اخبار اقتصاد ایران

ثبت قرارداد اجاره در سامانۀ خودنویس الزامی شد+ جزئیات

بر اساس اعلام معاون وزیر راه و شهرسازی از ابتدای سال ۱۴۰۳ ثبت قرارداد اجاره برای دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس الزامی است.

ایران تحلیل، از زمان راه اندازی سامانه خودامضا به آدرس khodnevis.mrud.ir تاکنون ۱۲۵۱۵۹ قرارداد اجاره توسط مالکان، مستاجران و مشاوران املاک در این سامانه ثبت شده است که از این تعداد ۵۳۶ قرارداد به ثبت رسیده است. . از آغاز فروردین تا ۴ فروردین ۱۴۰۳ ثبت شده است.

هادی عباسی عسل – معاون وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام این خبر، اظهار کرد: از ابتدای سال جاری کلیه قراردادهای اجاره فقط در سامانه خودامضا برای دریافت کد ثبتی رایگان ثبت می شود. دریافت کد رهگیری در سامانه خودنویس هم توسط مشاوران املاک و هم توسط خود افراد به عنوان مشتری به صورت رایگان امکان پذیر است.

وی تصریح کرد: طبق برنامه ریزی انجام شده، ثبت مبایعه نامه در سال جاری به سامانه خودنویس منتقل می شود.

وزارت راه و شهرسازی پیش از این اعلام کرده بود که ارائه خدمات سامانه خودنویس به نشانی khodnevis.mrud.ir تا پایان سال ۱۴۰۲ به تمامی استان های کشور تعمیم می یابد که هم اکنون این خدمات تنها در بخش اجاره، اما گام دوم ما در سال آینده بحث اعلامیه است. متقاضیان می توانند از طریق بسترهای پیام رسان آپارات و بله، فیلم های آموزشی نحوه استفاده از سامانه خودنویس را مشاهده کنند. پیش نیاز دریافت کد رهگیری رایگان، ثبت اطلاعات ملک مورد نظر در سامانه املاک و اسکان است؛ به طوری که در صورت عدم ثبت ملک در سامانه املاک و مستغلات، امکان استفاده از سامانه خودامضا برای انعقاد قرارداد وجود ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا