محیط زیست

سامانه بارشی همراه با رعدوبرق در راه آسمان اصفهان/ هوا گرم می‌شود

نوید حاجی بابایی در گفت وگو با خبرنگار ایران تحلیل در خصوص پیش بینی هوای استان اصفهان گفت: بررسی نقشه های هواشناسی بیانگر وقوع ناپایداری های همرفتی امروز در نیمه شرقی و جنوبی استان است.

وی افزود: بر این اساس ناپایداری جوی با افزایش ابر، گاهی وزش باد شدید و بارش های سیل آسا همراه است به طوری که در روزهای یکشنبه و سه شنبه از شدت ناپایداری جوی کاسته می شود، به همین دلیل در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه سامانه بارشی جدید پیش بینی می شود. . .

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه اخطار زرد با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری همرفتی از ظهر چهارشنبه تا پایان روز جمعه هفته جاری در استان اعلام شد: این سامانه همراه با باران سیل آسا، رعد و برق و وزش باد شدید موقت در برخی نقاط. مستعد تگرگ همراه است.

وی افزود: فعالیت سامانه مذکور در روز چهارشنبه در مناطق غرب و جنوب استان به ویژه شهرستان ها بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، شهرضا، فریدونشهر و گلپایگان مورد انتظار است.

حاجی بابایی با بیان اینکه شدت ناپایداری در روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه پیش بینی شده است، گفت: در این مدت تمامی مناطق استان به ویژه آران و بیدگل، اردستان، اسلام آباد موگویانارک بادرود بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، چوپانان، خوانسار، خوروبیابانکفریدن (داران)، کشاورزان، متنزواره، شهرضا، فریدونشهرکاشان، کبوترآبادکهپایه، گلپایگان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، مورچه تو خوردیشاهین شهر و میمه، نایین، نجف آباد، نطنز، نسخه تحت تأثیر این سیستم است.

وی بیان کرد: احتمال جاری شدن رواناب و اختلال در تردد، وزش باد نسبتا شدید، لغزش و کاهش دید به ویژه در جاده ها و گردنه ها و جاده ها، آبگرفتگی معابر، احتمال آسیب به سازه های موقت، احتمال آسیب به نهال ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و کشاورزی از جمله خطرات است. از این سیستم است.

معاون پیش بینی و تحقیقات اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: احتیاط در سفرهای خارج از شهر، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه ها، خودداری از عبور یا توقف در بستر رودخانه ها و آبراه های فصلی، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و مهاجرت عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امداد و پاکسازی دهانه پل ها، لایروبی مسیل ها و آبراه ها و اقدامات لازم برای حفظ صنعت کشاورزی توصیه می شود.

وی با بیان اینکه حداقل دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق استان یک تا دو درجه افزایش می یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرم ترین ساعات امروز به ۲۶ درجه سانتی گراد و کمینه خواهد رسید. دمای هوا فردا صبح به ۱۰ درجه سانتیگراد می رسد.

حاجی بابایی خاطرنشان کرد: کاشان با دمای ۳۰ درجه سانتی گراد و بویین میاندشت با دمای یک درجه سانتیگراد گرم ترین و خنک ترین مناطق استان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا