ورزشی

امیر قلعه‌نویی پس از پیروزی تاریخی برابر ژاپن چه گفت؟

امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی فوتبال ایران پس از دیدار مقابل ژاپن گفت: الحمدلله لطف خدا و اهل بیت شامل حال فوتبال ایران شد و توانستیم برد خوبی کسب کنیم. آسیا باید به این بازی افتخار کند. بازیکنان امروز با دل بازی کردند و ما قدردان محبت مردم ایران هستیم. لیاقت آنها بیشتر از این است. امروز بازیکنانم برای مردم ایران بازی کردند و با بازی تاکتیکی و تکنیکی توانستیم بازی را در نیمه دوم ببریم.

وی ادامه داد: می خواهم بگویم ابتدا از آقایان تاج و هاشمی تشکر می کنم، بازیکنان در جای خود هستند، از مسئولان تقاضا دارم نگاه خود را به فوتبال و فدراسیون تغییر دهند. فوتبال می تواند برای جامعه شادی ایجاد کند. از شما و آقای تاج بسیار ممنونم که در این یک ماه زحمت کشیدید. من دست تک تک بازیکنانم را می بوسم.

امیر قلعه نویی در نشست خبری پس از بازی با ژاپن گفت: خدا را شکر می کنیم که لطف و عنایتش شامل حال ما شد و توانستیم بازی خوب و تاکتیکی انجام دهیم و با تمرکز بالا برنده بازی باشیم. اول اینکه آسیا باید به این بازی افتخار کند. فوتبال ایران باید به این بازی افتخار کند و جوانان شایسته ای که امروز جان باختند، با دل برای مردم بازی کردند، لیاقت این مردم خیلی بیشتر از این حرف هاست. امروز سربازان کشور نشان دادند که چه انسان های بزرگی هستند و فعلاً آنچه را که می خواهند انجام می دهند. امیدوارم از این به بعد نگاه ها به این فوتبال تغییر کند.

وی افزود: باید از فوتبال به عنوان یک فرصت استفاده کنیم و از این پس حمایت حداکثری را از سوی فدراسیون فوتبال داشته باشیم که می تواند در سطح عمومی در فوتبال ایران تاثیرگذار باشد. این بازی نقطه عطفی برای فوتبال ایران بود و فکر می کنم جوانان ما کار بزرگی انجام دادند، نه به خاطر این برد، بلکه به خاطر کیفیت خوبی که نشان دادند. ما برنامه ای داشتیم که با چرخشی که داشتند خط هافبک آنها را از بازی خارج کنیم. قبل از گلی که دریافت کردیم موفق نبودیم اما بعد از گل در نیمه دوم فوتبال بازی کردیم که فکر می کنم از سطح آسیا بالاتر بود. امیدوارم نگاه مسئولان به فوتبال تغییر کند و حمایت کنند. نه تنها تیم ملی، بلکه باشگاه هایی که می توانند مانند قطری ها ورزشگاه ها و زمین های خوبی داشته باشند.

قلعه نویی ادامه داد: باید به تیم های پایه توجه کنیم و در دقیقه ۹۰ سرمربی انتخاب نکنیم. حالا اگر بخواهیم بالاتر از آسیا باشند باید برای جوانان و رده امید برنامه ریزی کنیم. نوجوانان ما کار بزرگی انجام دادند، اما باید با برنامه ریزی همراه باشد تا دید خوبی داشته باشیم و در رده های پایه و ارشد ادامه دهیم. من دست تک تک بازیکنان را می بوسم، آنها کار بزرگی انجام دادند و خدا را شکر می کنم.

سرمربی تیم ملی ادامه داد: نمی خواهم از کسی انتقاد کنم، فقط می پرسم. اولاً ایرانی ها را باور کنید، نه تنها در فوتبال، بلکه در همه زمینه ها، ایران و ایرانی می توانند کارهای بزرگی انجام دهند. متأسفانه در چند سال گذشته این فضا را برای ایرانیان ایجاد نکردند. چقدر به ما حمله کردند. از ۸ تیم راه یافته به مرحله یک هشتم نهایی، ۵ تیم در مسابقات کافا و جردن حضور داشتند. دو تا از این تیم ها اردن هستند و ما جزو ۴ تیم هستیم. آقایان به جای تمسخر حمایت کنید. این تیم را در شرایط سختی جمع کردیم. ما هم دوست داشتیم با تیم های بزرگ کار کنیم. اما زمانی که شرایط مهیا نشد توانستیم با امکاناتی که داریم جلو برویم. ما بعد از خدا و اهل بیت به بازیکنان ایمان داشتیم. از این به بعد نگرش خود را تغییر دهید و به جای تخریب انتقاد کنید. تخریب و صحبت های آن مدل متفاوت است. چطور تاجیکستان، عراق، ایران، اردن جزو ۸ تیم برتر هستند؟ لطفا دست از این نگاه ها و رفتارها بردارید.

وی ادامه داد: من امیرقلانوی مخالفت های زیادی دارم، انتقاد اشکالی ندارد و پیشرفت خواهید کرد، اما به هم حمله نکنیم. بیایید فوتبال خود را پیشرفت دهیم. شاید این تخته یک مسکن باشد. از مسئولان تقاضا دارم برای تیم های پایه برنامه ریزی کنند. من دیگر چیزی از فوتبال نمی خواهم. دوران مربیگری ام رو به پایان است و من هم زندگی ام را تمام کرده ام. من عاشق ایران و ایرانی هستم. دوست دارم ببینم مردم ما در روز بازنشستگی چقدر خوشحال و آرام هستند. هم از نظر اقتصادی و هم از جهات دیگر. الان باید قبول کنیم که مشکلات در کشور ما زیاد است و انشالله این مشکلات حل می شود.

قالنویی در ادامه گفت: چندین سال در شهرستان ها زحمت کشیدم تا بگویم ایرانی ها می توانند. در سال ۲۰۰۷ ایران و ایرانی ها اگر کمک می کردند می توانستند به فوتبال کمک کنند. ما مربیان و افراد بزرگی داریم که می توانند در اروپا مربیگری کنند اما چون در میادین بین المللی یک سری مشکلات داریم، ایرانی ها به حقشان نرسیدند. ممنون از منتقدان، اما در این چند روز خیلی اذیت شدیم. حرف هایی شنیدیم که با خودمان می گفتیم این چیست؟ جا دارد از گروه گل گهر تشکر کنم که به من اجازه داد در خدمت فوتبال ایران باشم. لطفا از این به بعد دیدگاه خود را تغییر دهید. این باعث پیشرفت کشور ما می شود. من خودم مشکلات زیادی دارم. درخواست من این است که نگاه ها و رفتارها اصلاح شود تا کل کشور ما اصلاح شود.

سرمربی تیم ملی همچنین گفت: ترجیح می دهد در مرحله بعد با کدام تیم بین قطر و ازبکستان روبرو شود؟ گفت: خیلی ها می خواستند گروهمان را عوض کنیم. آنها به بازیکنانم گفتند که اگر قرار است قهرمان شویم، باید مقابل همه تیم ها قوی بازی کنیم. این دو تیم خیلی خوب هستند و ما با آنها بازی کرده ایم. ما باید به قدرت تاکتیکی خود افتخار کنیم. بچه ها امروز در نیمه دوم ۷۰ درصد خودشان بودند و امیدوارم همه کسانی که بازی می کنند در بازی بعدی با این نگرش ظاهر شوند. بچه ها حق دارند تا فردا ساعت ۱۲ که اولین تمرین ماست خوشحال باشند و بعد تاریخ شود و باید به بازی بعدی فکر کنیم.

فوتبال جای ناامیدی و لذت بردن نیست. از نظر فنی به خصوص بعد از گلی که خوردیم یکی از بهترین بازی هایمان را انجام دادیم. در ابتدای بازی بچه ها اعتماد به نفس خوبی نداشتند که شاید به خاطر نتایج ژاپن در این تورنمنت باشد اما بعد از اینکه گل خوردیم مخصوصا در نیمه دوم یک سری تذکرات فنی دادیم که اگر سه هافبک آنها را از بازی بیرون بیاوریم و از جلو پرس کنیم، می توانیم حتی اگر در ۹۰ دقیقه بازی را ببریم، خوشحالیم که این اتفاق افتاد. ژاپن همیشه قابل احترام است و خوب بازی می کند و نشان داده تیم بزرگی است اما امروز خیلی بهتر از حریف بازی کردیم. مربی آنها دوست خوب من است که سه چهار ماه پیش در اجلاس فیفا صندلی های ما در کنار هم بود. او فردی بسیار با شخصیت است و فوتبال را از نظر عشقی دوست دارد.

در اواسط نشست خبری امیر قلعه نویی به احترام مردم ایران ایستاد و تعظیم کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا