ورزشی

“اسنوس” مواد مخدر جدید فوتبالیست های لیگ برتر انگلیس

باشگاه های لیگ برتر انگلیس در حالت آماده باش هستند. استفاده از داروهایی به نام snus در بین بازیکنان به شدت افزایش یافته است که می تواند بر سلامت آنها تأثیر بگذارد. در تصاویری که به تازگی منتشر شده است، بازیکن چیزی شبیه به چای کیسه ای را بین لثه و گونه خود قرار داده است تا طعم آن را بچشد. جیمی واردی (لسترسیتی)، ویکتور لیندلوف (منچستریونایتد)، دنی مورفی (لیورپول)، مارکوس راشفورد (منچستریونایتد)، برتراند ترائوره ​​(استون ویلا سابق) و مارک گیلسپی (نیوکاسل) از این دارو استفاده می کنند.

فروش snus در اروپا به دلیل خطرناک بودن ممنوع است، اما پس از برگزیت در بریتانیا قانونی شده است. با این حال، هشدارهای پزشکان مانع از تبدیل شدن مصرف اسنوس به یک اپیدمی در فوتبال انگلیس نشده است. اثرات این مواد به حدی زیاد است که بسیاری از اعضای لیگ برتر درخواست کمک کرده اند. Snus حاوی ۳۰ نوع ماده شیمیایی است که نیکوتین آن سه برابر سیگار است. با این حال، تصور می شود که خطر کمتری نسبت به سیگار کشیدن دارد. Snus یک پودر مرطوب سیاه رنگ است که در کیسه های کوچک قرار می گیرد. مردم می توانند با قرار دادن این بسته ها زیر زبان خود از طعم آن لذت ببرند.

بازیکنان زیادی در لیگ برتر به این مواد معتاد شدند و در تلاش برای ترک آن هستند. بر اساس تحقیقات انجمن حرفه ای فوتبال، مصرف سنس تنها برای سلامتی مضر نیست و کودکان ممکن است از بازیکنان مورد علاقه خود الگو بگیرند. مصرف بی رویه این مواد باعث نگرانی انجمن حرفه ای فوتبال شده و این سازمان نسبت به بالا بودن اعتیاد هشدار داده است. بر اساس تحقیقات، برخی از بازیکنان روزانه ۲۵ کیسه اسنوس مصرف می کنند. کیسه ها را زیر لب بالایی خود می گذارند.

تبلیغات

طرح جدید وام ۷۵ میلیون تومانی ✔️بدون ضامن و بازپرداخت کاملا آنلاین ۱۸ ماهه

وام فوری بگیرید

در آگهی

یک منبع به سان گفت: “بسیاری از بازیکنان درگیر این موضوع می شوند زیرا نمی دانند که نیکوتین اسنوس از سیگار اعتیادآورتر است. حتی بازیکنان ذخیره نیز آن را مصرف می کنند. پزشکان در باشگاه های انگلیسی می ترسند که مصرف آنها خارج از کنترل باشد. بیرون.” مصرف زیاد اسنوس خطر ابتلا به سرطان را افزایش می دهد. از آنجایی که این ماده در داخل دهان قرار می گیرد، می تواند آسیب جدی به لثه وارد کند و احتمال ابتلا به سرطان دهان را افزایش دهد. همچنین باعث سرطان گلو، لوزالمعده و معده می شود.

خرید snus به راحتی از طریق اینترنت انجام می شود و مصرف کنندگان کمتر از پنج یورو برای یک بسته هزینه می کنند. فدراسیون حرفه ای فوتبال اعلام کرد که لازم است اقدامات لازم برای جلوگیری از مصرف این دارو توسط بازیکنان انجام شود و آموزش های لازم به آنها داده شود. نیکوتین موجود در اسنوس بسیار اعتیاد آور است و ترک آن بسیار سخت است. این دارو علاوه بر خطر سرطان، ممکن است باعث مشکلات قلبی و مغزی نیز شود. در حالی که این دارو دود نمی شود، اما ترکیب آن روی مغز اثر می گذارد، دوپامین را افزایش می دهد و مصرف کننده مانند یک فرد سیگاری از آن لذت می برد.

لی جانسون سرمربی تیم هیبرنیان از نزدیک اثرات این دارو را مشاهده کرده و معتقد است ۳۵ تا ۴۰ درصد بازیکنان از سنو استفاده می کنند. البته این آمار زیاد نیست. باشگاه هایی مانند استون ویلا تصمیم گرفته اند بازیکنانی را که از این دارو استفاده می کنند جریمه کنند. تحقیقات دیگری نشان می دهد که فروش این مواد در بین پسران ۱۳ و ۱۴ ساله در آکادمی ها دیده شده است. همچنین یکی از بازیکنان دسته دوم به دلیل مصرف زیاد سنس تومور سرطانی در لثه هایش پیدا شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا