اخبار اقتصاد ایران

برخورداری بیش از ۱۶۹ هزار مشترک روستایی از آب شرب تا پایان سال

مدیرعامل آب و فاضلاب گیلان گفت: بیش از ۱۶۹ هزار مشترک روستایی تا پایان سال در قالب طرح حذف از نعمت آب شرب سالم بهره مند می شوند.

به گزارش دیارمیرزا علیرضا قیاشی مدیرعامل آبفای گیلان، مدیرعامل آبفای گیلان از عملیات اجرایی تامین آب شرب روستاهای دارای تنش آبی استان گیلان طی قراردادی با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) خبر داد. ، در پنجم دی ماه ۱۴۰۰ در قالب طرح محرومیت زدایی در راستای اجرای عملیات اجرایی ۸ مجتمع آبرسانی و ۶ روستای منفرد در استان گیلان با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۸۲۷ میلیارد تومان توسط این دو نفر آغاز شد. معاونین قرارگاه خاتم الانبیاء(ص) و سازمان بسیج سازندگی سپاه قدس استان گیلان.

وی افزود: اجرای یک هزار و ۶۲۶ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب؛ ساخت ۷۴ مخزن ذخیره به حجم ۲۵۱۷۰ مترمکعب، احداث ۷۱ ایستگاه پمپاژ، حفاری ۳۱ حلقه چاه، بهسازی ۱۱ حلقه چاه از ابعاد عملیاتی این پروژه است.

غیاشی ادامه داد: طرح محرومیت زدایی تا امروز در ۹۰ روستای استان با پیشرفت فیزیکی ۳۳ درصد تکمیل و با مجموع ۳۴۱ میلیارد و ۶۸۳ میلیون تومان هزینه شده است. و ۸۸ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع آب شرب، احداث ۶ ایستگاه پمپاژ. بهسازی ۱۱ چشمه، احداث ۱۰ مخزن به حجم ۲۹۰۰ مترمکعب.

مدیرعامل شرکت واترفی گیلان ضمن اشاره به تعهد این شرکت برای تکمیل اجرای ۳۷۲ طرح دیگر از این طرح تا پایان سال ۱۴۰۳، گفت: با اجرا و افتتاح این طرح ها، ۱۶۹ هزار و ۹۲۳ مشترک روستایی از نتایج حاصله بهره مند شده و هستند. تحت پوشش خدمات شرکت آب و فاضلاب استان گیلان. جا داده خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا