدیم، اما بورس را چرا!

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامچند روزی است که سایه انتقام‌جویی احتمالی ایران بر بازار سرمایه سنگینی می‌کند، اما از شب گذشته با توجه به توییت‌ها و مصاحبه‌هایی که صورت گرفت، به نظر می‌رسید این ماراتن به پایان خود نزدیک شده است و می‌توان تصور کرد که بازار سرمایه مانند امروز خواهد بود.

تا زمان نگارش این متن ۹۵ درصد بازار سرمایه به رنگ قرمز و شاخص کل است سقوط ۴۵۰۰۰ ۱۳۸ واحد معادل ۲ درصد در سطح دو میلیون و ۲۱۶۰۰۰ ۷۵۹ واحد است. افتادن انجام داد

نقشه بازار به این شکل بود که نشان می داد بورس ایران با وجود اینکه اسرائیل هدف قرار نگرفته بود به این موضوع پاسخ جدی داده است:

چه حمایتی از بازار شد؟

سهامداران در این شرایط بحرانی انتظار حمایت از بازار سرمایه را دارند اما تنها حمایتی که از ابتدای صبح در بازار سرمایه مشاهده شده است، سفارش است. عدم فروش بازارسازان در بورس و خارج از بورس بود. در اطلاعیه بورس آمده است:

به اطلاع تمامی بازاریابان می رساند؛ در روز جاری، ارسال سفارش فروش و فروش سهام در کلیه نمادهای مدیریت بازار در بازارهای اول، دوم و پایه فرابورس ایران ممنوع است. لازم به ذکر است فروش موجودی کالا به صورت خرده فروشی (بلوکی) و عمده فروشی مشمول ممنوعیت های فوق نمی باشد.

با این حال، همانطور که می بینید، این راه حل منطقی نبود این بدان معناست که سهامداران به عدم حمایت جدی بازار اعتراض دارند.

الان شنیدم احتمالا فردا ۲۶ هست فروردین برای حمایت از بازار باید جلسه ای با حضور مدیران بورس و حقوقدانان تشکیل شود.

منبع: ایران تحلیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا