بانک و بیمه

اعطای تسهیلات تکلیفی جهش تولید مسکن، با جدّیت در بانک سینا دنبال می‌شود

به گزارش ایران تحلیل به نقل از بانک سینا، غلامرضا فتحعلی مدیرعامل بانک سینا با تاکید بر عزم و اراده این بانک در خصوص امداد اجباری در حوزه جهش تولید مسکن اظهار داشت: پرداخت کمک های اجباری از طریق شمول مالی و دسترسی مردم به سیستم پول و امور مالی کشور نتایج مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

وی افزود: نظام اقتصادی ما مبتنی بر نظام بانکی است و این مشکل ایجاب می کند که با همکاری و هماهنگی دولت، مجلس و نظام بانکی بتوان از تمام ظرفیت بانک ها برای خدمت به مردم استفاده کرد. به ویژه در بخش مسکن.»

مدیرعامل بانک سینا به مشکل ناهماهنگی برخی بانک ها در کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: یکی از دلایل اصلی پدیده ناهماهنگی در بانک ها، عدم تطابق سررسید دارایی ها و بدهی های بانک ها است.

به گفته فتحعلی، مشکل عدم تمکین بانک ها به دلیل مدیریت عملکرد بانک و صدور دستور به بانک های متخلف است.

وی موضوع ادغام بانک های آسیب دیده را یکی از روش های تجربه شده در دنیا برشمرد و گفت: اگر بنا به دلایلی شرایط برای خروج از بحران فقیر فراهم نشد، راهی برای نجات بانک های آسیب دیده از طریق دادخواهی وجود دارد. به عنوان ادغام یا ادغام یک طرفه یا دوجانبه بر اساس استانداردهای حسابداری. این می تواند اتفاق خوبی در صنعت بانکداری باشد.

رئیس هیئت مدیره بانک سینا ابراز امیدواری کرد: بر اساس روند و رویکرد اصلاحی در مدیریت بانک مرکزی، مشکل عدم تعادل در برخی بانک ها بهبود یافته و به حداقل ممکن کاهش یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا