اخبار اقتصاد ایران

افزایش ۶۰ درصدی حقوق بازنشستگان چه زمانی اعمال می‌شود؟ | بازنشستگان خواستار توضیح هستند

عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ پاسخ داد؛

میرتاج الدینی عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: بازنشستگان خواستار تبیین سازوکار تناسب در سال جدید هستند.

ایران تحلیل به نقل از خبرآنلاین،عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: میزان افزایش حقوق بازنشستگان ۲۰ درصد تعیین شد البته علاوه بر ۲۰ درصد، مستمری بگیران نیز خواهند داشت. مشمول اجرای ۴۰ درصدی تناسب حقوق بازنشستگان بر اساس برنامه هفتم توسعه شود. .

وی خاطرنشان کرد: بازنشستگان خواستار تبیین سازوکار تناسب در سال جدید هستند.

تناسب در سال اول ۴۰ درصد و در سال دوم و سوم ۳۰ درصد مابه التفاوت تا ۹۰ درصد خواهد بود. این جمله خلاصه برنامه هفتم توسعه مربوط به تناسب حقوق بازنشستگان است که قرار است با افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده تامین شود.

با این حال احمدزاده، ملی پوش بازنشسته معتقد است؛ مشخص نیست که این تناسب از چه زمانی اجرایی می شود و از چه ماهی شروع می شود. زیرا هنوز در احکام حقوقی بازنشستگان ما نشانی از اجرای این تناسب وجود ندارد.

نمایندگان مجلس در روزها و هفته های پایانی سال گذشته صحبت های زیادی در مورد تعدیل حقوق بازنشستگان داشتند و سعی کردند با این وعده که وجود دارد، مضرات افزایش ۲۰ درصدی حقوق بازنشستگان صندوق های دولتی و ناچیز بودن این رقم را بپوشانند. هنوز نشانه ای از تحقق آن وجود ندارد.

به عنوان مثال میرتاج الدینی، عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ اظهار داشت: افزایش حقوق بازنشستگان ۲۰ درصد تعیین شد اما علاوه بر ۲۰ درصد، مستمری بگیران نیز مشمول ۴۰ درصد می شوند. اجرای تناسب حقوق بازنشستگان بر اساس برنامه هفتم توسعه.

در روزهای اولیه فروردین هیات عالی نظارت در سال جاری ضمن رسیدگی به موارد مغایرت بودجه ۱۴۰۳ کل کشور با سیاست های کل نظام، بند (ق) تبصره ۶ بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور را در نظر نگرفت. مصوبه مجلس در مغایرت با سیاست های کلی نظام و موافقت با تناسب حقوق بازنشستگان.

علیرغم همه اینها، به گفته احمدزاده بازنشستگان هنوز نمی دانند اعتبار متناسب با چه زمانی تامین می شود و چند ماه است که مستمری بگیران باید تنها با افزایش ۲۰ درصدی حقوق در سال جدید زندگی کنند، حتی با افزایش قیمت پایه کالا نسبت به سال قبل بیش از ۵۰ درصد است. افزایش یافت.

این بازنشسته تاکید کرد: نمایندگان مجلس و کارمندانی که مدام در مورد تعدیل حقوق بازنشستگان مصاحبه می کردند لطفا بیایند و توضیح دقیقی درباره سازوکار و زمان اجرایی شدن آن بدهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا