ورزشی

حتی دلتنگ جواد خیابانی هم می‌شویم

آقا جواد هفته پیش مهمان یک برنامه صبحگاهی بود. راستش این همون مدل برنامه هاست که اصلا نمیفهمیم چرا گزارشگر فوتبال باید پای ثابتش باشه؟ چه انگیزه دیگری در پشت دعوت از خیابان می تواند وجود داشته باشد به جز تلاش برای جلب توجه و تبدیل شدن به بخشی از برنامه؟ در هر صورت او این بار در این برنامه از بازنشستگی خود در سال آینده خبر داد و گفت که مشغول کارهای اداری در سازمان هستم. البته قبلاً از سر کوچه شنیده بودیم که شغل ایشان بازنشستگی ندارد و تا زمانی که حنجره اجازه دهد به گزارش خود ادامه می دهد، اما گویا تصمیم آقای جواد تغییر کرده است.

طبیعتاً اخبار اعلام شده از سوی خاییانی مورد توجه قرار گرفت و بازتاب هایی نیز داشت، اما اجازه دهید از جنبه ای دیگر به موضوع بپردازیم. اینکه سطح و کیفیت آموزش کارکنان در صدا و سیما آنقدر پایین است که ممکن است در آینده نزدیک دلتنگ کوچه های خود باشیم! شکی نیست که کار حرفه‌ای جواد در این سال‌ها افت کرده است و او هرگز نتوانسته به آن گزارشگر وحشتناکی که در پاییز ۷۶ حماسه ملبورن را روایت می‌کرد، نزدیک شود.

بیشتر بدانید: خداحافظی جواد خاتانی از تلویزیون/فیلم

خیبانی در این سال ها گاف های زیادی زد، اعصاب تماشاگران را خیلی خورد کرد و به عنوان مثال در جام ملت های آسیا اخیر با بی اطلاعی عجیب خود از محاسن و معایب صعود تیم های سوم از مرحله گروهی در چنین شرایطی طبیعتا خبر بازنشستگی او چندان ناراحت کننده نباشد، بلکه سوال اینجاست که بعد از کادانی چه کسانی قرار است کارهای او را انجام دهند؟ خیلی بهتر از جواد هستن؟

ضمن احترام به همه نیروهای جدید متعددی که در این سال ها به چرخه گزارشگران فوتبال ایران اضافه شده اند، زحمت می کشند و برخی از آنها باید استاندارد داشته باشند، نکته اینجاست که در مجموع این نسل از نیروها کاملاً ناتوان بوده اند. برای برقراری ارتباط با مخاطبان و ارزش افزوده چندانی برای مسابقات فوتبال ایجاد نکرده اند.

روزی روزگاری گزارشگران فوتبال از نظر مخاطبان تلویزیون نوعی «سلبریتی» محسوب می شدند. مردم اطلاعات دقیق زیادی از زندگی و زمانه امثال عادل فردوسی پور، مزدک میرزایی و همین جواد خبانی داشتند، اما حالا کار به جایی رسیده که گاهی حتی متعصب ترین هواداران پرسپولیس و استقلال هم نمی دانند. نام گزارشگر مسابقات تیم محبوبشان! در این مورد خاص، حتی به تاسیس رسانه های رقیب هم نمی توان اشاره کرد، زیرا شبکه سه همچنان مهمترین منبع پخش زنده مسابقات فوتبال داخلی است و مردم چاره ای جز تماشای بازی تیم خود از این رسانه ندارند. با این حال استعدادی که برای تبدیل شدن به یک دارایی ارزشمند کشف و تربیت نشده است. شاید زمانی باورنکردنی به نظر می رسید، اما حالا ممکن است پس از بازنشستگی جواد خاتانی هم دلمان تنگ شود. ببینید مسئولان مربوطه چه کرده اند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا