بانک و بیمه

تعداد بانک‌های ارائه دهنده چک الکترونیکی به ۱۲ می‌رسد

به گزارش ایران تحلیل، آمنه نادعلی زاده سخنگوی قانون چک گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۱۶۳ هزار فقره چک الکترونیکی صادر شده است (۱۲). دی) صادر شد که از این تعداد ۱۴۳۰۰۰ قلم کالا بازخرید شد.

این مسئول تصریح کرد: هم اکنون ۱۱ بانک صادرات، تجارت، پارسیان، رفاه، کشاورزی، پاسارگاد، رسالت، ملت، گردشگری، توسعه صادرات و توسعه تعاون به صورت عملیاتی خدمات چک الکترونیکی ارائه می کنند.

وی افزود: ۴ بانک ملی، آینده، مهر در مرحله تست اختاز و سپه هم هستیم. یکی از این بانک ها یعنی بانک ملی به زودی به فضای عملیاتی اضافه می شود و تا هفته آینده ۱۲ بانک ارائه دهنده خدمات چک الکترونیکی خواهیم داشت.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تمامی شعب بانک ها تا پایان سال خدمات چک الکترونیکی ارائه می دهند؟ وی تصریح کرد: از منظر ما وقتی بانک وارد محیط عملیاتی می شود، این فرآیند از قبل عملیاتی شده است و ارائه خدمت سیاست خود بانک است که باید برنامه ریزی شود. بر این اساس بانک مرکزی متوجه نمی شود که سرویس چک الکترونیکی در همه بانک ها وجود داشته باشد. این سرویس را در اختیار بانک ها قرار می دهد و بانک آن را در شعب توزیع می کند. به نظر می رسد با توجه به بانک های پیشرو در این حوزه، بانک ها به تدریج این محصول را در اختیار مردم قرار دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا