خودرو

تارا اتوماتیک V4 LX تا پایان سال وارد بازار می‌شود


آنچه دیگران می خوانند:

گروه صنعتی ایران خودرو با هدف تثبیت و ارتقای جایگاه محصول تارا و افزایش سهم بازار با توجه به تقاضا و نیاز بازار، پروژه و تولید تارا V4 LX اتوماتیک را تعریف کرده است.

قلب تپنده تارا اتوماتیک V4 LX موتور TU5P است که در محصولات قبلی این خانواده نیز استفاده می شد. موتور TU5P نسل جدید موتور TU5 است و از نظر عملکرد و در عین حال کاهش مصرف سوخت و رعایت استانداردهای زیست محیطی بهبود یافته است.

این موتور در مقایسه با موتور پایه خود پنج تا هفت درصد افزایش قدرت دارد و مجهز به فناوری زمانبندی متغیر سوپاپ (CVVT) است.

از مزایای موتور TU5P می توان به بهبود فناوری موتور، کاهش مصرف سوخت خودرو، کاهش اصطکاک در موتور با تجهیز آن به پیستون های مقاوم در برابر سایش، بهبود آلایندگی تا یورو ۵، کاهش مصرف روغن، افزایش قدرت و گشتاور و همچنین بهبود شتاب خودرو اشاره کرد. .

به منظور افزایش ایمنی مسافران در تصادفات، کاهش وزن بدنه و در نتیجه کاهش مصرف سوخت، اغلب از ورق های فولادی با مقاومت بالا در ساختار بدنه تارا استفاده می شد.

این محصول همچنین مجهز به فرمان برقی است که با حذف پمپ هیدرولیک، عملکرد قابل تنظیم، قابل برنامه‌ریزی، حساس به سرعت و روان‌تر در حالت پارک، قطعات کمتر و هزینه‌های نگهداری کمتر، مصرف سوخت خودرو کمتر با حذف پمپ هیدرولیک و کاهش آلودگی محیط‌زیست را با حذف روغن هیدرولیک فراهم می‌کند. به خوبی توانایی کنترل خودکار فرمان در شرایطی مانند بادهای شدید متقابل باعث افزایش پایداری و ایمنی خودرو می شود.

تارا V4 LX اتوماتیک مجهز به سیستم کنترل پایداری الکترونیکی (ESC) است. این فناوری پایداری خودرو را فراهم می کند و به طور بالقوه ایمنی را با شناسایی و به حداقل رساندن لغزش بهبود می بخشد. به طور کلی، هنگامی که این سیستم انحراف خودرو را تشخیص می‌دهد، بدون دخالت راننده، ترمز می‌گیرد تا خودرو را در جهت مورد نظر راننده هدایت کند. این ترمزها را می توان به صورت جداگانه و هوشمند بر روی هر چرخ خودرو استفاده کرد.

سیستم کنترل کشش (TCS) یکی از سیستم های به روز مورد استفاده در محصول جدید تارا ایران خودرو است. اگر یکی از چرخ‌های محرک روی سطحی با اصطکاک کم باشد یا سرگردان باشد، هنگام استارت می‌لغزد و خودرو می‌تواند به پهلو منحرف شود. در این شرایط سیستم TCS گشتاور موتور را کاهش داده و ترمز را روی چرخی که در حال حرکت است اعمال می کند. سر می خورد، پایداری و شتاب خودرو را افزایش می دهد.

همه رانندگان این تجربه را داشته اند که با برداشتن پای خود از روی پدال ترمز و فشار دادن پدال گاز، خودرو را در جاده های شیب دار به عقب برانند. در این شرایط ممکن است برخورد با خودروی پشت سر رخ دهد. برای جلوگیری از چنین شرایطی، تارا V4 LX اتوماتیک مجهز به سیستم استارت استارت در سربالایی (HSA) است که فشار ترمز را حتی پس از رها کردن پدال ترمز برای دو تا سه ثانیه حفظ می کند و با فشردن پدال گاز این فرصت را به راننده می دهد. ماشین را می توان به حرکت در آورد.

در تارا اتوماتیک V4 LX، مجموعه چراغ عقب طراحی جدیدی دارد و گلگیرهای جلو و عقب نسبت به محصول پایه به روز و جدید شده اند. علاوه بر این، برای رفع نیاز مشتریان، کنسول جلوی خودرو نیز تغییر یافت و برای راحتی راننده، جموبیلی در کنسول نصب شد.

سنسور پا یا استپ سنسور یکی دیگر از وسایل راحتی بسیار کارآمد است که در برخی خودروهای مدرن نصب می شود و در تارا جدید نیز از این سیستم استفاده می شود. در این آپشن، درب صندوق عقب با حرکت دادن پا در ناحیه زیر سپر عقب بدون استفاده از کلید بازکن صندوق عقب بر روی ریموت کنترل خودرو باز می شود.

در این محصول آینه ها الکتروکرومیک هستند که دید از عقب را در روز و شب راحت تر می کند. از طرفی دوربین دنده عقب از نوع دینامیکی است که هنگام درگیر شدن دنده عقب جهت حرکت را با توجه به چرخش فرمان نشان می دهد. تفاوت بین دوربین دید عقب پویا و استاتیک در زاویه دید دوربین است که در دوربین دید عقب پویا بزرگتر از استاتیک است و با دریافت جهت خودرو را پیش بینی و نمایش می دهد. اطلاعاتی در مورد تغییر زاویه فرمان

از دیگر امکانات و امکانات این محصول جدید می توان به صندلی برقی راننده و سرنشین با امکان تنظیم شش جهته به همراه گرمکن، بهبود باز و بسته شدن درب ها بدون کلید (KEYLESS)، شیشه های جلو و عقب با کلید اشاره کرد. برای بلند کردن پنجره ها تنظیم کمری صندلی راننده، روکش صندلی های جدید، تکیه گاه صندلی عقب، چراغ استقبال درب جلو و آنتن کوسه برجسته شده است.

همچنین دارای نور داشبورد، آفتابگیر جدید با چراغ، سانروف برقی، سقف میانی جدید با چراغ سقف عقب و کنسول بالای سر با نگهدارنده عینک، دسته جانبی سقف تاشو جلو سمت راست با دستگیره های سقف تاشو عقب و برف پاک کن های شیشه جلو ژله ای، و توئیتر دوگانه در صندوق عقب از دیگر ویژگی های گیربکس اتوماتیک V4 LX است.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا