بانک و بیمه

رقم وام ازدواج و فرزندآوری در سال آینده چقدر است؟

بازار؛ گروه بانک و بیمه: کمیسیون تلفیق مجلس عصر دیروز بررسی جزئیات لایحه بودجه سال آینده را آغاز کرد و اعضای این کمیسیون برای تهیه مواد بودجه و بررسی دقیق آن و تصویب بندهای آن دست به کار شدند. لایحه بودجه که از ابتدا دارای ابهامات و ابهاماتی در دخل و خرج بود، پس از اصلاح مجدد توسط دولت به تصویب نمایندگان ملت رسید. البته، اقتصاددانان همچنان معتقدند؛ چنین لایحه ای مستلزم بررسی دقیق و حساس تری در کمیسیون تلفیق مجلس است تا نه تنها در تامین هزینه و درآمدزایی مشکلی پیش نیاید، بلکه در نهایت بودجه واقعی با کمترین احتمال کسری به تصویب برسد.

کمیسیون تلفیق طبق آیین نامه شورای اسلامی ۱۰ روز کاری فرصت دارد تا گزارش بررسی جزئیات لایحه بودجه در قسمت درآمدی را به جلسه علنی مجلس تقدیم کند. بهمن زمان زیادی طول می کشد و پس از آن بررسی بخش هزینه بودجه در مجلس آغاز می شود. این بخش با توجه به حساسیت خاص ممیزی ها وقت و انرژی بیشتری از نمایندگان می گیرد اما ابتدا درآمد این بخش از هزینه ها برای بررسی و تصویب به مجلس ارائه می شود.

دولت باید برای سال آینده به گونه ای برنامه ریزی کند که احتمال تشدید رکود اقتصادی برای فعالان حوزه شرکتی و تولیدی متضرر نشود، از سوی دیگر نمایندگان مجلس در بحث افزایش یک برابری مالیات بر ارزش افزوده تجدید نظر کنند. تا سطح عمومی قیمت در بازار بالا نرود

توجه و تمرکز مجلس بر درآمد واقعی دولت در بودجه

در وزارت مالیه، دولت برای تأمین بودجه سال آینده، بر گرفتن مالیات از افرادی که به طرق مختلف طفره رفته اند، تمرکز کرده است و با شناسایی این افراد با استفاده از پایگاه های اطلاعاتی، به ویژه از طریق نظارت بر تراکنش های بانکی، وی. می خواهد این افراد را دستگیر کند. در پرداخت مالیات مشارکت کنید. این مالیات که نسبت به امسال ۵۰ درصد افزایش یافته است با واکنش و انتقاد بسیاری از مردم مواجه شده است. در صورت افزایش سطح درآمد مالیاتی، فعالان اقتصادی و صاحبان مشاغل با مشکلات جدی مواجه خواهند شد، اما دولت وعده داده است که در سال آینده فشاری به مودیان وارد نخواهد شد و افزایش درآمد مالیاتی تنها از طریق پرداخت مالیات صورت خواهد گرفت. فرارهای مالیاتی درآمد کسب می کنند

البته از آنجایی که قیمت ها در بازار افزایش یافته است، دولت نیز در این مکان درآمد قابل قبولی نسبت به درآمد (مالیات) ناشی از افزایش قیمت ها دریافت می کند. این در حالی است که به گفته کارشناسان با توجه به فشار اقتصادی به مردم به دلیل افزایش قیمت ها در بازار، دولت باید برای سال آینده برنامه ریزی کند تا فعالان حوزه تجارت و تولید به دلیل احتمال تشدید وخامت آن آسیب نبینند. رکود اقتصادی در مورد افزایش یک درصدی مالیات بر ارزش افزوده در بودجه تجدید نظر کنید تا سطح عمومی قیمت ها روند افزایشی به خود نگیرد.

تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای کلیه زوجینی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱۴۰۱.۱.۱ است به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان و با بازپرداخت ده ساله از سال آینده و همچنین اعطای وام ازدواج برای زوجین زیر ۲۵ سال و زوجه زیر ۲۳ سال. سن بالای ۳۵۰ میلیون تومان قابل اجرا بود

افزایش تعداد وام ازدواج و تولد در بودجه ۱۴۰۳

پس از آغاز بررسی جزییات این لایحه در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه، اعضای این کمیسیون روز گذشته در گام نخست، میزان وام ازدواج و تولد را برای سال آینده افزایش دادند.

علی اصغر عابستانی عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳ در گفتگو با خبرگزاری “بازار” وی گفت: در اولین روز بررسی جزئیات لایحه بودجه، طرح افزایش پرداخت وام ازدواج و تولد را با هدف افزایش کمک هزینه ازدواج و تشویق جوانان به این امر پیشنهاد دادم. ترکیب شد.

وی بیان کرد: کمیسیون تلفیق لایحه بودجه در تبصره ۱۳ این لایحه تسهیلات اعتباری ازدواج برای هر یک از زوجینی که تاریخ ازدواج آنها بعد از ۱.۱.۱۴۰۱ بوده است به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان با بازپرداخت ده ساله تصویب کرد. همچنین اعطای تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به زوج های زیر ۲۵ سال و همسران زیر ۲۳ سال ۳۵۰ میلیون تومان است. البته پیش از این مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان به عنوان وام ازدواج در کمیسیون اجتماعی مطرح شده بود اما شب گذشته این مبلغ در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه افزایش یافت که امیدواریم در صحن علنی مجلس به تصویب نهایی برسد.

برای فرزندان متولد شده بعد از سال ۱۴۰۲ وام تولد فرزند اول ۴۰ میلیون تومان، فرزند دوم ۸۰ میلیون تومان، فرزند سوم ۱۲۰ میلیون تومان، فرزند چهارم ۱۵۰ میلیون تومان و فرزند پنجم ۲۰۰ میلیون تومان است. بیشتر. پرداخت به صورت سود غیر نقدی می باشد

اصلاح جداول ارقام پرداخت وام و گزینه های پردازش برای سال آینده

این عضو کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ در ادامه به بحث تغییر جداول پرداختی موسسات نگهداری از کودکان در سال آینده اشاره کرد و افزود: در راستای رشد جمعیت جوان کشور که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست. این مجلس تمامی گزینه های قانونی برای اجرای قانون جمعیت جوانان کشور را در اختیار دارد، به همین دلیل دیروز مبلغ پرداختی وام فرزند سال آینده افزایش و به تصویب نمایندگان کمیسیون تلفیق رسید. بر اساس مفاد مرکز نگهداری از کودکان قرض الحسنه و بر اساس ماده ۱۰ قانون حمایت از خانواده و جوانان، هزینه تسهیلات نگهداری از کودکان قرض الحسنه برای کودکان متولد از سال ۱۴۰۲ به بعد ۴۰ میلیون تومان است. فرزند اول ۸۰ میلیون تومان برای فرزند دوم. ۱۲۰ میلیون تومان برای فرزند سوم، ۱۵۰ میلیون تومان برای فرزند چهارم و ۲۰۰ میلیون تومان برای فرزند پنجم و بیشتر به عنوان وام.

وی ادامه داد: اعضای کمیسیون تلفیق لایحه بودجه نیز امکان پرداخت وام و سپرده یا خرید یا ساخت مسکن را البته با رعایت قانون حمایت از خانواده و جوانان و قانون جامع آسیب دیدگان بی خانمان تایید کرده اند. خانواده هایی که فرزند سوم دارند یا بیش از ۳ میلیارد ریال برآورد می شود. همچنین بر اساس مصوبه کمیسیون، بانک مرکزی موظف است نهادهای ذیربط و تاییدیه نظام بهزیستی ایران را به افراد تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره)، سازمان بهزیستی، خانواده شهدا، ایثارگران، و غیره سربازان معلول که این افراد در ۳ دهک اول هستند. درآمد اعطای وام مسکن محرومان به مبلغ ۴۰۰ میلیون تومان.

بر اساس این گزارش، نمایندگان مجلس که در کمیسیون تلفیق لایحه بودجه ۱۴۰۳ عضویت دارند، با توجه به موضوع تورم و افزایش هزینه های زندگی همچنان در حال بررسی مفاد این لایحه و جزئیات آن هستند. بنابراین اکثر آنها نمایندگان این کمیسیون هستند تاکید می کنند; بررسی‌های لایحه بودجه ۱۴۰۳ به گونه‌ای انجام می‌شود که فشار زیادی به مردم وارد نشود و از سوی دیگر دولت بتواند با منابعی که در نظر دارد، امور کشور را اداره کند. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا