اخبار بورس

خطر تعلیق | ۲۵ نماد در آستانه تعلیق را بشناسید!

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامبررسی گزارش های بورس تهران و بورس ایران نشان می دهد در حال حاضر ۲۵ نماد در خطر توقف هستند و سهامداران آنها باید با احتیاط بیشتری نسبت به پیگیری این نمادها اقدام کنند. در این فهرست ۱۶ نماد بورسی و ۹ نماد فرابورس در خطر توقف هستند.

شایان ذکر است که در لیست های قبلی اسامی بانک دی با نماد داد گفت: این نماد متوقف شده و اکنون به بازار پایه منتقل شده است. بنابراین بهتر است این لیست را با دقت بیشتری رصد کنید.

۱۶ نمادهای سهام چیست؟ | دلایل تعلیق چیست؟

نمادهای تکشا (گسترش صنعت و خدمات کشاورزی)، فسراب (صنایع سرب ملی ایران)، فاما (آما صنعتی)، خان (آهن و فولاد تراکتور ایران)، حفاری (حفاری شمال)، پتیر (ایران تایر)، کگز ( شیشه و گاز آبادا (تولید برق آبادان) به دو دلیل زیر ابتدای دسامبر مشروط به روش تعلیق:

  • عدم ارائه صورتهای مالی میان دوره ای ۶ ماهه حسابرسی نشده
  • عدم ارائه گزارش تفسیری مدیریت موقت ۶ ماهه حسابرسی نشده

همچنین یک نماد شارک (پتروشیمی شازند) به دو دلیل ذکر شده در بالا ابتدای نوامبر تحت فرآیند تعلیق قرار گرفتند.

سمبل قصابات (قند جامد خراسان) یا از ۳۰ نوامبر به دلایل زیر مشمول روند تعلیق می شود:

  • عدم ارائه گزارش تفسیری مدیریت ۱۲ ماهه حسابرسی نشده
  • عدم ارائه صورتهای مالی ۱۲ ماهه حسابرسی نشده

نمادها اخابر (ارتباطات ایران)، پدرخس (درخشان تهران)، کنور (توسعه معدنی و صنعتی صبانور) بیرون از ۸ دسامبر شما به دلایل زیر تعلیق شدید:

  • عدم ارائه گزارش فعالیت ماهانه برای آبان ماه

همچنین فاذر (صنایع آذرآب) به دلیل عملکرد بالا و زوال شرکت در دو سال مالی متوالی ۸ آذر مشمول رسیدگی به توقف است. البته تعهد کثیف تا ابتدای این هفته از ۱ آگوست با توجه به دلیل از دست دادن عملکرد شرکت در دو سال متوالی آغاز شده بود

ایران خودرو

ایران خودرو با نماد خودرو یکی از غول های صنعت خودروی ایران است که از ۱۰ تیرماه مشمول روال تعلیق شده است. دلیل آن هم موضوع ماده ۱۴۱ قانون تجاری سازی به مدت سه سال است.

سایپا

یکی دیگر از غول های خودروسازی ایران خساپا وی نیز از هشتم تیرماه امسال و دلیل آن مشمول تعلیق شده است موضوع ماده ۱۴۱ قانون تجاری سازی به مدت سه سال است.

۹ نماد فرابورس چیست؟ | دلایل تعلیق چیست؟

نمادها وگستر (گسترش سرمایه گذاری ایران)، ثغرب (شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال غرب)، هریل (تامین کننده ریل سیر)، فتوسا (تولید و توسعه سرب ایران)، فارود (فولاد شاهرود) از ۸ دسامبر و حسینه (توسعه خدمات دریایی و بندری در سینا)، تلیسه (الگوی گاو تلیسه)، قشیر (شیروان گوچان و قند بجنورد) از ابتدای آذرماه و زنگان (صنعت زنگان) بیرون از ابتدای نوامبر به خاطر اینکه عدم رعایت الزامات بخشنامه اجرایی افشای اطلاعات توسط شرکت های ثبت شده در سازمان مشمول روال تعلیق هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا