ترندهای روز

ایلان ماسک آزمایشگاه ربات‌های اپتیموس تسلا را به سریال وست‌ورلد تشبیه کرد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

«الون ماسک» به سرمایه گذاران تسلا گفت که آزمایشگاه ربات انسان نما Optimus چیزی شبیه به سریال Westworld در شبکه HBO است. مدیر عامل تسلا پیش‌بینی می‌کند که برخی از ربات‌های Optimus در سال ۲۰۲۵ تحویل داده شوند. مدتی پیش، ماسک ویدیویی را نیز منتشر کرد که در آن ربات انسان‌نما Optimus ظاهراً لباسی را تا می‌کرد.

بر اساس گزارش اینسایدر، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، چند روز پیش از سرمایه گذاران دعوت کرد تا از آزمایشگاه ربات Optimus که شبیه به سری Westworld است بازدید کنند. «درو باگلینو» مدیر اجرایی تسلا نیز درباره این اظهارات ماسک گفت که Westworld تشبیه خوبی نبود زیرا در این سریال روبات ها انسان ها را می کشند.

ربات های انسان نما Optimus

جزئیات کمی در مورد Optimus Labs وجود دارد و تنها چند فیلم لو رفته از محیط آزمایشگاه و ربات ها وجود دارد. سال گذشته تسلا بیش از ۵۰ نفر را در بخش روباتیک خود استخدام کرد و ماسک به سرمایه گذاران گفته است که احتمالاً سال آینده برخی از ربات های تسلا را تحویل خواهد داد.

او البته گفت که در چنین دنیای ناشناخته ای بدیهی است که پیش بینی دقیق غیرممکن است و تنها می توان هر چند ماه یک بار پیشرفت Optimus را با مردم به اشتراک گذاشت. ایلان ماسک اخیراً به مهندسان تسلا گفته است که ممکن است مجبور شوند در کارخانه بخوابند تا خودروی الکتریکی جدید این شرکت را بسازند.

پس از تماس و بازدید ایلان ماسک از این آزمایشگاه، سرمایه گذاران احتمالاً امیدوار به دریافت خبرهای خوبی از تسلا هستند. زیرا سهام این شرکت در سال ۲۰۲۴ حدود ۲۶ درصد کاهش یافته است. البته سهام این شرکت در پنج سال گذشته ۷۸۰ درصد رشد داشته است.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا