ترندهای روز

«خشونت در خونم بود»؛ داستان تنها زنی که عضو یاکوزای ژاپن شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

فقط مردان می توانند به یاکوزا بپیوندند.

این یکی از اصول سفت و سخت حاکم بر مافیای ژاپن است که از بیش از ۲۰ گروه و سازمان جنایتکار در سراسر کشورهای آسیایی تشکیل شده است.

در بیش از سه قرن تاریخ یاکوزا، تنها یک زن ثبت شده است که توانسته است مراسم و فرآیند عضویت را به پایان برساند.

نام این زن ماکو نیشیمورا است. او از دوران جوانی عطش سیری ناپذیری برای شورش و نافرمانی داشت و به زودی به عضویت یکی از باشگاه های موتورسواری غیرقانونی در ژاپن به «بوسوزوکو» درآمد.

ملاقات او با یکی از اعضای جوان یاکوزا نقطه عطفی در زندگی او شد. او که شیفته دنیای جنایات سازمان یافته بود، خیلی زود درگیر فعالیت های غیرقانونی مافیای ژاپن شد.

ظاهر زیبای نیشیمورا در تضاد کامل با تمایل او به خشونت بود. او که اکنون ۵۷ سال سن دارد، یک بار در مصاحبه ای با مارتینا بارادل، محقق دانشگاه آکسفورد – که پس از سال ها تحقیق در مورد یاکوزا موفق به جلب اعتماد نیشیمورا شد، گفت: “من در مبارزه و جنگیدن عالی بودم.” یک مرد.”

سوابق جنایی او که از درگیری با باندهای رقیب تا قاچاق مواد مخدر و قاچاق زنان برای تن فروشی را در بر می گیرد و همچنین شخصیت جسور و بی رحم او، دریچه ای را به روی او باز کرد که قبلا به روی زنان بسته شده بود. بود.

افول یاکوزا در دهه های اخیر و شرایط شخصی نیشیمورا (که مادر دو فرزند است) باعث شد تا او دنیای زیرین را ترک کند و یک زندگی عادی را آغاز کند.

امروز، او یک سازمان خیریه را اداره می کند که در آن به سایر اعضای باند مافیا که می خواهند مانند او به جامعه بازگردند، کمک می کند.

مارتینا بارادل محقق ایتالیایی که مجذوب داستان نیشیمورا و یاکوزا شده بود، شبکه ای ارتباطی برای خود ساخت تا بتواند با شخصیت های درگیر در جنایات سازمان یافته در ژاپن ارتباط برقرار کند.

این ارتباطات به او اجازه داد تا با نیشیمورا دوستی نزدیک برقرار کند و مرتباً با او ملاقات کند.

بی بی سی موندو ساعاتی پس از یکی از ملاقات های بارادل با نیشیمورا در شهر گیفو، در ۲۷۰ کیلومتری توکیو، با محقق ایتالیایی صحبت کرد.

از کجا بفهمیم که ماکو تنها زنی است که به یاکوزا پیوسته است؟

اگر زن دیگری بود معلوم بود. پلیس سابقه اعضای یاکوزا را دارد. بسیاری از زنان به صورت غیر رسمی به مافیا کمک کرده اند، اما هیچ کدام مانند او نیستند.

این رئیس او بود که تصمیم بی سابقه ای گرفت تا او را به عضویت گروه درآورد. عضویت کامل او در یاکوزا ثابت شده است. او عکس هایی از مراسم ساکازوکی خود دارد که نشان از وفاداری و فداکاری او به مافیای ژاپن دارد.

چگونه با او ارتباط برقرار کردید؟

شیفتگی من به یاکوزا از دوران تحصیل در مقطع کارشناسی شروع شد. در آن زمان به طور اتفاقی اعضای یاکوزا را در یکی از سواحل ژاپن ملاقات کردم. اولین جلسه آنقدر برایم جالب بود که باعث شد تحقیقات دانشگاهی ام را وقف مطالعه در مورد این سازمان کنم.

افراد زیادی که در مورد یاکوزا تحقیق می کنند وجود ندارد، بنابراین من توانستم با بسیاری از آنها از جمله روزنامه نگاران و محققان ارتباط برقرار کنم و سنپا (مربی) من گفت که قصد ملاقات با نیشیمورا را دارد و به این ترتیب ما دور هم جمع شدیم. معرفی کرد.

جلسه اول چطور بود؟

این یک برنامه خیریه برای بازپروری و بازگرداندن زندانیان سابق به جامعه بود و او گروه خود را در آنجا داشت. رفتیم شام و بعد کارائوکه. او مشروبات الکلی نمی‌نوشید، سیگار نمی‌کشید و در جلسه اول محتاط بود.

بعد دوباره باهاش ​​قرار گذاشتم تا بیشتر صحبت کنم و کم کم بیشتر باهاش ​​آشنا شدم و با عمیق شدن صحبت ها رابطه ای بین ما شکل گرفت.

چرا ماکو به عضویت یاکوزا درآمد؟

او به من اعتراف کرد که از کودکی میل عجیبی به خشونت داشت و از جنگیدن لذت می برد. به همین دلیل شروع به معاشرت با باندهای موتور سواری کرد و با گروه های دیگر وارد دعوا و درگیری شد که او را به شدت جذب کرد.

و به تدریج متوجه شد که علیرغم اینکه قدش فقط کمی بیشتر از یک و نیم متر و وزنش حدود ۴۵ کیلو بود، از نظر بدنی به طور غیرعادی قوی بود.

چرا انگشت کوچکش را قطع کرد؟

او این کار را در زمانی که خیلی جوان بود، در ابتدای عضویتش در یاکوزا انجام داد، یعنی حدود ۲۰ سال داشت. مشکلی پیش می‌آید که مسئولیت آن را به عهده می‌گیرد، برخی داروها یا چیزی را از دست می‌دهد. سپس او فکر می کند که نداشتن انگشت کوچک در ترکیب با خالکوبی های او کاملاً کار می کند، زیرا این دو ویژگی اصلی ظاهر یاکوزا هستند.

علاوه بر این، خودش می‌گوید که احساس درد نمی‌کرده و بدش نمی‌آمد که انگشت کوچک اعضایی را که خودشان نمی‌خواستند این کار را انجام دهند قطع کند. مهارت او در اجرای مراسم Yubitsume که در آن آخرین مفصل انگشت کوچک قطع می شود، لقب “استاد قطع انگشت” را برای او به ارمغان آورد.

به عنوان یکی از اعضای یاکوزا، چگونه با جامعه عادی تعامل دارید؟

او اولین بار زمانی که باردار شد یاکوزا را ترک کرد. پس از آن به دنبال شغلی عادی گشت، اما جامعه ژاپن او را نپذیرفت. دلیل اصلی خالکوبی های او بود که نشان می داد او عضوی از مافیا است.

او همیشه سعی می کرد این خالکوبی ها را پنهان کند و لباس های آستین بلند بپوشد، اما در نهایت همکارانش متوجه شدند و به همین دلیل دو بار اخراج شد.

و این باعث شد به مافیا بازگردد؟

دقیقا. او بسیار ناراحت بود زیرا سعی می کرد مادر شود، شغل خوبی پیدا کند و زندگی قبلی خود را ترک کند، اما به دلیل اختلافاتش درها به روی او بسته شد. او فکر می کرد که این وضعیت بسیار ناعادلانه است و به همین دلیل او حتی از قبل افراطی تر شد.

این زمانی است که او خالکوبی هایش را تا نوک انگشتانش ادامه داد و خود را به دست سرنوشت تسلیم کرد. قبل از بازگشت، او یک بار با یکی از اعضای یاکوزا ازدواج کرد که بعدها رئیس شد، بنابراین او نقش همسر رئیس را نیز بازی کرد.

پس از ترک مافیا، نیشیمورا و سایر اعضای یاکوزا خود را وقف کمک به مجرمان سابق برای ادغام مجدد در جامعه کردند.

او بعداً به طور کامل از مافیا جدا شد. آیا ترک یاکوزا آسان است؟

اگر رئیس شما موافقت کرد، می توانید با پرداخت مبلغی آنجا را ترک کنید و اگر موافقت رئیس را داشته باشید، حتی گاهی اوقات این کار ضروری نیست. شرایط افراد مختلف متفاوت است، اما اکثر اوقات می توان بدون دردسر زیادی از هم جدا شد.

عجیب است، زیرا بالاخره از مافیا خارج خواهید شد.

بله، درست است که مافیا است، اما واقعیت این است که راز زیادی برای فاش کردن ندارد. ساختار آن مشخص است و پلیس می داند رئیس شما کیست، آدرس ها را می داند و می تواند هر زمان که مردم بخواهند به سراغ آنها بروند.

این مانند مافیای سیسیلی نیست، جایی که گانگسترها می توانند ۳۰ سال مخفیانه زندگی کنند.

علاوه بر این، کسانی که یاکوزا را ترک می کنند، به دیگران خیانت نمی کنند، زیرا این امر محترمی محسوب نمی شود.

چگونه یاکوزا با دیگر کارتل ها در ایتالیا، آمریکای لاتین و جاهای دیگر مقایسه می شود؟

وجه مشترک آنها این است که از افراد و مشاغل محافظت شخصی ارائه می دهند و بر مناطقی که به آنها اجازه می دهد بازارهای قانونی و غیرقانونی را کنترل کنند، کنترل دارند.

یاکوزا معیاری از نظارت و کنترل دارد که می تواند در طول زمان حفظ کند، مشابه موقعیت مافیا در ایتالیا و روسیه، ارائه خدماتی مانند داوری برای حل اختلافات محلی و حفاظت و نظارت برای کنترل بازار پول.

یاکوزا که در قرن هفدهم ایجاد شد، در نیمه دوم قرن بیستم شکوفا شد، اما شرایط امروز و مبارزه پلیس با آنها باعث کاهش فعالیت این سازمان شده است که در اوایل دهه ۱۹۶۰ بیش از ۲۰۰۰۰۰ عضو داشت. اما در حال حاضر تعداد اعضا به حدود ۱۰۰۰۰ نفر کاهش یافته است

با توجه به اینکه نیشیمورا یک استثنا بود، نقش زنان به طور کلی در یاکوزا چیست؟

آنها معمولا از طریق روابط یا ازدواج با اعضا وارد می شوند. اگرچه آنها عضو رسمی نمی شوند، اما برخی وظایف را بر عهده می گیرند. به عنوان مثال، اگر همسر یک رئیس هستید، نمی توانید خود را محدود به داشتن یک زندگی پر زرق و برق کنید، اما از شما انتظار می رود که به عنوان میانجی بین رئیس و اعضای جوان تر عمل کنید.

و البته استثمار زنان نیز وجود دارد زیرا یاکوزاها در کلوپ های شبانه، فحشا و صنعت سکس و پورن فعال هستند. نیشیمورا نیز در این امور دست داشت: او زنان را می خرید، می فروخت و استثمار می کرد.

از مطالعه اعضای یاکوزا چه آموختید؟

من دیدم که ممکن است اشتباهاتی مرتکب شده باشند که حتماً مرتکب کارهای مجرمانه شده اند، اما من آنها را افراد بدی نمی دیدم.

آنها به دنبال چیزی بودند که به آن دسترسی نداشتند. بسیاری از آنها از خانواده هایی هستند که فرصت های زیادی پیش روی آنها نیست. در ژاپن، اگر تحصیلات نداشته باشید یا خانواده از شما حمایت نکنند، پیدا کردن کار و پیشرفت بسیار دشوار است. بنابراین می توانم آنها را درک کنم که سعی می کنند حس تعلق اجتماعی و انگیزه شخصی را به روشی غیر قانونی پیدا کنند.

و برای اکثر آنها عضویت یاکوزا بودن بهتر از پیوستن به باندهای بی نام و نشان است، زیرا یاکوزا بر اعضای خود کنترل دارد و برای خود نوعی اخلاق و حرفه دارد.

شما از ۹ سال پیش در حال تحقیق و ارتباط با یاکوزا هستید. این خطرناک نیست؟

زیاد نیست سازمان‌های جنایی که یاکوزا را تشکیل می‌دهند، برخلاف مافیای ایتالیایی، در واقع غیرقانونی نیستند. در ژاپن عضویت یاکوزا خلاف قانون نیست، به همین دلیل است که آنها دفتر دارند و در جامعه شناخته شده هستند.

چون مخفی و غیرقانونی نیستند، ارتباط با آنها خیلی خطرناک نیست. علاوه بر این، معمولا با شخص ثالثی آشنا می شویم که مسئولیت کنترل وضعیت و رفتار هر دو طرف را بر عهده دارد. و در مورد من خارجی بودن و زن بودن یک امتیاز است چون اگر برای من اتفاقی بیفتد برای آنها بسیار گران تمام می شود.

منبع: بی بی سی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا