بانک و بیمه

بانک صادرات رتبه سوم بانک‌های خصوصی در پرداخت تسهیلات مسکن را به خود اختصاص داد

به گزارش ایران تحلیل به نقل از بانک صادرات ایران، در راستای سیاست های کلان کشور در حوزه تولید مسکن، این بانک از ابتدای تصویب قانون جهش تولید مسکن تا بهمن نقش ویژه ای در حمایت از سیاست های کلان دولت ایفا کرد. منتشر شده در سایت بانک مرکزی بر اساس آمارهای موجود، بانک صادرات ایران در ماه ۱۴۰۲ در بین ۲۶ بانک تخصصی، دولتی و خصوصی از نظر کل پرداختی تسهیلات به بخش مسکن از جمله «تسهیلات خودساز» بوده است. مشارکت در نهضت ملی مسکن، «تسهیلات مسکن شهری»، «مسکن روستایی»، «سپرده مسکن» و «حوادث غیرمترقبه بخش مسکن» رتبه ششم و همچنین در بین بانک‌های خصوصی در بازار سرمایه را به خود اختصاص داده است. با پرداخت نزدیک به ۱۰۸۰۰۰.۱ میلیارد ریال تسهیلات مسکن در رتبه سوم قرار دارد و در پرداخت بیش از ۴۹۷۰۹ میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی رتبه اول را در بین بانک های کشور دارد.

بانک صادرات ایران به عنوان یک بانک تجاری حاضر در بازار سرمایه، نه تنها از تامین مالی زیرساخت های مختلف اقتصادی، صنعتی، تجاری و خدماتی کشور حمایت کرده است، بلکه نقش مهمی در تامین مالی و تسهیل خرید، بهبود و ارتقای آن ایفا کرده است. نوسازی بخش مسکن در کشور

بانک صادرات ایران نیز بر اساس آمار یازده ماهه منتهی به اول اسفندماه سال جاری، یک هزار و ۳۴۵ میلیارد ریال از محل منابع کارزادالحسنه خود برای وام کرزاد الحسنه و ودیعه مسکن فرزند سوم ۹۸۴ میلیارد ریال تامین کرد. ریال ودیعه ساخت مسکن برای طرح جوانان جمعیت و ۱۵ میلیارد ریال برای احداث حمام روستایی. در مجموع دو هزار و ۳۴۴ میلیارد ریال وام مسکن در مناطق مختلف کشور پرداخت شد.

همچنین در ۱۱ ماهه امسال این بانک از محل منابع عادی بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال در قالب تسهیلات نهضت ملی مسکن، بیش از ۷ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال در قالب سپرده مسکن طرح ملی مسکن یعنی تقریباً سپرده گذاری کرده است. ۱۱۰۰۰ میلیارد ریال برای ساخت و خرید. مسکن ایثارگران بیش از ۳۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای بهسازی و نوسازی مسکن روستایی کشور پرداخت کرده است که مجموع آن در ۱۱ ماهه مذکور به ۶۷ هزار و ۳۴۴ میلیارد ریال و همچنین برای روند حمایت از سیاست های کلان اقتصادی کشور در حوزه مسکن پرداخته است. بخش و تحقق مسئولیت اجتماعی ادامه خواهد داشت.

اجرای ۳۵۴ پروژه عمرانی توسط وام دهندگان بانک صادرات ایران در ۴ دهه
همچنین کارنامه عالی بانک صادرات ایران در حمایت از مردم آسیب دیده از حوادث غیرمترقبه کشور در سال های اخیر، کارنامه قابل توجهی برای انجمن خیرین بانک صادرات ایران در چهار دهه فعالیت خود در دست ساخت، بازسازی و مرمت بیش از ۳۵۴ پروژه مدرسه سازی و مسجد. وی در اماکن فرهنگی، مراکز بهداشتی و درمانی و پروژه های عمرانی در مناطق محروم و حادثه خیز شرکت کرد.

خیرین مدرسه ساز این بانک از سال ۱۳۶۰ تاکنون ۳۵۴ پروژه عمرانی از جمله مدرسه، کمک در ساخت و بازسازی امامزاده های متوسطه، شهدا گلزار، منازل مسکونی (مناطق زلزله زده)، فرهنگسرا، مقاوم سازی و خوابگاه ها، سالن های ورزشی و مجامع، مدارس. حوزه های علمیه، خانه های بهداشت، کتابخانه ها، مساجد، تاسیسات فاضلاب و آب در مناطق کم برخوردار زلزله و سیل زده کشور کمک شایانی در کمک به مردم و رفع مشکلات سیل و زلزله زدگان داشته اند.

ساخت و نوسازی ۵۰ مدرسه، کمک به نوسازی و نوسازی ۲۷ پروژه در عتبات عالیات و گلزار شهدا، ساخت و نوسازی ۲۵۲ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده، ساخت ۵ فرهنگسرا، توانبخشی و خوابگاه، ۴ سالن ورزشی و اجتماعات، سمینار، ۸ خانه بهداشت، ۳ کتابخانه، ۲ مسجد و مشارکت در ساخت و تکمیل دو پروژه فاضلاب و آبرسانی در منطقه زلزله زده غرب کشور و استان های سیل زده در سال های اخیر و… اهم اقدامات این مجمع، با مشارکت کارکنان بانک و تامین مالی از کمک های مردمی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا