ارزهای دیجیتال

دولت آمریکا در میان بزرگ‌ترین دارندگان بیت کوین در جهان

به گزارش ایران تحلیل:






بر اساس یک وب سایت تحلیل بازار ارزهای دیجیتال، دولت ایالات متحده به یکی از بزرگترین دارندگان ذخایر بیت کوین در جهان و در میان سایر دولت ها تبدیل شده است.



به گزارش ایران تحلیل، پلتفرم تحلیل بازار Arkham در گزارش جدید خود میزان ذخایر بیت کوین در اختیار دولت آمریکا را بررسی کرده است. در زمان نگارش این مقاله، دولت ایالات متحده یکی از بزرگترین دارندگان بیت کوین در جهان، در کنار سایر دولت ها است.

بررسی ذخایر بیت کوین دولتی

این پلتفرم تحلیلی که با هدف شناسایی موجودیت ها در شبکه بلاک چین ایجاد شده است، داشبورد جدیدی برای بررسی ذخایر دولت های مختلف ایجاد کرده است. با ویژگی جدید این پلتفرم، هر کسی می تواند ذخایر بیت کوین دولت را به صورت زنده بررسی کند. طبق اعلامیه ۱۲ آوریل پلتفرم Arkham، دولت های ایالات متحده آمریکا، بریتانیا و آلمان در حال حاضر بزرگترین ذخایر بیت کوین را در بین دولت های جهان دارند. بر اساس داده های این پلتفرم، دولت آمریکا در حال حاضر ۲۱۲۸۴۷ بیت کوین دارد و پس از آن دولت بریتانیا با ۶۱۲۴۵ بیت کوین و دولت آلمان با ۴۹۸۵۸ بیت کوین قرار دارند.

بیت کوین آمریکا

بزرگترین ذخایر بیت کوین در بین دولت های جهان

دولت ایالات متحده ۲۱۲۸۴۷ بیت کوین به ارزش حدود ۱۵ میلیارد دلار در زمان نگارش این مقاله دارد و بزرگترین دارنده ذخایر بیت کوین در بین سایر دولت ها است. علاوه بر ذخایر بیت کوین، دولت ایالات متحده حدود ۲۰۰ میلیون دلار در سایر ارزهای دیجیتال از جمله اتریوم و استیبل کوین ها مانند USDC و Tether دارد. این داشبورد همچنین نشان می دهد که دولت ایالات متحده به طور پیوسته ذخایر بیت کوین خود را در چند سال گذشته افزایش داده است، به طوری که این دولت حداقل ۵۰۰۰ بیت کوین در اوایل سال ۲۰۲۳ خریداری کرده است.

دولت بریتانیا با ۶۱۲۴۵ بیت کوین به ارزش حدود ۴.۵ میلیارد دلار در رتبه دوم قرار دارد. دولت فدرال با ۴۹۸۵۸ بیت کوین به ارزش حدود ۳.۵ میلیارد دلار در جایگاه سوم قرار دارد. با کمال تعجب، السالوادور، که اولین کشور در جهان بود که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی در سپتامبر ۲۰۲۱ به رسمیت شناخت، ذخایر بسیار محدودتری نسبت به سایر کشورها دارد. طبق این پلتفرم، این کشور دارای ۵۷۱۵ بیت کوین به ارزش حدود ۴۰۵ میلیون دلار در ذخایر خود است.

آخرین اخبار و تحلیل ارزهای دیجیتال را در صفحه ارزهای دیجیتال ایران تحلیل بخوانید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا