اخبار اقتصاد ایران

اولین کریدور سرد آستراخان در بندر ایرانی – روسی سالیانکا افتتاح شد

طی مراسمی در ۲۸ دی در ماه جاری با حضور مهدی آکوچکیان سرکنسول کشورمان در آستاراخان و مدیران بندر سالیانکا ایران و روسیه اولین محموله مرکبات صادراتی جمهوری اسلامی ایران از استان مازندران شامل ۸ کانتینر یخچال دار انجام شد. ، شروع به کار کرد. ‏

ایران تحلیل ۲۸ دی در ماه جاری طی مراسمی با حضور مهدی آکوچکیان سرکنسول کشورمان در آستاراخان و مدیران بنادر سالیانکا ایران و روسیه اولین محموله مرکبات صادراتی جمهوری اسلامی ایران از استان مازندران شامل ۸ ظرف یخچال دار شروع به کار کرد. این محموله از بندر سالیانکا آستاراخان با کامیون های یخچال دار به سراسر روسیه ارسال می شود. این مجموعه با سردخانه های جدید با تجهیزات کامل امکان صادرات انواع میوه را دارد. مرکبات و محصولات کشاورزی فاسد شدنی را از ایران در اختیار بندر سالیانکا آستاراخان قرار داده است.

بندر سالیانکا ایران و روسیه در ابتدا به عنوان یک بندر صادراتی (غلات، چوب و نفت) از روسیه به ایران در نظر گرفته شده بود، اما با اجرای اقدامات زیرساختی گسترده طی دو سال گذشته، این بندر که بزرگترین بندر است. شهر آستاراخان روسیه قادر است همزمان به عنوان بندری برای صادرات کالاهای مورد نیاز جمهوری اسلامی ایران و همچنین کالاهای صادراتی کشورمان به روسیه مورد استفاده قرار گیرد.

سرکنسول کشورمان در آستاراخان در حاشیه افتتاح کریدور سرد ضمن قدردانی از زحمات مدیران بندر سالیانکا و اشاره به برپایی این اقدام برای فعالیت های بیشتر در آینده، از جمله بنادر آستاراخان عنوان کرد. تنها بندری که دارای کریدور سرد است بندر سالیانکا ایران و روسیه است و در آینده این بندر می تواند فعالیت خود را در افزایش صادرات مرکبات و مرکبات از ایران به روسیه و همچنین افزایش دهد. افزایش مبادلات در چارچوب کریدور شمال-جنوب.

مدیران بندر سالیانکا همچنین با تشکر و قدردانی از حمایت ها و حمایت های سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در آستاراخان اعلام کردند که با حمایت سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران پروژه های زیادی در چارچوب برنامه ریزی شده است. سیاست های کلان و مورد تاکید روسای جمهور محترم دو کشور برای عملیاتی شدن کریدور شمال. – جنوب برای فعالیت در این بندر.

در حال حاضر انواع کالاها اعم از سنگ، سرامیک، سیمان، خشکبار، رب گوجه فرنگی و … از کشورمان از طریق بندر سالیانکا به روسیه صادر می شود و حلقه مفقوده صادرات کشورمان مرکبات بوده است. با استفاده از راهروی سرد حاصل شد و نه در آینده. در بلندمدت شاهد افزایش صادرات مرکبات و کالاهای فاسد شدنی که نیاز به سردخانه دارند به روسیه خواهیم بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا