اخبار اقتصاد ایران

سازوكارهای تأمین مالی ریالی و ارزی برای تحقق مأموریت مناطق آزاد حیاتی است

سیاهکارزاده در دیدار مدیران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با رئیس جمهور: rn

سیاهکارزاده در دیدار مدیران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با رئیس جمهور گفت: سازوکارهای تامین مالی ریالی و ارزی برای تحقق رسالت مناطق آزاد در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی حیاتی است.

ایران تحلیل، محمد سجاد سیاهکارزاده رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در نشست مدیران مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با رئیس جمهور که در حاشیه آن ساخت و ساز و زیرساخت ها پروژه ها افتتاح شد؛ وی با بیان اینکه یکی از مهم ترین پیش نیازهای تحقق ماموریت های مناطق آزاد در سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی تامین مالی ریالی ارزی است، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در قالب بند ۱۱ سیاست های کلی کشور اقتصاد مقاومتی، تسهیل در تولید، تقویت صادرات و انتقال فناوری. ، به عنوان ماموریت های مناطق آزاد تعیین شده اند و این مهم برای تعیین سازوکار مالی تامین مالی است.

وی خاطرنشان کرد: فرآیند مذکور می تواند برای پروژه های عمرانی و زیربنایی مناطق توسط شبکه بانکی در چارچوب هایی مانند صندوق توسعه ملی، منابع مناطق آزاد در خزانه کشور برای تامین مالی پروژه های زیربنایی استفاده شود. منطقه و همچنین تامین مالی فعالان اقتصادی. واحدهای صنعتی و بخش خصوصی و استفاده از سایر سازوکارهای تامین مالی در سرزمین اصلی از قبیل تبصره ۱۸ قانون بودجه، نوآوری و رونق، تسهیلات مرتبط با حوزه گردشگری و غیره برای سازمان های عامل و سرمایه گذاران مناطق. وی پیشنهاد راه اندازی بورس بین المللی با سرمایه داخلی و خارجی در مناطق آزاد بر اساس عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان های بین المللی شانگهای، اتحادیه اقتصادی اوراسیا، D8 و بریکس را داد.

محمد سجاد سیاهکارزاده گزارشی از روند توسعه منطقه متبوع خود در سال های اخیر ارائه کرد و تاکید کرد: با توجه به محدودیت های منطقه آزاد انزلی در توسعه فضای صنعتی، ریلی و بندری، لازم است طرح توسعه این منطقه به نتیجه برسد. منطقه آزاد انزلی. است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا