فناوری

جهان خودرو؛ رونمایی مدل جدید هوندا با ظاهری نامتعارف

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

این هفته در دنیای خودرو: تولید سری جدید محصولات الکتریکی هوندا، معرفی پرفروش ترین خودروساز لوکس جهان و انتشار اولین تصاویر از نسل جدید چارجر هلندی.

سالن غیر متعارف

هوندا از عرضه سری جدید خودروهای الکتریکی در نمایشگاه الکترونیک لاس وگاس خبر داد. اولین مدل از خودروها با نام «سری صفر» در سال ۲۰۲۶ عرضه می شود.

هوندا از دو کانسپت سری Zero در لاس وگاس رونمایی کرد و می گوید اولین مدل این سری ۹۰ درصد شبیه به یکی از این کانسپت ها است که «سالون» نام دارد. مدیران هوندا تایید کرده اند که مدل جدید در حال حاضر در حال آزمایش است، در ایالات متحده تولید و در بازارهای جهانی به فروش خواهد رسید.

توشیهیرو میبه، مدیرعامل هوندا در مراسم رونمایی از کانسپت سالن گفت، برخلاف روند فعلی خودروهای الکتریکی، خودروهای سری صفر وزن چندانی ندارند و چندان مجهز به فناوری های مختلف نیستند.

کانسپت سالون بر روی پلتفرمی ساخته شده است که باریکتر از پلتفرم های موجود در بازار است و در نتیجه خودرو به زمین نزدیک تر است و اسپرت تر به نظر می رسد. ظاهر خودرو بسیار غیرعادی و شبیه به خودروهایی است که در فیلم های علمی تخیلی دیده می شود. این سالن به جای جلوپنجره دارای یک صفحه نمایش با وضوح بالا است. چراغ های جلو دو خط نازک هستند که در شکاف بین کاپوت و جلوپنجره قرار می گیرند و چراغ های عقب خطوط نوری هستند که مانند جلوی یک ماشین فضایی سه بعدی کشیده شده اند.

دنیای خودرو؛ رونمایی از مدل جدید هوندا با ظاهری غیرعادیبر اساس مفهوم سالن، لوکس ترین مدل الکتریکی هوندا ساخته خواهد شد

طراحان هوندا می گویند شکل غیرمعمول این خودرو باعث شده تا اتاقی جادار داشته باشد. این خودرو قرار است برای سیستم‌های خودمختار سطح ۳ آماده باشد که به راننده اجازه می‌دهد رانندگی را در محدوده مشخصی به خودرو بسپارد.

هوندا همچنین کانسپت دیگری از سری Zero را به نمایش گذاشت که هنوز تولید آن مشخص نیست. این کانسپت یک ون بزرگ به نام «Space-Hub» است که فرم مکعبی دارد و چیدمان صندلی ها در آن قابل تغییر است. این مفهوم بر روی همان پلت فرم مفهوم سالن ساخته شده است.

دنیای خودرو؛ رونمایی از مدل جدید هوندا با ظاهری غیرعادیکانسپت Space-Hub همراه با مفهوم Salon در لاس وگاس رونمایی شد

دنیای خودرو؛ رونمایی از مدل جدید هوندا با ظاهری غیرعادیمشخص نیست که آیا هوندا محصولی بر اساس این مفهوم روانه بازار خواهد کرد یا خیر

هوندا در تولید خودروهای برقی از رقبای خود عقب است. این شرکت قرار بود با جنرال موتورز برای ساخت خودروهای برقی ارزان قیمت شریک شود، اما سال گذشته اعلام کرد که این همکاری را دنبال نخواهد کرد. برنامه هوندا این است که تا سال ۲۰۳۰ ۳۰ مدل برقی را به محصولات خود اضافه کند.

پرفروش ترین خودروساز لوکس در جهان

دنیای خودرو؛ رونمایی از مدل جدید هوندا با ظاهری غیرعادیفروش BMW در سال گذشته ۷.۳ درصد افزایش یافته است

ب ام و با مرسدس بنز با اختلاف زیادی به پرفروش ترین تولیدکننده خودروهای لوکس در جهان تبدیل شد. این خودروساز آلمانی در سال ۲۰۲۳، ۲ میلیون و ۲۵۳ هزار و ۸۳۵ دستگاه خودرو فروخت که ۷.۳ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۲ بود. بنز در سال گذشته ۲ میلیون و ۴۳ هزار و ۸۰۰ دستگاه خودرو فروخت.

بنز و بی ام و هر سال رقابت تنگاتنگی برای فروش بیشتر دارند، اما سال گذشته شکاف بین این دو شرکت زیاد بود. بنز می گوید در ماه های پایانی سال گذشته به دلیل کمبود قطعات و تغییراتی که باید در کارخانه ها برای ساخت مدل های جدید انجام می شد، نتوانست خودروهای بیشتری را به مشتریان تحویل دهد. آئودی با فروش ۱,۸۹۵,۲۴۰ دستگاه در سال ۲۰۲۳ سومین خودروساز لوکس در جهان شد.

نکته قابل توجه در آمار فروش خودروسازان لوکس در سال گذشته نزدیک بودن تسلا به این سه شرکت آلمانی است. تسلا با ۳۸ درصد افزایش نسبت به سال قبل، یک میلیون و ۸۰۸ هزار و ۵۸۱ دستگاه خودرو فروخت. این شرکت اکنون با فاصله کوتاهی چهارمین خودروساز لوکس در جهان است. اگر فروش تسلا در سال جاری به اندازه سال گذشته رشد کند، این شرکت می تواند رقیبی جدی برای BMW باشد.

هر سه خودروساز آلمانی لوکس سال گذشته خودروهای برقی بیشتری فروختند. ب ام و با رشد ۹۲ درصدی نسبت به سال قبل ۳۳۰۹۵۶ دستگاه خودروی برقی فروخت. فروش خودروهای برقی بنز با افزایش ۷۳ درصدی به ۲۲۲۶۰۰ دستگاه رسید و آئودی با افزایش ۵۱ درصدی ۱۷۸۰۰۰ خودروی برقی فروخت.

شارژر برقی

دنیای خودرو؛ رونمایی از مدل جدید هوندا با ظاهری غیرعادیدوج چارجر قرار است اواخر امسال در بازار عرضه شود

دوج اولین تصاویر از مدل نسل جدید چارجر را در صفحات خود در شبکه های اجتماعی منتشر کرد. این خودرو که قرار است اواخر سال جاری میلادی روانه بازار شود، اولین مدل برقی کارخانه خواهد بود.

دوج چارجر به دلیل داشتن موتور هشت سیلندر و ظاهرش با الهام از مدل های دهه هفتادی این کارخانه یکی از معروف ترین خودروهای اسپرت آمریکایی است. این مدل یادآور خودروهای اسپرتی است که در دهه شصت و هفتاد به عنوان «ماشین های عضلانی» در دنیا معروف شدند.

دوج در سال ۲۰۲۲ اعلام کرد که تولید مدل چارجر هشت سیلندر را متوقف می کند و نسل جدید این خودرو برقی خواهد بود. اندکی بعد، دوج مفهومی را به نمایش گذاشت که قرار بود الهام بخش طراحی نسل جدید این خودرو باشد.

دنیای خودرو؛ رونمایی از مدل جدید هوندا با ظاهری غیرعادیدر سال ۲۰۲۲، دوج مفهومی از مدل الکتریکی شارژر را به نمایش گذاشت

دنیای خودرو؛ رونمایی از مدل جدید هوندا با ظاهری غیرعادیدوج چارجر یکی از معروف ترین خودروهای آمریکایی است

تصاویر منتشر شده در هفته گذشته نشان می دهد که نسل جدید شارژر شباهت زیادی به مفهومی دارد. این عکس ها نشان می دهد که چراغ های جلوی خودرو کوچکتر شده و نشان معروف دوج در جلوی خودرو روشن خواهد شد. دوج هیچ اطلاعاتی همراه با عکس ها منتشر نکرد و فقط به شوخی زیر عکس ها نوشت «عکاسی و فیلم برداری ممنوع».

تابستان گذشته، دوج پیش فروش آخرین سری از مدل های چارجر هشت سیلندر را آغاز کرد و رسانه ها از استقبال خوب این مدل خبر دادند. جزئیات فنی مدل برقی شارژر مشخص نیست، اما گزارش شده است که این کارخانه سه مدل مختلف از شارژر را با قدرت های حرکتی متفاوت عرضه خواهد کرد که قوی ترین مدل نزدیک به ۹۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا