اخبار بورس

جمعه بازار بورس – شماره ۱۳

بورس زیر ذره بین اثر میرزا قلمدون

بازار ما در بهار هفته گذشته بود و با رشد ۱۱۰ میلیون و ۶۷۸ هزار واحدی شاخص کل بورس و افزایش ۲۶ میلیون و ۶۵۲ هزار واحدی شاخص کل هم وزن به پایان رسید. این هفته بازار سهام با توجه به اخبار تجدید ارزش گذاری داغ شد.

به گزارش میرزا قلمدون ایران تحلیل، بازار ما هفته گذشته بهاری بود و با رشد ۱۱۰ میلیون و ۶۷۸ هزار واحدی شاخص کل بورس و افزایش ۲۶ میلیون و ۶۵۲ هزار واحدی شاخص کل هم وزن به پایان رسید. ارزش معاملات خرد نیز از رکورد ۶ ماهه گذشت و از مرز ۸۵۰۰ میلیارد تومان گذشت. البته این سبزی به این معنی نیست که سهامداران از زیان خارج می شوند و می توانیم ده ها سهم را به شما بگوییم که بیش از ۶۰ درصد زیر سقف تاریخی هستند!

اتفاقی که قبلا افتاد

این هفته بازار سهام با توجه به اخبار تجدید ارزش گذاری داغ شد. چندین شرکت بزرگ از جمله فولاد مبارکه، بانک صادرات، بانک ملت، شفادارو، توسعه معادن و فلزات، سیمان خاش، هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری تاپیکو و صدر تامین، هپکو و غیره به صورت رسمی و غیررسمی انصراف خود را اعلام کرده اند. برنامه تجدید ارزیابی البته مردم تخت طاووس با این خبر مشغول گرم کردن بازار هستند و گوینده خوش تیپ طبق معمول توییتر را برای اطلاع رسانی و اعلام انتخاب کرد.نامه ای به وزیر باب همایون خواستار تغییر استاندارد حسابداری شکارا ۱۵ شد! و البته این خبر به این معناست که تخت طاووسی به طور جدی متعهد به تسریع در ارزیابی‌های مجدد است.

سیگنال خرید از دل طاووس

هفته گذشته سیگنال خرید از Big Boss دریافت کردیم! بازدید بیگ باس و جمعی از مدیران ارشد از یکی از دوقلوهای سنگ آهن و سپس این همه تعریف و تمجید و توصیف از این شرکت به عنوان یکی از نمادهای تاثیرگذار… یا یعنی بیگ باس نیز گزارش شده و می سازد. یک سهم چاق یا نشان می دهد که بیچاره خیلی ساده است و بازی می کند; خدا می داند!

آیا IPO های آبشاری در راه هستند؟

مدیران محترم صرافی نیز بازار سبز را شناختند و اولین قطار تحویل را آماده کردند. در اجلاس شمال از عرضه اولیه ۱۰ شرکت تا پایان سال خبر دادند و رئیس سعادت آباد نیز گفت: صندوق های فرعی ۴۰ صنعت آماده بهره برداری می شود. علاوه بر این، شرکت های کشاورزی، فولاد، پتروشیمی و سایر صنایع آماده عرضه عمومی هستند.

پایان خواب زمستانی

بازار سهام در بهار آمد و طبق معمول تحلیلگران غار از خواب زمستانی بیدار شدند و معاملات سیگنالی دوباره آغاز شد! اینطور نیست که تا دو هفته پیش بزرگواران خواب بودند، انگار جنگ جهانی سوم نزدیک است و سهام کاغذی بیش نبود!

فقط یک فنجان چای بنوشید

در این هفته رکورد اختلاس کشور نیز شکسته شد و اختلاس گران با نوشیدن یک فنجان چای به راحتی بیش از ۳ میلیارد دلار جمع آوری کردند. بزرگواران پس از روتین شدن جیب بری بورس ها قصد انتشار اوراق ۱۰۰۰ میلیارد تومانی را داشتند که خوشبختانه به نظر می رسد رئیس کل پس از افشای این اختلاس متوقف شده و این یکی جیب بری صورت نگرفت!

ایمن از گاز

اگرچه بازار سهام بد نبود. اما صنعت به دلیل قطع گاز و کاهش تولید دچار خونریزی شد و به نظر می رسد تحت تاثیر کاهش تولید باید منتظر موج تورمی دیگری باشیم.

تیتر عالی، مطالب خالی

برخی رسانه های محترم عنوان کردند که صادرات کنسانتره سنگ آهن ۷۶۱ درصد افزایش یافته است! پرسیدیم ماجرا چیست؟ گفتند پارسال صادرات ما به لطف مردم سمیه تقریبا صفر شد. امسال کمی صادرات داشتیم و اعداد رشد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است! از اینکه خبری نشد خیالمان راحت شد. در غیر این صورت ثبت رشد در توسعه اقتصادی و صنعتی به چه معناست؟

مدیریت جدید از همایون

رئیس باب همایون نیز با گردن بلند اعلام کرد که “ما ادغام موسسات مالی را به اعلام ورشکستگی ترجیح می دهیم” و متعجبیم که این چه نوع سبک رهبری است که به موسسات مالی اجازه داده است مانند قارچ، گلوله برفی رشد کنند و بانک را ردیف کنند. جیب عده ای را گرفت و در نهایت یک موسسه مالی یا به اصطلاح بانک ورشکسته را به بانکی با یک دنیا بدهی پیشنهاد داد و در نهایت زیان این بانک ها با خلق پول و تورم بر مردم سنگینی کرد.

همچنین رئیس جمهور باب همایون گزارش داد که «آمار جمعیت بهارستان و اعلام افزایش ۳۰ درصدی بدهی پاستور نادرست بوده و بدهی جمعیت پاستور در پایان تنها ۷ درصد و کمتر از آن رشد کرده است. سال ۱۴۰۱ بدهی شرکت های دولتی در مجموع به ۳۱۰۰ همت رسید و ما هم از این خبر بسیار خوشحال شدیم!

قطار پرسرعت پیشرفت

و آخرین خبر این است که هر چه شما را آزار می دهد به باد بسپارید، زیرا مردم پاستور مژده ای را آورده اند که قطار پیشرفت اقتصادی از سوی افشاگران ما در حرکت است و هرگز متوقف نخواهد شد! کسانی که نمی بینند کور می شوند…

جمعه، بورس اوراق بهادار - شماره 13-17 آذر ۱۴۰۲

نگاهی به اخبار دیگر

ارزش سبد سهام ۳۰ برابر شد

مدیرکل عمومی سازی واگذاری ها از افزایش ارزش پرتفوی سهام قضایی به حدود ۷۰ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۲۲۱ میلیارد ریال خبر داد که تقریبا ۳۰ برابر ارزش اولیه سهام تخصیصی است.

صندوق های املاک و مستغلات متبرک است

رئیس رگولاتوری صندوق های سرمایه گذاری همچنین گفت: مجوز تاسیس صندوق های املاک تا پایان سال ۱۴۰۲ افزایش می یابد.

سرمایه گذاری خارجی در این کشور در دو سال گذشته به ۸.۹ میلیارد دلار رسیده است

به گفته وزیر اقتصاد، این آمار به سرمایه گذاری های انجام شده و آغاز شده در کشور اشاره دارد و صرفا به امضای برگه نیست!

بودجه ۱۴۰۳ ضد تورم است!

رئیس سازمان برنامه و بودجه و بودجه می خواهد با این خبر ما را خوشحال کند! اما اگر بودجه ۱۴۰۳ را بخوانید رکود است و تجربه نشان داده که برای کنترل تورم سیاستی جز ایجاد رکود موقت ندارند. عواقب افزایش مالیات ها برای جبران کسری درآمد نفتی نیز به خوبی شناخته شده است، حتی اگر شرکت ها با کمبود پول مواجه شوند.

افزایش تدریجی قیمت گازوئیل از سال ۱۴۰۴ شروع شد

دولت در برنامه هفتم از سال دوم برنامه به تدریج موافقت کرده است.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا