فناوری

جذب جوانان در جهت تقویت امور فرهنگی بقاع متبرکه در دستور کار قرار گیرد

حجت الاسلام سید رضا فقیهی در گفت و گو با خبرنگار میهن تجارت اظهار داشت: از زمان اسلام و ائمه اطهار(ع) بقاع متبرکه مورد توجه مردم بوده و نذورات خود را می آوردند. به بقاع، و این نذورات همیشه صرف فعالیت های مذهبی می شود. و امور فرهنگی

وی افزود: کمک های جمع آوری شده از بقاع صرف ارشاد مردم، فعالیت های فرهنگی، ارشاد دینی و افزایش علم و ایمان مردم می شود.

رئیس حوزه علمیه نورالزهرا (س) تهرانی با تاکید بر لزوم توجه بیشتر به جوانان در برنامه های فرهنگی بقاع بیان کرد: برای تقویت فعالیت های فرهنگی در بقاع باید جذب بیشتر جوانان در دستور کار قرار گیرد. برعکس، اکثر افراد مسن در بقاع حضور دارند، چون اعتقادات خود را شکل داده اند، باید جوانان را پیدا کنیم و آنها را جذب کنیم.

وی ادامه داد: امامزادگان در واقع پرچمداران علم و دانش و اخلاق و ناشران واقعی کرامت ائمه اطهار.آ) در این راستا تکریم امامزادگان همواره مورد توجه مردم ایران بوده است.

فقیهی با اشاره به اینکه احترام به بقاع متبرکه همواره موجب تقویت باورهای دینی و ارزش های اسلامی از نسلی به نسل دیگر بوده است، افزود: مردم ایران از گذشته های دور بقاع مبارکه و امامزادگان را به عنوان مرجع پذیرفته اند. آنها همواره قطب فرهنگی و مذهبی مناطق محسوب می شدند.

رئیس حوزه علمیه نورالزهرا (س) تهرانی با اشاره به فعالیت های خوب و مستمری که بقاع مبارکه را به یک قطب فرهنگی تبدیل کرده است، خاطرنشان کرد: هرگونه فعالیت عمومی با هدف معرفی فرزندان ائمه اطهار به اقشار مختلف جامعه نشان از ارادت دینداران به برائت و طهارت اهل بیت دارد.آ) است.

وی توجه به بقاع را ذخیره ای برای آخرت و باقیات کار خیر دانست و گفت: ترویج و نشر فضایل اهل بیت.آ) برای تحکیم بنیان دینی جامعه و تبدیل امامزاده به قطب فرهنگی، از نتایج توجه به بقاع است. البته ترویج شأن و منزلت امامزادگان در راستای تقویت و روشنگری جامعه نیز از آثار این توجه است.

فقیهی تصریح کرد: ۸ هزار و ۷۶۷ بقعه متبرکه در کشور داریم که از این تعداد ۶ هزار و ۶۰۰ امامزاده و ۳۹ پیامبر هستند، البته مشاهیر، علما، علمای برجسته، شهدای برجسته و علمای برجسته که مردم برای آنها ضریح و بارگاه ساخته اند. در نزد عموم مردم نیز مقبره محسوب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا