فناوری

به گزارش میهن تجارت | بازخوانی کارنامه نیکی کریمی

در قسمت سوم سریال سرمین مادری، نقش نیکی کریمی در نقش یک شاپرک بزرگسال فاش می شود. کریمی به عنوان دختر ثروتمند عبدالزا بهادری زندگی را دوباره آغاز می کند و شواهد نشان می دهد که او از نظر رفتاری و شخصیتی نسبت به گذشته تغییری نکرده است. کریمی سعی کرده هویت شخصیت شاپرک را در بزرگسالی به درستی به تصویر بکشد و احساسات او را در این سن با توجه به موقعیت و ویژگی هایش بسیار دقیق به تصویر بکشد. به بهانه بازی کریمی در این سریال نگاهی داریم به بازی این بازیگر در سریال های تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی.

به گزارش فیلمنیوز، توقیف سریال «سرزمین مادری» باعث شد خیلی ها فکر کنند کریمی زیاد در تلویزیون حضور ندارد و حالا بعد از سال ها با این نقش مهم در کارنامه کاری خود روبرو هستند.

سرزمین مادری شاپرک کمال تبریزی ۱۳۸۶

نیکی کریمی در «سرزمین مادری» نقش بزرگسال پروانه را بازی کرد. همان دختر مغرور و از خود راضی که در کودکی بارها احساسات رهی را نادیده گرفته و او را تحقیر کرده بود. حالا بعد از سالها درست زمانی که رهی در شرف سربازی است، شغلی پیدا می کند و این بار در موقعیتی متفاوت مقابل رهی می ایستد. جدای از شباهت چهره نیکی کریمی با شاپرک بازیگر نوجوان، آنچه در این نقش بسیار حائز اهمیت است، تلاش کریمی برای پایبندی به رفتار و حالات چهره آن دختر نوجوانی است که در فصل اول شاهدش بودیم. رهی را از حقارت می نگرد و مانند دوران نوجوانی خود را برتر از رهی می داند. وانمود می کند که کلمات فارسی را فراموش می کند و گهگاه کلماتی را به زبان انگلیسی می گوید یا از رهی می خواهد که اشتباهاتش را اصلاح کند. بلافاصله پس از ملاقات با ری، از او می خواهد که راننده او باشد و همچنان به او فشار می آورد. در پس رفتار او می توان احساسات او را نسبت به رهی دید، اما نحوه برخورد او به سختی قابل درک است. حلقه نامزدی خود را به رهی نشان می دهد و از ازدواج با فردی که دلیل انتقال نظامی ریحی به تهران بوده است صحبت می کند. در کل کمال تبریزی در سکانس های مربوط به شاپرک و رهی کار کرده است تا این حس برتری نسبت به خودش در شاپرک نسبت به رهی به خوبی دیده شود. علاوه بر فصل دوم ، کریمی در فصل سوم سریال “میهن” نقش ایفا کرد و مشخص است که حضور وی در زندگی ره ادامه دارد. باید دید با رهی چگونه برخورد خواهد کرد.

کیمیا عزیز جواد افشار ۱۳۹۳

نگاهی کوتاه به حضور نیکی کریمی در سریال های مختلف به بهانه بازی در سریال

اگرچه اولین نقش مهم نیکی کریمی در تلویزیون با “Mehen” بود ، اما به دلیل ممنوعیت این سریال ، مخاطبان او را برای اولین بار در تلویزیون با “کیمیاگری” جاد افشار دیدند. او در این سریال نقش همسر یکی از سرگردهای ساواک به نام محبوبه را بازی کرد. زنی که به دلیل کار شوهرش در روزهای التهابی سال ۱۳۵۷ دچار مشکل شده بود. خانه آنها کشف شد و او مجبور شد به خانه مادرش پناه ببرد. مادری که از ازدواج با همسرش شهرام ناراضی است. اما مهبوب به امید بهبود اوضاع روزهای سختی را تحمل کرد و چاره ای جز اعتماد به برنامه های شوهرش نداشت. “کیمیا” یکی از سریال های طولانی تلویزیونی بود ، اما نقش نیکی کریمی خیلی طولانی نبود. به همین دلیل ، عملکرد وی در این سریال همانطور که باید در ذهن باقی نماند.

مجوز ممنوع امیر پورکیان ۲۰۱۷

نگاهی کوتاه به حضور نیکی کریمی در سریال های مختلف به بهانه بازی در سریال نگاهی کوتاه به حضور نیکی کریمی در سریال های مختلف به بهانه بازی در سریال

کریمی در سال ۱۳۹۵ در مجموعه تلویزیونی «ممنوعه» به کارگردانی امیر پورکیان حضور داشت. او در این سریال یکی از اضلاع یک مثلث عشقی بود. پروانه با خسرو با بازی هادی حجازی فر رابطه پنهانی داشت. Reha ، همسر Khosrow ، در قرارداد ازدواج خود ثبت کرده بود که به محض ورود Khosrow به یک رابطه دیگر ، می تواند اموال خود را با دستور دادگاه به دست آورد ، و اکنون این مثلث عاشقانه با یک چالش بزرگ روبرو شده است. از طرفی پروانه با بابک مثلث عشقی داشت. همسر سابقش از او می خواست که برگردد و دوباره با او زندگی کند. مواجهه با چالش های مهم یکی از ویژگی های بازی کریمی در «ممنوعه» بود. این سریال در زمان پخش آن یک اثر محبوب بود و بسیاری از افراد عملکرد کریمی را در این سریال دیدند ، اما این یکی از آثار ماندگار شبکه خانگی محسوب نمی شد.

آقازاده تینا بهرنگ توفیقی ۲۰۱۹

نگاهی کوتاه به حضور نیکی کریمی در سریال های مختلف به بهانه بازی در سریال نگاهی کوتاه به حضور نیکی کریمی در سریال های مختلف به بهانه بازی در سریال

یکی از مهمترین نقش های نیکی کریمی در شبکه نمایش خانگی با سریال Aghazadeh به کارگردانی بهرانگ توفیگی اتفاق افتاد. کریمی در این سریال نقش تینا یکی از دوستان نزدیک نیما بحری (امیر آقایی) را بازی کرد. در ابتدای این سریال ، رابطه بین آنها مشخص نبود و عملکرد نیکی کریمی نسبتاً مرموز به نظر می رسید ، اما به تدریج حدس می زد که تینا یک بار مکان رازیا بود و اکنون نه تنها به جایی که می خواست نرسیده است ، بلکه تینا ناامید است و نگران به عنوان هنرمند و نوازنده معرفی شدند. زنی که حتی اگر وارد سیستم NIMA نشده باشد ، به موقعیت مهمی می رسید. خود کریمی در مصاحبه ای اظهار داشت که دلیل پذیرش این نقش پیچیدگی آن است. کریمی سعی کرده بود تینا را در مرز بین خوب و بد بازی کند و موفق شود.

یاغی شیما محمد کارت ۱۴۰۱

نگاهی کوتاه به حضور نیکی کریمی در سریال های مختلف به بهانه بازی در سریال نگاهی کوتاه به حضور نیکی کریمی در سریال های مختلف به بهانه بازی در سریال

در سریال “Yaghi” ، نیکی کریمی با یک تصویر بسیار متفاوت نقش کوتاه اما چشمگیر داشت. در پایان قسمت هشتم ، بازی او آغاز شد و از همان ابتدا او با آرایش و رفتارهای خاص خود به خود توجه کرد. همسر سابق شیما بهمن بود. همان یکی بهمن او توطئه کرده بود که مدتی در زندان کشور دیگری بماند تا بتواند به راحتی با طلا ازدواج کند. شیما ، که به نظر می رسید یک بار یک بار کیبیا را داشته باشد ، اکنون پس از سالها با چهره ای کم رنگ و زرد ، موهای بسیار کوتاه ، مژه ها و ابروهای کشیده شده بر روی صورتش با مداد ، دوباره به انتقام گرفتند. چهره اش بی حال بود و نگاهش هیچ احساسی را منتقل نمی کرد. فک پایینش کمی به سمت راست متمایل شده بود و قیافه خشنی داشت. در ابتدا ، او می خواست انتقام خود را از طریق خواهر جاوید بگیرد ، اما سرانجام ، پس از یک نمایش طولانی ، او به هدف خود نرسید و توسط یک گلوله طلایی کشته شد. قبل از مرگ او رازهایی از گذشته بهمن به تالا و بحرام فاش کرد که او این سریال را در جهت دیگری خواهد گرفت. اگرچه حضور او در سریال پررنگ نبود و در چندین قسمت شاهد حضور او بودیم، اما شیما یکی از نقش های مهم کارنامه کریمی به حساب می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا