اخبار اقتصاد ایران

راهنمای عملی خرید خانه زیر قیمت در مرکز تهران

قیمت آپارتمان دو خوابه در مرکز پایتخت چقدر است؟

قیمت یک آپارتمان در گران ترین منطقه تهران از سوی مرکز آمار ایران نزدیک به ۱۶۶ میلیون متر اعلام شده است. این عدد در کل پایتخت به طور میانگین به ۸۰ میلیون متر می رسد و وقتی به مرکز شهر می رویم با بردی بین ۵۲ تا تقریباً ۱۰۰ میلیون متر سروکار داریم.

ایران تحلیل به نقل از فرارو; اگر مناطق ۱۲، ۱۱ و ۶ را که مجموعاً شامل بسیاری از محله های معروف از جمله یوسف آباد، خیابان الخبال، خیابان جمعه، پاستور، بازار، مولوی، خیام و… می شود، بر اساس آخرین محاسبات رسمی مناطق مرکزی شهر تهران در نظر بگیریم. ، به ترتیب با میانگین قیمت هر متر ۵۲، ۶۲ و ۱۰۰ میلیون مواجه هستیم. هر چه عمر ساختمانی ملک کمتر و فهرست امکانات واحد گسترده تر باشد، ارقام پیشنهادی فروشنده در هر منطقه بالاتر است. از طرفی صاحبخانه ها حاضرند برای خانه های با قدمت بالاتر و امکانات کمتر، سقف را شل کنند و برای یافتن مشتری به دنبال مشتری زیر قیمت متراژ به اصطلاح می گردند.

قیمت مسکن در منطقه ششم ۱۰۰ میلیون متر

بر اساس آخرین آمار رسمی، متوسط ​​قیمت مسکن در منطقه شش تهران نزدیک به ۱۰۰ میلیون مترمربع است. مرکز آمار می گوید در منطقه ای که بخشی از خیابان ولیعصر تهران و محله هایی مانند امیرآباد، یوسف آباد، بلوار کشاورز، خیابان الگینال و … را در بر می گیرد، دی در این ماه میانگین قیمت خانه های معامله شده دقیقاً متری ۱۰۰ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان بوده است.

قیمت یک آپارتمان ۱۰۰ متری در منطقه شش به طور متوسط ​​باید ۱۰ میلیارد و ۹۳ میلیون باشد و فردی که یک آپارتمان ۵۰ متری می خرد و آن را جابجا می کند باید ۵ میلیارد و ۴۶ میلیون وسط بگذارد. احتمالا به این نقطه رسیده اید که در مورد قیمت های متوسط ​​صحبت می کنیم. یعنی هر چه عمر ساختمان کمتر و لیست امکانات رفاهی بیشتر باشد، قیمت پیشنهادی فروشنده بالاتر می رود و از طرفی می توان انتظار ارقام کمتری را برای خانه هایی با عمر ساختمانی بیشتر و امکانات رفاهی کمتر داشت.

قیمت آپارتمان ۱۰۰ متری مثلا در امیرآباد توسط فروشنده ای ۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون اعلام شده است. یعنی متری ۸۸ میلیون که نسبت به میانگین قیمت آپارتمان های معامله شده ۱۲ میلیون است دیاین ماه در منطقه شش کمتر است. عمر بنا ۲۲ ساله می تواند یکی از دلایل احتمالی قیمت پیشنهادی این واحد باشد در غیر این صورت آپارتمان با آسانسور، انباری و پارکینگ به فروش می رسد.

آمارهای رسمی حاکی از ۱۰ درصد کل معاملات است دی ماه بازار مسکن تهران در سه منطقه ۶، ۱۱ و ۱۲ واقع در مرکز شهر انجام شده است.

قیمت مسکن در منطقه ۱۱; ۶۲ میلیون متر

قیمت آپارتمان ۱۰۰ متری نوساز حوالی خیابان جمهوری تهران واقع در منطقه ۱۱ توسط فروشنده هشت میلیارد و ۷۰۰ میلیون تعیین شده است. شاید بدون قفل نبودن واحد و دارا بودن امکاناتی از قبیل آسانسور، انباری و پارکینگ باعث شده رقم پیشنهادی فروشنده به ازای هر متر مربع حدود ۲۵ میلیون بالاتر از میانگین قیمت متراژ باشد، در غیر این صورت بر اساس آنچه مرکز آمار میانگین قیمت مسکن در منطقه ۱۱ تهران را در این ماه ۶۲ میلیون و ۶۶۸ هزار تومان اعلام کرد.

قیمت یک آپارتمان ۱۰۰ متری در منطقه ۱۱ حدوداً شش میلیارد و ۲۶۶ میلیون تومان برآورد شده است و در این بین فروشندگانی که دارایی آنها قدمت بیشتری دارد و … به دنبال مشتریانی با پیشنهاد کمتر هستند.

قیمت یک آپارتمان ۱۰۰ متری در منطقه پاستور توسط فروشنده دیگری ۵ میلیارد و ۱۰۰ میلیون – ۵۱ میلیون متر در نظر گرفته شده است. این یکی ۱۶ سال عمر دارد و به عنوان نوسازی تبلیغ می شود. نداشتن پارکینگ و نداشتن آسانسور توجیه دیگری برای پایین ترین قیمت ارائه شده توسط فروشنده نسبت به میانگین قیمت در منطقه است. محدوده ای که از شمال به خیابان غبانل و جمهوری و از جنوب به خیابان شوش می رسد و شامل خیابان های مهم دیگری مانند پاستور، کارگر جنوبی و قسمتی دیگر از خیابان ولیعصر است.

بیشتر بدانید قیمت مسکن در مناطق مرکزی شهر تهران حداقل متری ۵۲ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان است در حالی که این رقم در ارزان ترین نقطه شهر یعنی منطقه ۱۸ به متری ۴۲ میلیون می رسد. آپارتمان ۱۰۰ متری در ارزان ترین منطقه تهران به طور میانگین چهار میلیارد و ۲۳۴ میلیون است و خرید خانه ۵۰ متری در این نقطه از شهر که در جنوب پایتخت قرار دارد حدود دو میلیارد و ۱۱۷ میلیون هزینه دارد. .

میانگین قیمت مسکن در منطقه ۱۲; ۵۲ میلیون متر

قیمت مسکن در منطقه ۱۲ که محله های معروف و قدیمی مثل بازار، مولوی، خیام و … و از شرق و غرب بین خیابان حافظ و ۱۷ قرار دارد. شهریور به متری ۵۲ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان رسیده است.

یک آپارتمان ۵۰ متری در این نقطه از تهران به ادعای مرکز آمار ایران دی ماه جاری به طور میانگین ۲ میلیارد و ۶۴۹ میلیون و ۱۰۰ متر خانه به طور میانگین ۵ میلیارد و ۲۹۹ میلیون خرید و فروش شده است. به عنوان مثال یک آپارتمان ۱۰۰ متری با عمر ساختمانی ۱۰ سال و به گفته مشاوران املاک با پتانسیل کامل ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون در مولوی با رقمی نزدیک به میانگین قیمت به فروش گذاشته شده است. منطقه.

یک آپارتمان ۱۰۰ متری دیگر حدود سه میلیارد و ۵۵۰ میلیون قیمت دارد. این یکی در سال ۱۹۷۸ ساخته شده است. ۲۴ سال پیش در طبقه چهارم قرار دارد اما بدون آسانسور و پارکینگ به فروش می رسد.

قیمت آپارتمان های ۵۰ و ۱۰۰ متری در مرکز تهران

حوزه میانگین قیمت هر متر قیمت متوسط ​​یک آپارتمان ۵۰ متری میانگین قیمت یک آپارتمان ۱۰۰ متری
منطقه شش ۱۰۰ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان پنج میلیارد و ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان ۱۰ میلیارد و ۹۳ میلیون تومان
منطقه ۱۱ ۶۲ میلیون و ۶۶۸ هزار تومان سه میلیارد و ۱۳۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان شش میلیارد و ۲۶۶ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان
منطقه ۱۲ ۵۲ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان دو میلیارد و ۶۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان پنج میلیارد و ۲۹۹ میلیون تومان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا