اخبار بورس

بهره برداری از نخستین طرح پیشران اقتصادی در کشور در یک سال توسط “ومعادن”/ سرمایه گذاری 3.5 میلیارد دلاری “ومعادن”

مدیرعامل شرکت وامادان گفت:

مدیرعامل «وامادان» گفت: اولین طرح محرک اقتصادی در کمتر از یک سال به پایان رسید. یعنی از زمانی که قرارداد بسته شد، خط ۱۸۳ مگاواتی در ۷ ماه و دیگری در ۴ ماه تکمیل شد.

چیزی را گزارش کنید اخبار بورسنشست خبری اردشیر سعدمحمدی با حضور خبرنگاران در مراسم افتتاحیه بلوک دوم گازی نیروگاه سیکل ترکیبی سمنان آغاز شد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات تصریح کرد: طرح اول محرک اقتصادی در کمتر از یک سال تکمیل شد. یعنی از زمانی که قرارداد بسته شد، خط ۱۸۳ مگاواتی در ۷ ماه و دیگری در ۴ ماه تکمیل شد.

وی افزود: این عملیات در نیروگاه های کشور رکورد محسوب می شود.

سعد محمدی ادامه داد: برای بهره برداری از نیروگاه سرمایه گذاری معادل یک تومان انجام شد و ۳۶۶ مگاوات برق به شبکه سراسری متصل شد.

وی افزود: این عدد قابل توجه است. زیرا همانطور که می دانید «وامادان» یک موسسه مالی است. در حال حاضر تولید نداریم. از آنجایی که ما سهامدار هستیم، سود سهام برای سرمایه گذاری استفاده می شود. جذب سرمایه برای «وامادان» دشوارتر از سایر گروه ها خواهد بود.

وی درباره شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات ادامه داد: سرمایه گذاری شرکت ها معمولاً پنج برابر سود است اما «ومادان» ۳.۵ میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است.

سعد محمدی تاکید کرد: برنامه بعدی ظرفیت تولید را حدود ۴ درصد افزایش می دهد و می تواند راندمان تولید برق را افزایش دهد.

مدیرعامل «وامادان» تصریح کرد: بهره‌وری دو پروژه نیز به پایان رسیده است. یک پروژه سرمایه گذاری مربوط به هوای ورودی بود که راندمان تولید برق را تا ۱۵ درصد افزایش داد.

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه معادن و فلزات در پاسخ به خبرنگار ایران تحلیل درباره افزایش سرمایه گفت: افزایش سرمایه شرکت را که سال گذشته انجام شد ثبت کردیم و سرمایه شرکت به ۳۰ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. اما با توجه به برنامه های توسعه و سرمایه گذاری ۳.۵ میلیارد دلاری در هیئت مدیره بررسی و جمع بندی می شود تا بتوانیم آن تعریف را برای امسال داشته باشیم.

سعد محمدی گفت: در نظر داریم سود شرکت وامادان در سال ۱۴۰۶ را از ۳۹۱ به ۱.۱ میلیارد دلار برسانیم.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا