اخبار اقتصاد ایران

راز افزایش طول عمر تلویزیون شهری

چگونه عمر مفید تلویزیون های شهری را افزایش دهیم؟ گاهی اوقات هنگام استفاده از تلویزیون شهری یا دیوار تصویری در قسمت‌های مختلف آن متوجه مشکلاتی می‌شویم که احتمالاً بیشتر این مشکلات به دلیل عدم نگهداری مناسب است، بنابراین بهتر است در مورد استفاده از تلویزیون شهری به نکات مهم نگهداری توجه کنید تا بتوانید عمر مفید آن را افزایش دهید. در این مقاله به بررسی راز افزایش طول عمر محیط تلویزیون شهری می پردازیم.

راز افزایش عمر تلویزیون شهری

اگر از تلویزیون شهری استفاده می کنید و هدف شما حفظ و نگهداری صحیح و همچنین افزایش عمر مفید آن است، به نکاتی که در زیر به آن اشاره می کنیم توجه کنید:

تنظیم روشنایی

برخلاف تصور بسیاری از کاربران، روشنایی بیشتر از حد معمول در نمایشگرها گزینه مثبتی محسوب نمی شود و علاوه بر افزایش مصرف برق، عمر مفید تلویزیون را نیز کاهش می دهد. بنابراین سعی کنید همیشه نور را در حالت کاملا استاندارد نگه دارید.

از سوختن پیکسل جلوگیری کنید

پیکسل سوختگی یکی از رایج ترین مشکلات تلویزیون های شهری است که می تواند هزینه های زیادی را برای کاربران وادار کند، پس بهتر است از بروز چنین مشکلی جلوگیری شود. بهترین راه حل این است که هرگز صفحه نمایش خود را برای مدت طولانی روی یک محتوا یا تصویر ثابت رها نکنید. در واقع این دلیل اصلی و مهم سوختن پیکسل است. پس بهتر است هر چند ساعت یکبار تلویزیون شهری را در حالت استراحت قرار دهید.

تنظیم کنتراست

اگر کنتراست تصویر از استاندارد خود خارج و بالا باشد، باعث کاهش کیفیت تصاویر می شود. زیرا در این صورت تلویزیون قدرت پردازشی خود را از دست می دهد و در نهایت عمر مفید آن کاهش می یابد. پس سعی کنید سطح کنتراست آن را در حالت کاملا استاندارد قرار دهید و حتی هر چند وقت یکبار آن را تغییر دهید و در حالت جدید قرار دهید.

استفاده از پارچه میکروفیبر

استفاده از پارچه میکروفایبر روش خوبی برای تمیز کردن تلویزیون های شهری است، زیرا ساختار آنها به گونه ای است که تمام آلودگی های سطح تلویزیون را پاک می کند. از طرفی در صورت استفاده از پارچه های ضخیم ممکن است خطوط ریز روی صفحه ظاهر شود که کیفیت و زیبایی آن را پایین می آورد.

از محلول پاک کننده استفاده نکنید

به هیچ عنوان برای تمیز کردن تلویزیون شهری، ویدئو وال، بیلبورد تبلیغاتی و … از محلول های پاک کننده مانند استون یا الکل استفاده نکنید، زیرا محلول های تمیز کننده خاصی وجود دارد که به دستگاه شما آسیبی نمی رساند. . البته بهتر است قبل از تمیز کردن آن را از برق بکشید و سپس یک پارچه را با مقدار کمی محلول مخصوص آغشته کنید و تلویزیون را تمیز کنید. هرگز محلول را مستقیماً روی تلویزیون شهری نریزید.

استفاده از محافظ برق

قطعی ناگهانی برق شهری، نوسانات برق و … از جمله عواملی هستند که به بسیاری از وسایل برقی از جمله تلویزیون شهری آسیب جدی وارد می کنند. برای جلوگیری از چنین حوادثی بهتر است از رگولاتورهای ولتاژ یا محافظ برق استفاده کنید. البته این نوع محافظ را هم باید از برند خوب و با کیفیتی خریداری کنید تا از نظر نوسانات برق خیالتان راحت باشد.

خاموش کردن دستگاه در صورت عدم استفاده

قرار دادن تلویزیون شهری در حالت استندبای باعث می شود که مقدار برق همچنان وارد دستگاه شود و این مشکل باعث کاهش عمر دستگاه می شود. حتی گاهی ممکن است مشکلات جدی ایجاد کند و تلویزیون شهری نیاز به تعمیر یا تعویض داشته باشد. بنابراین توصیه می کنیم در مواقعی که نیازی به تلویزیون ندارید آن را خاموش کنید.

جلوگیری از داغ شدن تلویزیون

تلویزیون ها نیز مانند سایر وسایل برقی بعد از مدتی گرم می شوند و گرما تولید می کنند، به عبارتی اگر به مدت طولانی از آن استفاده کنید گرمای تولید شده نیز افزایش می یابد. اگر تهویه مناسب نباشد این گرما به تلویزیون آسیب می رساند. بنابراین بهتر است هنگام استفاده از تلویزیون شهری آن را در مکان هایی دور از رطوبت و کابل خنک قرار دهید. تهویه مناسب از گرم شدن آن جلوگیری می کند و در نتیجه عمر مفید آن را افزایش می دهد.

به تلویزیون فشار نیاورید

تمامی تلویزیون هایی که در حال حاضر تولید می شوند، از جمله تلویزیون های شهری، بر خلاف تلویزیون های سنتی و قدیمی، ساختار بسیار ظریف و شکننده ای دارند و حساسیت بیشتری دارند، بنابراین نیاز به مراقبت بیشتری دارند، اما نباید به آنها فشار بیاورید. . حتی از لمس برخی از اجسام تیز با صفحه نمایش خود جلوگیری کنید. زیرا گاهی اوقات ضربه زدن به این صفحات به طور کلی به تلویزیون آسیب می رساند که قابل تعمیر نیست و باید آن را تعویض کنید.

حفاظت از راه دور تلویزیون

کنترل یکی از کاربردی ترین قسمت های تلویزیون است که برای کنترل عملکرد تلویزیون استفاده می شود به همین دلیل بهتر است کنترل اصلی داشته باشید و از قسمتی که آسیب نمی بیند مراقبت کنید زیرا اگر اینها کنترل ها آسیب دیده اند یافتن نوع اصلی آنها در بازار کمی دشوار است.

نتیجه

در این مقاله به بررسی راه های افزایش عمر مفید تلویزیون شهری پرداختیم. از آنجایی که قیمت تلویزیون شهری بالاست، پس از خرید باید به آن رسیدگی شود تا بتوانید برای مدت طولانی از آن به درستی استفاده کنید. در این مقاله به نکاتی اشاره کرده ایم که توجه به آنها باعث افزایش عمر مفید تلویزیون شهری می شود. در مجموعه ESI Light راه های بیشتری برای افزایش عمر مفید تلویزیون شهری، نحوه خرید تلویزیون شهری، اجاره تلویزیون شهری، نصب و راه اندازی تلویزیون شهری در شهرهای مختلف مانند راه اندازی تلویزیون شهری در قم یا راه اندازی وجود دارد. تلویزیون شهری در شیراز و … آشنا شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا