طلا و ارز

بهترین قیمت برای خرید سکه چیست؟

به گزارش ایران تحلیل، تحولات قیمتی در بازارهای مالی هفته اول است بهمن به پایان رسیده است و اکنون در یک منطقه با ثبات در نوسان است. در خصوص بازار ارز، اقتصاددانان علاوه بر ارز سیاستگذاران به آرامش سیاسی در خاورمیانه نیز اشاره می کنند.

رشد قیمت دلار ابتدا باید تثبیت شود

در همین رابطه مجتبی دیبا، کارشناس اقتصادی گفت: قیمت دلار در دو هفته اول نوسانات زیادی داشته است. بهمن وی با اشاره به این موضوع به ایران تحلیل گفت: در چند روز اخیر. دی و هفته های اول بهمن شاهد افزایش غیرقابل توقف قیمت دلار بودیم. این اسکناس به کانال ۶۰ هزار تومان رسید. در هفته دوم بهمناصلاح قیمت دلار در دو حوزه ۵۶ هزار و ۴۰۰ و ۵۴ هزار تومانی پیش بینی می شد.

وی افزود: دلار در مسیر اصلاح قرار گرفت و تا کانال ۵۴ هزار تومان سقوط کرد. تومان، اما برای تداوم حرکت صعودی لازم است دلار به محدوده ۵۶ هزار تومان برگردد و قیمت بالای این محدوده تثبیت شود تا رشد قیمت ادامه یابد.

احتمال بازگشت قیمت دلار به کانال ۵۲ هزار تومانی وجود دارد

این کارشناس اقتصادی توضیح داد: در حال حاضر به نظر می رسد قیمت دلار به سمت کانال ۵۶ هزار تومانی و از آنجا به کانال ۵۴ هزار تومانی برگردد. منطقه و احتمال اصلاح قیمت دلار وجود دارد.»

افزایش قیمت دلار باعث افزایش قیمت طلای بانک مرکزی شد

وی در خصوص علت افزایش سریع قیمت دلار در هفته های اخیر گفت: این دیدگاه رایج در بین مردم این است که دولت می خواهد با افزایش قیمت دلار کسری بودجه کارکنان دولت را جبران کند. روش سنتی؛ از سوی دیگر، با این روند قوی، بانک مرکزی می تواند طلای عرضه شده از طریق طلا و ارز را با قیمت های بهتری به فروش برساند. بر اساس باورهای رایج، این دو عامل برای رفتار صعودی دلار در نظر گرفته شد.

کاهش بیشتر قیمت دلار توجیه اقتصادی ندارد

وی در خصوص کف فعلی قیمت دلار گفت: کف فعلی قیمت دلار ممکن است در محدوده ۵۲ هزار و ۴۰۰ تومان باشد که به بسیاری از اقلام بستگی دارد، اما فعلاً قیمت ۵۴ هزار تومان را در نظر داریم و حفظ می کنیم. این محدوده به شرایط سیاسی بستگی دارد.»

قیمت ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان مهمترین محدوده سکه است

این تحلیلگر اقتصادی درباره قیمت سکه نیز گفت: محدوده ۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی سکه منطقه مهمی است چرا که قیمت چندین بار به این محدوده بازگشته است. یک واکنش مثبت به محدوده قیمت ذکر شده داشت و به نظر می‌رسد که این محدوده محدوده تعادلی جدید قیمت سکه را نشان می‌دهد.

قیمت طلای ۱۸ عیار ممکن است افزایش یابد

وی محدوده قیمتی دو میلیون و ۷۵۰ هزار تومانی را محدوده قیمتی مهم طلای ۱۸ عیار برشمرد و افزود: این قیمت تا محدوده دو میلیون و ۶۹۰ هزار تومان قابل تعدیل است و زمانی که قیمت افزایش می یابد، طلا باید شتاب بالایی داشته باشد. از مساحت دو میلیون و ۸۳۰ هزار تومان و بالای این منطقه قرار دارد.

دیبا با اشاره به اینکه احتمال افزایش قیمت طلا وجود دارد، گفت: در حال حاضر در فضای بلاتکلیفی قرار داریم که حوزه تصمیم گیری مهمی برای یک معامله گر هوشمند است. زیرا در مناطقی که بازار در رنج و رکود است. ، مناطق آرامی ایجاد می شود که معامله گران می توانند تصمیم بگیرند. این اهمیت را از قیمت دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان طلا می توانستیم ببینیم.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا