اخبار اقتصاد ایران

تغییر سهم اپراتورهای تلفن همراه از سایت‌های 4G /سهم بازار ثبات ماند :: ایران تحلیل

آخرین گزارش های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از وضعیت ارتباطات کشور در تابستان و پاییز ۱۴۰۲ منتشر شد و وضعیت رقابتی اپراتورهای ارتباطی کشور با ثبات گزارش شد.

به گزارش ایران تحلیل، آخرین گزارش های سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از وضعیت ارتباطات کشور در «تابستان و پاییز ۱۴۰۲» به «سهم بازار اینترنت پرسرعت» و «پوشش بالاترین نسل های ارتباطی» پرداخته است. توسط اپراتورها» در کشور که باز هم شاهد ثبات در جایگاه رقابتی اپراتورها بود. ما تلفن همراه هستیم.

بر اساس گزارش تابستان ۱۴۰۲ سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تعداد شهرهای تحت پوشش آنتن ۴G «همراه اول» ۱۴۱۳ شهر است و این اپراتور حدود ۴۵ هزار روستای کشور را تحت پوشش ارتباطات خود دارد.

تعداد روستاهای تحت پوشش «ایرانسل» و «رایتل» به ترتیب حدود ۱۹۹۵۰ روستا است و آنتن های ۴G ایرانسل در ۱۳۷۲ شهر و رایتل در ۲۶۴ شهر فعال هستند.

در بخشی دیگر از گزارش رگولاتوری به «سهم بازار مشترکان پهن باند تلفن همراه» به تفکیک اپراتورها اشاره و درج شده است.

به این ترتیب همراه اول ۵۴ درصد، ایرانسل ۴۲ درصد و رایتل ۴ درصد از سهم بازار مشترکان پهنای باند موبایل را در اختیار دارند.

در عین حال، تلفن همراه اول ۵۱ درصد از سایت های فیزیکی فعال شبکه ۴G کشور را در اختیار دارد. سهم ایرانسل از سایت های فیزیکی ۴۱ درصد و رایتل ۸ درصد است.

وضعیت ارتباطات سیار در پاییز ۱۴۰۲

در گزارش مربوط به سه ماهه سوم نظارتی، وضعیت «سهم بازار» اپراتورهای تلفن همراه در حوزه های «سهم بازار مشترکان پهن باند تلفن همراه» و «سهم بازار مشترکان فعال تلفن همراه» حفظ شده است.

سهم بازار مشترکان فعال «همراه اول» با حدود ۸۰ میلیون مشترک فعال همچنان ۵۳ درصد، سهم بازار «ایرانسل» با حدود ۶۵ میلیون مشترک فعال ۴۳ درصد و رایتل نیز با ۴ درصد با حدود ۵ میلیون مشترک فعال باقی مانده است. مشترکین

اما «درصد سایت‌های فیزیکی فعال ۴G» این کشور تغییراتی را نشان می‌دهد.

همراه اول با رشد یک درصدی توانسته سهم خود از سایت های فعال ۴G کشور را به ۵۲ درصد برساند و در مقابل ایرانسل، سهم بازارش در این زمینه یک درصد کاهش یافته است.

رایتل همچنان در این بخش ۸ درصد سهم دارد.

نکته قابل توجه افزایش «تعداد سایت های فیزیکی فعال ۵G» موبایل اول و ایرانسل در کشور است که از ۷۵۰ سایت در تابستان ۱۴۰۲ به ۸۰۷ سایت در پاییز ۱۴۰۲ رسیده است.

در مجموع «همراه اول» حدود ۹۷ درصد از جمعیت کشور را تحت پوشش خدمات ارتباطی خود دارد، پوشش «ایرانسل» برای ۸۷ درصد ایرانیان فعال است و سقف ارتباطی «رایتل» برای ۵۷ درصد جمعیت کشور عریض است.

سهم بهره برداران در جاده های سرپوشیده

لازم به ذکر است در هر دو گزارش مربوط به سال ۱۴۰۲ میزان پوشش جاده ثابت مانده است.

۸۲ هزار و ۶۵۳ کیلومتر ماهواره اول، ۶۴ هزار و ۶۶ کیلومتر ایرانسل و ۲۷ هزار و ۵۶۳ کیلومتر از رایتل در جاده های کشور است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا