بانک و بیمه

تاکید نمایندگان مجلس بر تجمیع ۷ نرخ ارزی| وعده «فرزین» درباره مسیر ثبات ارزی

به گزارش ایران تحلیل، مهدی تقیانی در تشریح نشست خصوصی مجلس با رئیس کل بانک مرکزی در خصوص مسائل ارزی اظهار داشت: مسائل ارزی و ارزی به دلیل تاثیرگذاری بر معیشت مردم همواره مورد توجه و پیگیری مجلس بوده است و به همین دلیل آیا کمیسیون اقتصادی به عنوان کمیسیون فنی این سوالات را پیگیری کرده است.

وی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی در تلاش است تا تدابیر و سیاست های کافی برای بهبود شرایط و حفظ ثبات اقتصادی اتخاذ شود، افزود: سال گذشته با مشکل جهش ارزی مواجه بودیم که یکی از موضوعات اصلی امروز در جلسه غیرعلنی مطرح شد. رئیس کل بانک مرکزی در کمیسیون اقتصادی مجلس بررسی و پیگیری شد. وی در پایان گفت: سیاست های بانک مرکزی نباید به گونه ای باشد که منجر به بی ثباتی در اقتصاد کشور شود.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه گزارشی از فعالیت های انجام شده ارائه کرد، ادامه داد: رئیس کل بانک مرکزی در گزارش خود از فعالیت های مربوط به مدیریت ذخایر ارزی. ، دیپلماسی فعال، آزادسازی ارز در برخی کشورها. وی به چند مورد اشاره کرد. در این بخش نیز نگرانی های نمایندگان به رئیس کل بانک مرکزی مطرح شد.

تقیانی با بیان اینکه حفظ ثبات پولی یکی از دغدغه های اصلی نمایندگان بود، افزود: این حفظ ثبات باید به گونه ای انجام شود که ۷ نرخ ارز تجمیع شود تا در نهایت یک نظام پولی شناور و مدیریت شده اجرا شود. و چند نرخ ارز با هم سازگار هستند. به رویکرد

این عضو شورای اسلامی با بیان اینکه بانک مرکزی نباید به سیاست هایی که موجب هدر رفتن منابع ارزی کشور می شود، ادامه دهد، گفت: رئیس کل بانک مرکزی در گزارش خود جهت حرکت ارزی بانک مرکزی را ترسیم کرد و گوش داد. نگرانی ها.» نماینده. رئیس کل بانک مرکزی در این جلسه تلاش کرد تا به دغدغه های اصلی نمایندگان در حوزه سیاست گذاری ارزی پرداخته و از پایداری توسعه ارزی کشور در بلندمدت اطمینان حاصل کند.

وی جمع بندی نمایندگان را قانع کننده بودن اظهارات رئیس کل بانک مرکزی عنوان کرد و ادامه داد: امیدواریم شاهد این موارد در سیاست های بانک مرکزی باشیم. به نحوی کار خواهد کرد.»

تقیانی در خصوص دغدغه های نمایندگان در حوزه سیاست پولی تاکید کرد: نمایندگان در این بخش تاکید کردند که پایه پولی کشور کاهش یابد و مشکل تورم در سال به نوعی کاهش یابد تا تورم مهار شود. . نمایندگان همچنین تاکید کردند که این رویکرد نباید با رکود واحدهای تولیدی همراه باشد، بلکه از سوی دیگر رشد تولید را بر اساس شعار سال در نظر بگیریم.

وی در خصوص موضوع توقف اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی نیز گفت: قطع تسهیلات به واحدهای تولیدی قطعا رکود را به دنبال خواهد داشت. این بخش تاکید کرد: تلاش خواهد شد تا واحدهای تولیدی با ابزارهای جدید به تسهیلات دسترسی پیدا کنند و از سوی دیگر سیاست کنترل نقدینگی ادامه یابد. آهسته. تدریجی

تقیانی تاکید کرد: یکی دیگر از دغدغه های دولت در رابطه با رویکرد سیاست پولی، بحث جایگزینی مجتمع های دولتی به جای واحدهای تولیدی در دریافت تسهیلات بانکی بوده که افزایش چشمگیری داشته است، به این معنی که مجموعه دولت تلاش می کند منابع خود را از بانک ها تامین کند. و این مشکل دسترسی واحدهای تولیدی به تسهیلات را با مشکل مواجه کرده است، از این رو رئیس کل بانک مرکزی در این اداره قول داد که این مشکل حل شود تا واحدهای تولیدی به تسهیلات عمرانی دسترسی پیدا کنند. رکود آنها را بیابید و از آن جلوگیری کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا