طلا و ارز

دومین سقوط هفتگی قیمت طلای جهانی







قیمت جهانی طلا روز جمعه افزایش یافت، اما در مسیر دومین کاهش هفتگی متوالی خود قرار گرفت زیرا رشد اقتصادی قوی ایالات متحده باعث تثبیت دلار شد اما تمرکز بر تورم کلیدی تغییر کرد.



به گزارش ایران تحلیل، هر اونس طلا روز جمعه (۶ دی ماه) با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۰۲۱ دلار و ۷۹ سنت رسید. قیمت طلای آمریکا با ۰.۲ درصد افزایش به دلار و ۷۰ سنت در سال ۲۰۲۱ رسید.

اقتصاد ایالات متحده در سه ماهه چهارم سریعتر از حد انتظار رشد کرد زیرا فشارهای تورمی به دلیل مخارج قوی مصرف کنندگان کاهش یافت. یک نظرسنجی نشان داد که اقتصاد ایالات متحده سال ۲۰۲۴ را قوی آغاز کرد و فعالیت های تجاری در ژانویه افزایش یافت و به نظر می رسد فشارهای تورمی کاهش یافته است.

شاخص دلار آمریکا در این هفته ۰.۲ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد خود در ۶ هفته گذشته نزدیک شد و جذابیت طلا را برای سایر دارندگان ارز کاهش داد. بانک مرکزی اروپا نرخ بهره را بدون تغییر در رکورد ۴ درصد باقی گذاشت و کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا گفت که صحبت در مورد کاهش نرخ‌ها زود است، اما افزود که خطرات رشد اقتصادی بیشتر به سمت نزول است.

بازارها به طور گسترده ای انتظار دارند که فدرال رزرو در نشست سیاست گذاری خود در ۳۰ و ۳۱ ژانویه نرخ های بهره را بدون تغییر باقی بگذارد، اما بیشتر تمرکز بر نظرات جروم پاول، رئیس، خواهد بود.

به گزارش رویترز، در سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۲.۸۷ دلار در هر اونس، پلاتین با ۰.۱ درصد کاهش به ۸۹۰.۷۶ دلار و پالادیوم ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۸۹۰.۷۶ دلار رسید. او ۹۳۹.۶۴ دلار دریافت کرد.

انتظار می رود در ماه های آینده افزایش قیمت طلا را محدود کنیم









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا