ورزشی

خوشبختانه اهالی فدراسیون اجازه ندادند تندیس شهید سلیمانی برداشته شود/ همان شب به تاج زنگ زدم و از او تشکر کردم/ اسامی متخلفان پرونده چای دبش نیز به قوه قضاییه اعلام می‌شود

محسن منصوری در نشست دانشجویی دانشگاه علم و صنعت به مناسبت شانزدهم آذر روز دانشجو در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان در خصوص پرونده فساد دباش چای اظهار داشت: روحیه حاکم بر دولت سیزدهم مبارزه با فساد به ویژه در مسائل مدیریتی است. به محض اینکه رئیس جمهور فساد را در هر جایی دید، قاطعانه برخورد کردند. بحث مبارزه با فساد در دولت سیزدهم دستوری نیست اما هر جا فسادی مشاهده شده با آن برخورد جدی شده است.

وی با اشاره به نصب ابزارهای مختلف و ستادهای نظارتی مختلف برای نظارت بر فساد در دولت سیزدهم، در خصوص پرونده چای دباش گفت: حتما تخلف و فساد بوده است. مسیری که در مورد چای دباش طی شده قطعا اشتباه است.

معاون اجرایی رئیس جمهور اضافه کرد: این مسیر از سال ۱۳۷۷ آغاز شد و تا سال ۱۴۰۱ ادامه داشت، اما آقای فرزین ۱۰ روز پس از انتصاب به عنوان رئیس بانک مرکزی نامه ای نوشت و میزان ارز اختصاص یافته به چای دباش را غیرعادی دانست و گفت در همان زمان، در مقابل این او پرونده را می گیرد.

منصوری افزود: پس از رسیدن خبر به معاون اول رئیس جمهور و همچنین بازرس ویژه ریاست جمهوری، موضوع به وزارت اطلاعات ارجاع می شود، همزمان دو وزیر وقت صمت و جهاد نیز در حال رسیدگی هستند. موضوع با نهایت جدیت

وی تاکید کرد: قوه قضاییه و دولت به محض اینکه متوجه فساد شدند آن را مانند دو لبه قیچی بریدند.

معاون اجرایی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: نباید فساد در دولت اتفاق می افتاد، بلکه با متخلفان در همه سطوح و سطوح برخورد شده است و قوه قضاییه نیز احکام خود را در این زمینه صادر خواهد کرد.

منصوری ادامه داد: دولت به محض اینکه متوجه فساد شد با همه مدیران و متخلفان در همه سطوح برخورد جدی کرد و این اقدام را وظیفه و البته مزیت و نقطه قوت خود می داند.

وی گفت: رسیدگی به پرونده چای دباش نمونه موفق همکاری دولت و قوه قضائیه در مبارزه با فساد است. در اداره دولتی رسیدگی به تخلفات اداری انجام شد و سپس پرونده به دستگاه قضایی ارجاع شد.

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد: دولت قطعا اسامی متخلفان پرونده چای دباش را به قوه قضائیه اعلام می کند.

در ادامه این جلسه منصوری در پاسخ به سوال دانشجویی مبنی بر محقق نشدن وعده ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی گفت: گلایه داشتند که از قول شما برای یک میلیون واحد مسکونی خبری نیست. این وعده دولت سیزدهم قرائت متن صریح قانون مصوب مجلس است.

وی افزود: بر اساس قانون جهش تولید مسکن باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی بسازیم، این همان نیاز کشور است. ما به عهد خود عمل می کنیم و اگر روزی احساس کنیم که نمی توانیم به این وعده عمل کنیم، حتماً آن را علنی اعلام خواهیم کرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: ساخت مسکن و تدارکات زمین و مسائل مربوط به تامین مالی مصالح نیز آغاز شده است، هرچند اجرای این مسیر در حوزه های دولتی زمان بر است، اما با وجود همه این موانع، امروز ساخت بیش از یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد آغاز شده است.

منصوری خاطرنشان کرد: حتما یادتان باشد اینکه می گوییم ساخت یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد شروع شده به این معنا نیست که فردا یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد را تحویل می دهیم، ساخت و تحویل مسکن زمان بر است، اما این تعداد. به سرعت در حال افزایش است. .

وی تاکید کرد: وقتی می گوییم سالی یک میلیون خانه می سازیم به این معنا نیست که سال اول یک میلیون، سال دوم یک میلیون و در سال سوم و چهارم یک میلیون خانه می سازیم. ساخت و ساز مسکن در پروژه های مختلف گاهی به طور همزمان شروع و در فازهای مختلف تکمیل و به بهره برداری می رسد.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: ممکن است ساخت چند میلیون واحد مسکونی همزمان آغاز شود که اکنون ساخت یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد مسکونی در مناطق مختلف آغاز شده و به ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی رسیده است.

منصوری یادآور شد: نزدیک به ۲۴۰ هزار واحد مسکونی مهر از دولت آقای احمدی نژاد مانده بود که ساخت و ساز نیمه تمام، نیمه تمام و برخی حتی شروع نشده بود.

وی گفت: تاکنون بیش از ۱۰۷ هزار واحد مسکونی مهر پروژه های نیمه تمام باقی مانده در این زمینه را در یکی دو سال آینده ساخته و تحویل داده ایم.

معاون اجرایی رئیس جمهور تصریح کرد: دلیل این مشکلات در حوزه مسکن نیاز انباشته ای است که از سوی دولت قبل بی پاسخ مانده است. در حالی که ما هر سال نیاز به ساخت یک میلیون واحد مسکونی داریم، اما آقایان با اعمال سیاست های لیبرالی گفتند که کاری به مسکن نداریم، چه می شود؟!

منصوری ادامه داد: از یک سو با تقاضای بسیار بالا مواجه هستیم و از سوی دیگر با کاهش عرضه مواجه هستیم. این عدم تعادل عرضه و تقاضا منجر به انباشت تقاضا می شود.

در کشورهایی مانند آمریکا و چین و بسیاری از کشورهای اروپایی، بسیاری از نرم افزارها فیلتر شده اند و این به این دلیل است که ابزارهای حاکمیتی در فضای سایبری متفاوت است.

وی علت اصلی مشکلات حوزه مسکن را عدم ساخت مسکن کافی در گذشته دانست و گفت: طی سالیان گذشته چندین هزار واحد مسکونی کمتر از نیاز در کشور ساخته شده که نتیجه آن بوده است. از هزینه های بالای مسکن و اجاره در زمان حاضر.

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: اگر در دولت سیزدهم به ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی دست پیدا کنیم، کمر قیمت بازار مسکن شکسته می شود.

منصوری تاکید کرد: در حوزه مسکن برنامه داریم و با جدیت این مسیر را دنبال می کنیم. ما کمی از طرح ساخت مسکن عقب هستیم زیرا تامین مسائل مالی، تعیین زمین مناسب به ویژه در شهرهای بزرگی مانند تهران، اصفهان و مشهد زمان بر است.

وی در پاسخ به سوال یکی از دانشجویان مبنی بر فیلترینگ دانشگاه علم و صنعت گفت: اخیرا رئیس جمهور به وزارت ارتباطات و شورای عالی فضای مجازی دستور داده تا موضوع فیلترینگ را مجددا بررسی کنند. کارگروهی در این شورا برای حل این موضوع تشکیل شده و این موضوع در حال انجام است.

معاون اجرایی رئیس جمهور ادامه داد: هیچ کشوری به هیچکس اجازه نمی دهد بدون قید و شرط در فضای مجازی به هر شکلی که می خواهد فعالیت کند.

منصوری اضافه کرد: در کشورهایی مانند آمریکا و چین و بسیاری از کشورهای اروپایی بسیاری از نرم افزارها فیلتر هستند و این به این دلیل است که ابزارهای حکمرانی در حوزه فضای مجازی متفاوت است.

وی افزود: حرف ما در حوزه تریبون های مختلف کاملاً روشن است. اگر پلتفرمی بخواهد در کشور ما فعالیت کند باید قوانین ما را بپذیرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور اضافه کرد: کشور ما نمی تواند به پیام رسان ها خدمات ارائه کند، اما پیام رسان ها در بحران های کشور علیه ما فعالیت می کنند که در آشوب ها در زمینه آموزش های ضدامنیتی مانند آموزش ساخت مواد منفجره شاهد آن بودیم. کجای دنیا اجازه چنین پیام رسانی را می دهند؟!

منصوری گفت: ما می گوییم هرکسی می خواهد در کشور ما فعالیت کند و درآمد کسب کند، باید قوانین جمهوری اسلامی را قبول کند، البته برخی از این تریبون ها در مذاکرات، احکام جمهوری اسلامی را پذیرفتند.

وی تاکید کرد: همچنین باید یک پیام رسان داخلی مشابه و کارآمد تولید کنیم. برخی از پلتفرم های تولید داخلی چیزی کمتر از نمونه های خارجی ندارند.

معاون اجرایی رئیس جمهور و رئیس نهاد ریاست جمهوری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه سیاست خارجی دولت سیزدهم دیپلماسی عزت است یا تحقیر، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب اصول دیپلماسی را عزت، حکمت و مصلحت نامیدند؛ در حالی که سیاست خارجی دولت سیزدهم، دیپلماسی عزت است یا تحقیر. اساس دیپلماسی دولت سیزدهم عزت، حکمت و مصلحت است. اینگونه راهپیمایی ها با وزرای خارجه برخی کشورها، زانو زدن در کنار فلان میز و یا پیام دادن برای مذاکره در قاموس دیپلماسی دولت سیزدهم نیست.

منصوری تاکید کرد: هیچکس نمی تواند دولت ما را متهم به تحقیر دیپلماسی کند. مسائل و منافع کشور کاملاً مشخص است.

وی افزود: در موضوع عربستان باید به مصلحت بزرگ توجه می شد، در مورد چین و نوع برخورد ما با ابرقدرت ها و همچنین سفر اخیر رئیس جمهور به روسیه و استقبال. و خداحافظی رئیس جمهور روسیه میبینید کدوم کشور رفتیم و افتخار کشور. پا گذاشتیم؟! شما حتی یک نمونه پیدا نمی کنید.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: روزی روزگاری با وزرای خارجه برخی کشورها آنقدر جلساتی بود که می توانستند سوراخی را باز کنند تا کاری انجام دهند.

منصوری ادامه داد: در دولت سیزدهم زانو زدن در کنار فلان میز یا پیام دادن برای مذاکره را نمی بینید، اصلاً چنین چیزهایی در فرهنگ لغت دیپلماسی ما نمی گنجد.

وی خاطرنشان کرد: به ما می گفتند شما زبان دنیا را بلد نیستید، حالا که بیشتر، پی در پی و تاثیرگذارتر صحبت می کنیم، برخی به دیپلماسی تحقیرآمیز تعبیر می کنند!

معاون اجرایی رئیس جمهور گفت: همه آداب کار دیپلماتیک در دولت سیزدهم بر اساس منافع ملی است.

منصوری با اشاره به لغو بازی سپاهان و الاتحاد تصریح کرد: در دیدار دو تیم فوتبال، تیم مقابل خواستار برداشتن مجسمه شهید سلیمانی شد که خوشبختانه مردم فدراسیون فوتبال این کار را نکردند. و من همان شب با آقای تاج تماس گرفتم و این را از ایشان خواستم. ممنون که کار درست را انجام دادید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا