ورزشی

تلاش مهدی طارمی برای دریافت شهروندی پرتغال

مهاجم جدید اینتر علیرغم تلاش برای گرفتن تابعیت پرتغالی به عنوان بازیکنی غیر اتحادیه اروپا از پورتو به اینتر پیوست.

روزنامه توتو اسپورت نوشت که مراحل اخذ تابعیت اتحادیه اروپا به زودی تکمیل نمی شود و او به عنوان بازیکنی غیر اروپایی راهی اینتر خواهد شد. طارمی کمتر از دو ماه دیگر رسما بازیکن اینتر می شود. این بازیکن ۳۱ ساله در حال حاضر با پورتو قرارداد دارد. اینتر مدت هاست با او به توافق رسیده و منتظر پایان فصل است. علاوه بر این مهاجم تیم ملی ایران برای انتقال به اینتر تست های پزشکی باشگاه ایتالیایی را پشت سر گذاشته اما تنها موضوع رسمی شدن قرارداد است که تا پایان رسمی قرارداد ملی پوش ایرانی با پورتو اعلام نمی شود. .

طارمی با پیوستن رسمی به اینتر، خیلی زود رکورد خواهد زد. حتی قبل از اینکه توپ زده شود. پیش از او این تیم ایتالیایی هرگز بازیکن ایرانی نداشت و طارمی از این نظر تاریخ ساز خواهد شد.

پیوستن طارمی به اینتر باعث می شود تا این تیم ایتالیایی در بازار نقل و انتقالات تابستانی فعالیت محدودی داشته باشد زیرا این بازیکن سهمیه غیر اروپایی باشگاه را پر می کند. این ملی پوش ایرانی از سال ۲۰۱۹ در اروپا زندگی می کند و سابقه بازی در تیم های ریو آوه و سپس پورتو پرتغال را دارد و مراحل اخذ تابعیت پرتغالی برای طارمی در حال انجام است.

به گزارش ایسنا، هر باشگاهی در فوتبال اروپا سهمیه محدودی برای بازیکنان غیراروپایی دارد و به همین دلیل بازیکنان سعی می کنند با اخذ تابعیت اروپایی این مانع را برطرف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا