اخبار اقتصاد ایران

افزایش قیمت بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار در راه است | فقط 6 دستگاه اتوبوس بین شهری شماره گذاری شد

معاون وزیر راه و شهرسازی از طرح افزایش قیمت بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار خبر داد و گفت: تامین ۱۵۰ میلیون دلاری واردات اتوبوس مشکل داشت.

ایران تحلیل، سید کمال هادیان فر از برگزاری جلسه افزایش قیمت بلیت هواپیما، اتوبوس و قطار خبر داد و اظهار داشت: در حوزه حمل و نقل هوایی مسافر با نابرابری جدی ناوگان مواجه هستیم و برای برای توسعه ناوگان، یا باید از منابع دولتی یا خصوصی استفاده کنیم.» استفاده خصوصی

وی افزود: برای منابع دولتی نیازمند اعتبارات ویژه هستیم و برای استفاده از توان بخش خصوصی باید در درآمدهای هزینه ای یعنی قیمت بلیت نیز تجدید نظر کنیم.

هادیانفر تصریح کرد: در این راستا جلسات زیادی با انجمن ها و اتحادیه ها برگزار و جمع بندی های لازم صورت گرفته است. در جلسه گذشته گزارش اصلاحات را به معاون رئیس جمهور ارائه کردیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: این اصلاحات به گونه ای است که مردم تحت فشار زیادی قرار نگیرند و در عین حال زیان شرکت ها به حداقل برسد.

هادیان فر از برگزاری جلسه با انجمن راه آهن خبر داد و گفت: بلیت برخی قطارهای حومه ای تهران ۳ تا ۴ هزار تومان است و در صحبتی که با مردم داشتم می گویند بلیت قطار خیلی ارزان است.

وی با تاکید بر اینکه باید در این زمینه اصلاحاتی صورت گیرد، افزود: شورای عالی حمل و نقل مرجع تصمیم گیری در خصوص قیمت ها است. البته به دلیل مسائل اقتصادی ستاد تنظیم بازار باید اصلاحات قیمت را تایید و ابلاغ کند.

هادیان فر همچنین به برنامه توسعه ناوگان اتوبوسرانی اشاره کرد و اظهار داشت: پارسال تنها ۶ دستگاه اتوبوس بین شهری شماره گذاری شد! برای تامین ارز واردات اتوبوس بین وزارت حراست و بانک مرکزی مشکلاتی وجود داشته و تاکنون نتیجه ای نگرفته ایم.

وی افزود: با تامین ۱۵۰ میلیون دلار ارز شرایط برای واردات ۱۸۰۰ اتوبوس زیر ۵ سال فراهم می شود که می توانیم برای اربعین امسال از آن استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا