اخبار اقتصاد ایران

افزایش قیمت‌ در بازار خودرو +جدول نرخ‌ها :: ایران تحلیل

بار دیگر با نزدیک شدن به پایان سال، قیمت خودرو هر ساله به سنت خود پایبند بوده و در آستانه عید نوروز روند صعودی را آغاز کرده است.

به گزارش ایران تحلیل، قیمت خودرو امروز چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ مانند روزهای گذشته روند صعودی را طی می کند. این در حالی است که پژو پارس از ایران خودرو و کوئیک ساده های آجدار رشد شگفت انگیزی را تجربه کردند.

بار دیگر با نزدیک شدن به پایان سال، قیمت خودرو هر ساله به سنت خود پایبند بوده و در آستانه عید نوروز روند صعودی را آغاز کرده است. امسال این روند زود شروع شد اسفند شروع شد و امروز چهارشنبه ۹ اسفند ۱۴۰۲ به اوج خود رسیده است. از آنجایی که در بین ۳۰ محصول بررسی شده موجود در بازار، تنها دو خودرو روند نزولی داشته و اکثریت قریب به اتفاق آنها نسبت به روز گذشته گران شده اند.

جدای از رونق مجدد ارز و خالی شدن هیجانات قیمت دلار در بازار خودرو، سیگنال خودروسازانی مانند ایران خودرو به بازار و چراغ سبز آنها به گرانی خودرو را نمی توان به راحتی نادیده گرفت.

به ویژه اینکه نشانه های توقف رسمی تولید پژو پارس پس از ۲۳ سال و درخواست ایران خودرو برای افزایش قیمت محصولاتش در بازار خودرو کاملا مشهود است. البته با دور زدن شورای رقابت از سوی وزارت امنیت، به نظر می رسد در پشت صحنه، برخی خودروهای چینی خواسته یا ناخواسته از قیمت گذاری دستوری خارج شده اند تا پایه های حاکمیت چینی ها بر بازار و قیمت این خودروها تقویت شود. محصولات در بازار آزاد افزایش خواهند یافت.

قیمت خودرو در بازار داخلی

به گزارش تجارت نیوز، قیمت خودرو در بازار داخلی در اکثر محصولات با افزایش گزارش شده است. در بین ۲۰ محصول مورد بررسی، تنها تارا گاریبایی امروز کار خود را با روند نزولی آغاز کرد.

همچنین چهار محصول سایپا یعنی تیبا صندوقدار، هاچ بک، پراید وانت و کوییک R اتوماتیک به همراه سمند LX EF7 بنزینی پنج مدلی هستند که بدون تغییر نسبت به روز گذشته خرید و فروش می شوند.

۱۴ محصول دیگر کار خود را آغاز کردند به طوری که کل بازار برای خریداران خودرو نگران کننده است. به ویژه پژو پارس که چندی پیش خبر تولید آن اعلام شد، طی دو روز گذشته و پس از خروج رسمی از خط تولید ایران خودرو با رشدی حدود هشت درصدی در آستانه ورود به بازار قرار گرفت. کانال ۸۰۰ میلیون تومان. .

پژو ۲۰۷i دنده ای پانوراما که به عنوان مهمترین رقیب قیمتی پژو پارس در بازار شناخته می شود، امروز با رشد ۲.۱ درصدی زودتر از پژو پارس سقف ۸۰۰ میلیون تومانی را شکست. مدل اتوماتیک این خودرو نیز از روند کلی محصولات ایران خودرو عقب نماند و رشد ۲.۳ درصدی را امروز به ثبت رساند.

پژو ۲۰۶ تیپ ۳ پانوراما نیز امروز با ۱۵ میلیون تومان گرانی به ۶۴۰ میلیون تومان رسید.

تارا اتوماتیک نیز که لوکس ترین محصول تولیدی ایران خودرو است، روند کلی بازار را دنبال کرد تا با قیمت یک میلیارد و ۱۴۰ میلیون تومان پیشتاز بازار داخلی شود.

نگاهی به قیمت محصولاتی که از نظر قیمتی نزدیک به پژو پارس هستند نشان می دهد که با توقف تولید پژو پارس بدون رونمایی از جایگزین مناسب تا چه اندازه سیگنال منفی به بازار ارسال شده است.

علاوه بر دنده تارا، در جدول زیر مشخص است که محصولاتی مانند دناپلاس تیپ ۲ توربو، دناپلاس تیپ ۱ دنده ای و سمند سورن پلاس دوگانه سوز که در رده قیمتی پژو پارس قرار دارند، به پرچمداران فعلی تبدیل شده اند. افزایش قیمت روز

با اينكه کوئیک R اتوماتیک نسبت به روز قبل سه مدل دیگر تغییری ندارد کوییک رشد چشمگیری داشته اند تا بازار سایپا از ایران خودرو عقب نماند. بخصوص کوئیک دنده ساده ای که مدت ها پشت کانال ۴۰۰ میلیون تومان بود امروز با جهشی چشمگیر به ۴۱۲ میلیون تومان رسید.

ساینا گیر اس دیگر سدان سایپا نیز رشد ۰.۹۳ درصدی را تجربه کرد تا به ارزش ۴۳۶ میلیون تومان معامله شود.

راناپلاس یکی دیگر از محصولات داخلی است که کمتر از ۱ درصد گزارش شده است.

قیمت خودروهای مونتاژ شده

قیمت خودرو در بازار مونتاژ چین همانند بازار داخلی همچنان در حال افزایش است. اما سرعت رشد قیمت این محصولات کمتر از سرعت افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا در بازار است.

در بین ۱۰ محصول بررسی شده چینی، امروز تنها تجهیزات اسپرت لوکس ام وی ام X22 کار خود را با کاهش قیمت آغاز کرد.

دو محصول Dione Y5 Simple و Plus بدون تغییر نسبت به روز گذشته به ترتیب با نرخ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون و یک میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان در بازار معامله می شوند.

همچنین X55 Sadeh و Sport دو محصول دیگر مدیران خودرو مانند جک S5 اتومات ۱۴۰۰ و نیوفیس کرمان موتور هر کدام ۰.۶ درصد رشد داشته اند.

جک S3 اتوماتیک با ۱.۷ درصد رشد رکورددار افزایش قیمت در بازار مونتاژ امروز شد تا در آخرین معاملات به یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان برسد.

دیگنیتی پرستیژ، شرکت سوگلی بهمن این موتور که اخیراً بدون مجوز شورای رقابت در کارخانه افزایش قیمت داشت، همچنان در بازار صعودی می کند تا گران ترین محصول در بین ۳۰ محصول بررسی شده امروز باشد.

تیگو ۷ نیز رشد قیمت ۱.۲ درصدی را تجربه کرد تا با قیمت یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان خرید و فروش شود.

افزایش قیمت در بازار خودروهای داخلی و خارجی؛ دناپلاس، رانا، کوئیک و قیمت ساینا چقدر بود؟ | جدول قیمت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا