ورزشی

جام ملت‌های فوتسال آسیا ۴ سال یک بار می‌شود؟

هفدهمین دوره مسابقات فوتسال جام ملت های آسیا روز یکشنبه با سیزدهمین دوره قهرمانی تیم ملی ایران در بانکوک تایلند به پایان رسید.

این مسابقات یکی از مسابقاتی است که پرچم ایران همواره برافراشته است و یکی از افتخارات تیم های تابعه فدراسیون فوتبال را به همراه دارد. در سال های مرتبط با قهرمانی تیم ملی فوتسال معمولا کشورمان در رده بهترین فوتسالیست نماینده دارد و فدراسیون فوتبال ایران کاندیدای بهترین فدراسیون سال می شود.

در این شرایط شنیده می شود که جام ملت های فوتسال آسیا به جای دو سال از این پس چهار سال دیگر برگزار می شود. این مسابقات به مدت ۱۰ سال متوالی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸ برگزار شد و پس از آن کنفدراسیون فوتبال آسیا هر سال یکبار مسابقات جام ملت ها را برگزار می کرد. به نظر می رسد AFC نظر خود را تغییر داده و کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی این کنفدراسیون تصمیم گرفته این بازی ها با وقفه ای چهار ساله برگزار شود.

حسین شمس سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران که به همراه وزیر ورزش و جوانان به تایلند رفته بود در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم گفت: مقرر شد به جای آن جام ملت های آسیا هر چهار سال یکبار برگزار شود. از هر دو سال یکبار، خبر خیلی خوبی برای ایران خواهد بود.

وی در خصوص انتخاب سهمیه قاره کهن برای جام جهانی فوتسال خاطرنشان کرد: یک سال قبل از جام جهانی فوتسال مسابقات انتخاب سهمیه های آسیایی برگزار می شود. اگر تورنمنت های دیگری نیز در این دوره چهار ساله برگزار شود، اشکالی ندارد. این وضعیت وقتی جام باشگاه های آسیا برگزار نمی شود فاجعه است. انگیزه سایر باشگاه ها برای ورود به لیگ برتر چیست؟ عدم برگزاری بازی ها آسیب های جبران ناپذیری به باشگاه ها وارد می کند.

سرمربی سابق تیم ملی فوتسال با اشاره به احتمال انصراف گیتی پسند اصفهان از لیگ برتر گفت: گیتی پسند فصل گذشته با اختلاف قهرمان لیگ برتر شد اما هیات مدیره این باشگاه اعلام کرده است که پرداخت خواهد کرد. برای فوتسال دوباره اگر تیم در جام باشگاه های آسیا باشد. به شرکت. باید برای برگزاری جام باشگاه های آسیا تدبیری بیندیشند. در صورت تمایل می توانند مسابقات را به صورت منطقه ای (با حضور تیم های هر منطقه از قاره آسیا) برگزار کنند، اما بازی ها نباید لغو شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا