فناوری

اولین اینترنت ماهواره‌ای برای تلفن همراه راه‌اندازی می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ایسنا: T-Mobile US اعلام کرد که اسپیس ایکس یک موشک فالکون ۹ را با اولین مجموعه ماهواره های Starlink پرتاب کرد که می تواند سیگنال های تلفن را مستقیماً از فضا به تلفن های هوشمند ارسال کند.

T-Mobile US و SpaceX در آگوست ۲۰۲۲ اعلام کردند که اپراتور تلفن همراه آمریکایی از ماهواره های SpaceX Starlink ایلان ماسک برای برقراری تماس های تلفنی ماهواره ای با کاربران تلفن همراه در بخش هایی از ایالات متحده استفاده خواهد کرد.

ماهواره‌های Starlink که مانند یک برج سلولی در فضا کار می‌کنند، به جای استفاده از تجهیزات تخصصی، با تلفن‌های موجود کاربران کار می‌کنند تا پیام‌های متنی را در مناطقی که سیگنال‌های شبکه تلفن همراه ضعیف یا وجود ندارد ارسال کنند. کیت تایس، مدیر ارشد مهندسی سیستم‌های کیفیت اسپیس‌ایکس، در یک پخش اینترنتی برای پرتاب روز سه‌شنبه گفت که در مرحله بعد، اسپیس‌ایکس می‌تواند خدمات صوتی و داده‌ای را ارائه دهد.

سایر اپراتورهای تلفن همراه در سراسر جهان عبارتند از K دی دی i ژاپنی، Optus استرالیا، OneNZ نیوزلند و راجرز کانادا با SpaceX همکاری خواهند کرد تا فناوری “مستقیم به سلول” را عرضه کنند.

بر اساس گزارش رویترز، T-Mobile اعلام کرد که سرویس «مستقیم به تلفن همراه» با پیام‌های متنی آغاز می‌شود و سپس در سال‌های آینده به تماس صوتی و داده‌ای گسترش می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا