فناوری

بورل: اسرائیل در مسئله تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها حق وتو ندارد

پایگاه خبری تحلیلی میهن تجارت (mihantejarat.com):

فارس: «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه در نشست خبری «سامه شکری» وزیر امور خارجه مصر و «الیور ورهلی» کمیسر اتحادیه اروپا در بروکسل گفت: اسرائیل حق ندارد. حق وتو برای تعیین سرنوشت مردم فلسطین.

بورل توضیح داد: «ما از نقش حیاتی مصر در تضمین ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه و ارائه مراقبت‌های بهداشتی به آنها در جریان مذاکرات در مورد توقف کمک‌های بشردوستانه و آزادی گروگان‌ها در نوامبر قدردانی می‌کنیم.

وی همچنین خاطرنشان کرد که هدف اتحادیه اروپا ایجاد ائتلافی است که از ارائه مجدد دیدگاه سیاسی راه حل دو دولتی حمایت کند و مصر در این زمینه شریک کلیدی است و باید باشد.

این مقام اروپایی ادامه داد: سازمان ملل بارها حق تعیین سرنوشت فلسطینیان را به رسمیت شناخته است و هیچ طرفی نمی تواند این حق را انکار کند یا با آن مخالفت کند.

بورل اوایل دوشنبه به خبرنگاران گفت که مذاکرات برای «راه حل دو کشوری» در خاورمیانه، چه اسرائیل بخواهد یا نه، ادامه خواهد داشت.

به گفته وی، اگر اسرائیل این راه حل را نپذیرد، یافتن جایی در مذاکرات برای یافتن راه حل دشوار خواهد بود. با این حال، مخالفت اسرائیل مانع دیگر بازیگران از این کار نمی شود.

رئیس سیاست خارجی اروپا گفت: اگر جامعه جهانی بتواند برای این موضوع راه حلی بیابد و بر سر آن به توافق برسد، می توانیم مذاکره کنیم و با آن طرح پیش برویم.

سامح شکری نیز در این مذاکرات از تشکیل اجماع بین المللی برای حل مناقشه مذکور حمایت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا