بانک و بیمه

تسهیلات ۳۸۰ هزار میلیارد تومانی بانک کشاورزی در حمایت از امنیت غذایی

به گزارش ایران تحلیل به نقل از بانک کشاورزی، این بانک در اجرای برنامه ها و سیاست های دولت سیزدهم در زمینه حفظ، ارتقا و تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور مسئولیت های مهمی را بر عهده گرفته و همواره نقش آفرینی کرده است. نقش موثری که از جمله مهمترین آنها می باشد ماموریت های اجرا شده در سال جاری با پشتوانه مطالعات و تجربیات قبلی شبکه تولید و توزیع مواد غذایی را در قالب زنجیره تامین مورد توجه قرار داده است.

برهمین اساس بانک کشاورزی طی سه سال گذشته ۳۸۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات زنجیره تامین مواد غذایی پرداخت کرده است که تنها مربوط به تسهیلات نقدی است و شامل حمایت مالی از طریق ابزارهای تعهدی نمی شود.

همچنین این در سال جاری با اجرای قراردادی گامی بزرگ در ج هت صرف مالی برای مواد غذایی با استفاده از ابزارهای بانکی برای عملکرد اقتصادی که نتایج آن از جمله سهولت در استفاده از فعالان به مناب عمال و نیز آتی نمایان خواهد بود.

بر اساس این گزارش، تسهیلات نقدی در کمتر از سه سال گذشته در بخش‌های کشاورزی، باغداری، طیور و دام، شیلات و مدیریت آب و صنایع وابسته و خدمات کشاورزی و همچنین در سه بخش صنایع وابسته پرداخت شده است. مرغداری و دامداری و کشاورزی. آنها با دریافت ۲۰۴، ۷۷ و ۷۰ میلیارد تومان بیشترین سهم از گزینه های پرداخت را ارائه کرده اند.

این گزارش می افزاید: از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون یک میلیون و ۸۶۴ هزار فقره تسهیلات به زنجیره تامین مواد غذایی پرداخت شده است که از نظر تعداد بخش های طیور و دامداری، کشاورزی و صنایع وابسته ۶۵۴،۵۳۵ و ۴۲۱ و ۱۰۰۰ قلم به ترتیب بیشترین سهم را در هر مورد داشتند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا