اقتصاد جهان

تولید ماهانه فولاد ایران با رشد 7 درصدی به 3 میلیون تن رسید

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل ، انجمن جهانی فولاد در تازه ترین گزارش خود اعلام کرد: ۷۱ تولیدکننده بزرگ فولاد در سراسر جهان در نوامبر ۲۰۲۳ (۱۰) آبان تا ۹ آذر ماه ۱۴۰۲) بیش از ۱۴۵ میلیون و ۵۰۰۰۰۰ تن فولاد خام تولید کرد که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ ۳.۳ درصد افزایش داشت.

ایران همچنین توانسته است در مدت مذکور ۳ میلیون تن فولاد خام تولید کند که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۲ رشد ۷.۶ درصدی را نشان می دهد. ایران با این حجم تولید همچنان در رتبه دهم تولید فولاد جهانی قرار دارد.

تولید ۱.۷ میلیارد تن فولاد خام در ۱۱ ماه سال ۲۰۲۳

در ۱۱ ماهه اول سال ۲۰۲۳، فولادسازان در سراسر جهان یک میلیارد و ۷۱۵ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد تولید کردند که نشان دهنده رشد ۰.۵ درصدی نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۲ است.

این در حالی است که تولید فولاد ایران از ابتدای دی ماه تا پایان آبان ماه ۱۳۹۲ به ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۰۶ درصد افزایش داشت.

علاوه بر این، چین با تولید ۹۵۲ میلیون و ۱۰۰ هزار تن فولاد خام در ۱۱ ماهه سال جاری همچنان پیشتاز جهان در تولید این محصول است. پس از آن هند با تولید ۱۲۸ میلیون و ۲۰۰ هزار تن، ژاپن با تولید ۸۰ میلیون تن، ایالات متحده آمریکا با تولید ۷۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تن و روسیه با تولید ۷۰ میلیون و ۲۰۰ تن قرار گرفتند. هزار تن فولاد خام در رتبه دوم قرار گرفت و در رتبه پنجم قرار گرفت

در مدت مذکور کره جنوبی با تولید ۶۱ میلیون و ۳۰۰ هزار تن، آلمان با تولید ۳۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تن، ترکیه با تولید ۳۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تن، برزیل با تولید ۲۹ میلیون و ۳۰۰ هزار تن و ایران با تولید ۲۸ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جایگاه شش تا ده را به خود اختصاص داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا