اخبار بورس

بزرگترین کاهش قیمت نفت جهانی در ۳ ماه گذشته! 

قیمت نفت برنت در هفته گذشته ۶.۳ درصد کاهش یافت در حالی که قیمت WTI 5.6 درصد کاهش یافت.

چیزی را گزارش کنید اخبار بورس به گزارش سرمایه گذاری؛ قیمت نفت امروز شدیدترین کاهش قیمت را در سه ماه گذشته به ثبت رساند که بر اساس چشم انداز کاهش تولید نفت اوپک پلاس به دلیل عدم قطعیت تقاضا و کاهش تنش ها در خاورمیانه و کاهش ریسک های عرضه است.
قیمت نفت برنت به ۸۳ دلار و ۸۳ سنت رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا نیز با ۰.۲ درصد افزایش به ۷۹.۱۱ دلار در هر بشکه رسید.

بزرگترین کاهش قیمت جهانی نفت در 3 ماه گذشته!

با این حال، هر دو معیار در مسیر کاهش هفتگی قرار داشتند، زیرا سرمایه‌گذاران انتظار داشتند افزایش نرخ بهره بالاتر و طولانی‌تر برای مهار رشد در ایالات متحده، بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان، و جاهای دیگر باشد.

تحلیلگران ANZ Research در یادداشتی اعلام کردند که با نزدیک شدن به فصل رانندگی در ایالات متحده، تورم بالا می تواند مصرف کنندگان را به سفرهای کوتاه تری در طول تعطیلات ترغیب کند.

بازار در حال حاضر به داده های اقتصادی ایالات متحده و شاخص های عرضه نفت آینده از بزرگترین تولید کننده نفت جهان توجه دارد.

یکی از دلایل افزایش قیمت نفت، اختلافات ژئوپلیتیکی ناشی از جنگ اسرائیل و حماس است که به دلیل خطرات موجود برای عرضه جهانی همچنان بالاست.
اما با توجه به آتش بس موقت اسراییل و حماس با میانجی های بین المللی و برخی مذاکرات، بحث دیگری برای کاهش قیمت نفت شد.

قیمت نفت برنت در هفته گذشته ۶.۳ درصد کاهش یافت در حالی که قیمت WTI 5.6 درصد کاهش یافت.
این کاهش قیمت تنها چند هفته قبل و پس از نشست بعدی سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش به رهبری روسیه صورت گرفت.

سه تولیدکننده اوپک پلاس گفتند که این گروه می‌تواند کاهش تولید نفت خود را به میزان ۲.۲ میلیون بشکه در روز پس از ماه ژوئن تمدید کند، اما گفتند که این گروه هنوز در حال مذاکره رسمی است و قبل از شروع نشست اول ژوئن این کار را انجام نخواهد داد. .

همچنین شایان ذکر است که گزارش حقوق ماهانه اداره آمار کار ایالات متحده در هفته های آینده منتشر خواهد شد که از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا این آمار معیاری برای سنجش قدرت بازار کار کشور است و توسط فدرال استفاده می شود. هنگام تعیین نرخ بهره، ذخیره در نظر گرفته می شود
این موضوع بازار نفت را به گونه‌ای تحت تأثیر قرار می‌دهد که نرخ بهره بالاتر معمولاً به اقتصاد آسیب می‌زند و می‌تواند تقاضای نفت را کاهش دهد.

همچنین در روز جمعه، انتظار می‌رود که شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز، تعداد دکل‌های نفت و گاز هفتگی خود را منتشر کند که نشان‌دهنده تولید نفت خام در آینده است.

پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا