ورزشی

افتتاح خاص‌ترین استادیوم جهان در عربستان با شکست مسی!

اولین دیدار تورنمنت سه جانبه جام سیزن ریاض در ورزشگاه کینگدوم آرنا برگزار شد و طی آن الهلال موفق شد با نتیجه ۴ بر ۳ از سد اینترمیامی و لیونل مسی بگذرد. دیداری که افتتاحیه ورزشگاه جدید این تیم عربستانی بود و آنها توانستند این ورزشگاه شیک و مدرن را به بهترین شکل ممکن افتتاح کنند.

پخش تصاویر تلویزیونی این مسابقه باعث تعجب و تعجب بینندگان تلویزیونی شد. سبک جدیدی از فیلمبرداری که کاملا شبیه بازی های کامپیوتری PES و FIFA بود. در این مسابقه سبک جدیدی از فیلمبرداری با دوربین های هلی شات انجام شد که با عبور از بالای سر تماشاگران حاضر در ورزشگاه، حتی وارد زمین شده و در فاصله بسیار نزدیکی از بازیکنان قرار گرفتند.

1984702

اما انتشار تصاویر این دیدار و تماشای ورزشگاه زیبای الهلال ما را بر آن داشت تا نگاهی به نحوه ساخت این ورزشگاه خارق العاده داشته باشیم. ورزشگاه Kingdom Arena یا سالن بلوار یا Kingdom Arena یک ساختمان سرپوشیده چند منظوره است که میزبان فوتبال، بسکتبال، تنیس، بوکس و تعدادی ورزش مختلف است که دارای سالن تئاتر است.

1984703

ظرفیت این ورزشگاه برای مسابقات فوتبال به ۲۶ هزار نفر می رسد و در صورت برگزاری رویدادهای دیگر مانند کنسرت به ۴۰ هزار تماشاگر می رسد. این مجموعه برای برگزاری کنسرت و سایر رویدادها در فصل ریاض ساخته شده است.

1984704

استادیوم جدید به گونه ای طراحی شده است که از هر طرف بسته و پوشش داده شود. این مجموعه در مکانی مشخص در پایتخت عربستان سعودی واقع شده است. به گزارش وب سایت Stadiumdb که متخصص آمار استادیوم های فوتبال در جهان است، این استادیوم یکی از سریع ترین استادیوم های ساخته شده در جهان به حساب می آید، زیرا Kingdom Arena تنها در سه ماه و ۹۰ روز ساخته شده است.

1984705

این ورزشگاه دارای یکی از بهترین سیستم های روشنایی در ورزشگاه های عربستان و خاورمیانه است. در ۲۹ سپتامبر ۲۰۲۳، Kingdom Holdings قراردادی را با اداره سرگرمی عمومی، که مالک ورزشگاه است، امضا کرد تا نام استادیوم را Kingdom Arena بگذارد.

1984707

Kingdom Arena در مساحتی بیش از ۲۰۰ هزار متر مربع ساخته شده است. ارتفاع ورزشگاه ۴۶ متر، طول آن ۱۰۵ متر و عرض ورزشگاه ۶۸ متر است که طبق آخرین اعلام، ظرفیت ۲۶ هزار تماشاگر را دارد. اتاق های مجلل برای میهمانان ویژه و کابین های VIP که تا ۳۵۰ نفر را در خود جای می دهد.

1984710 1984709 1984706

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا