اخبار بورس

دعوی حقوقی حپترو و زیرمجموعه تاپیکو بعد از ۶ سال به پایان رسید؟!

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهام، الیاس طهماسبی | چند سال پیش معامله ای بین ما انجام شد پتروشیمی ایلام و شرکت مهندسی حمل و نقل پتروشیمی به موجب آن یک ساختمان اداری در سعادت آباد تهران به قیمت معامله خریداری می شود هاپترو تحویل داده می شود

مقدمات اولیه این معامله بر اساس اظهارنامه بوده و بخشی از قیمت به فروشنده پرداخت می شود و مابقی در زمان تنظیم و انتقال سند رسمی به تعویق می افتد.

پس از مدتی گذشت و پتروشیمی ایلام اقدامات لازم را برای انتقال سند رسمی و ادعای خود مبنی بر لغو معامله انجام نداد. هاپترو رسماً در سال ۱۳۹۷ شکایت مربوطه را مطرح کرد نشان می دهد

سرانجام در تاریخ ۹۹/۷/۲۱ رای دادگاه بدوی به نفع هاپترو بود و با محکومیت پتروشیمی ایلام تکلیف تنظیم سند در دفاتر اسناد رسمی به عهده وی می باشد. با اعلام این رای و اعتراض متهم به رای بخشودگی، پرونده برای رسیدگی مجدد به شعبه دوازدهم دادگاه تجدیدنظر ارجاع می شود.

در مورخه ۰۶/۰۷/۱۳۰۰ دادگاه تجدیدنظر با توجه به طرح مستند و مستدل وکیل متقاضی (پتروشیمی ایلام) با موضوع و دلیل بر برائت نبودن خواهان، ادعای شاکی را تأیید و به آن اعتراض کرد. و تصمیم به رد دعوا و ابطال رای اصلی گرفت

علت این مشکل عدم تشریفات اداری و قانونی صحیح از سوی هاپترو برای ثبت اولین دادخواست است چرا که انتقال اختیارات از هیئت مدیره شرکت به مدیرعامل برای طرح شکایت باید مستند به انتشار باشد. اطلاعیه در روزنامه رسمی و فقط صورتجلسه هیئت مدیره عادی، اختیارات مدیرعامل، نشانی از جهت اقامه دادخواست و طرح دعوی از طرف هاپترو ندارد.

پس از این موضوع، هاپترو مجدداً در سال ۱۴۰۱ شکایت جدیدی علیه پتروشیمی ایلام تنظیم کرد که بر اساس اصول قانونی و چارچوب صحیح شکلی و در نهایت منجر به صدور رای بدوی در تاریخ ۷ دی ۱۴۰۲ در محکومیت حادثه پتروشیمی ایلام شد. الزام اخذ مصوبه مجمع تجزیه طلبان، تنظیم سند رسمی از طرف خواهان و همچنین اخذ کلیه مصوبات لازم از شهرداری و رفع موانع موجود انجام شده است.

از طرفی هاپترو متعهد شد در هنگام تنظیم و تحویل سند به دفاتر اسناد رسمی اقدامات لازم را برای پرداخت مابقی بهای معامله انجام دهد.

البته لازم به ذکر است که طرفین می توانند نسبت به رأی صادره ظرف ۲۰ روز از تاریخ ابلاغ به دادگاه تجدیدنظر استان تهران اعتراض کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا