اخبار بورس

سهام صندوق ذخیره فرهنگیان بازنشسته

چیزی را گزارش کنید نبض بازار سهامموسسه صندوق پس انداز فرهنگیان این موسسه در سال ۱۳۷۴ به عنوان یک موسسه خصوصی با هدف بهبود وضعیت معیشتی فرهنگیان بازنشسته از طریق تشویق و ترغیب آنان به حضور فعال در فعالیت های اقتصادی و بازار سرمایه و ایفای نقش پررنگ در اقتصاد کشور تاسیس شد.

فرهنگیان در مدت خدمت ماهانه مبلغی را به عنوان حق عضویت به صندوق واریز کرده اند و طبق قانون دولت نیز موظف است همان مبلغ را از طرف آنها بپردازد. این صندوق نیز دارد چهار هلدینگ پتروشیمی و انرژی، مالی و سرمایه گذاری، ساختمانی و خدماتی و ۶۶ شرکت زیر مجموعه این هلدینگ هاباید برای کسب سود و ایجاد ثروت برای کشاورزان عضو فعالیت اقتصادی کند و تمام دارایی آن متعلق به اعضا باشد.

فرهنگیان در زمان بازنشستگی، از کارافتادگی یا بازپرداخت، سهم خود را در شرکت اعم از سپرده اعضا، سپرده دولت و سود سالانه سرمایه گذاری مؤسسه دریافت می کردند، اما طبق ماده ۲۱ اساسنامه صندوق، سهم اعضا از ارزش خالص دارایی های مؤسسه که اصطلاحاً ارزش ملک نامیده می شود به آنها پرداخت نشده است.

البته موضوع تعیین، تقویم و تامین ارزش ملک از جمله مطالبات فرهنگیانی بود که ۱۲ سال در موسسه حضور داشتند و علیرغم همه تلاش ها وعده های مدیران آموزشی و مطالبات موسسه از مدیران اجرایی شد. صندوق ذخیره فرهنگیان محقق نشد.

چه کسی می تواند سهام بخرد؟

ارزش ذاتی به کلیه دارندگان بورسیه تعلق می گیرد که قبلاً به مدت یک ماه در صندوق عضویت داشته و سپرده گذاری کرده اند.

در مرحله اول، معلمان بازنشسته ای که عضویت موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان را دارند و بازنشستگی آنها تا تاریخ ۸ اسفند ۱۳۰۱ به صندوق اعلام شده است. این طرح شامل تعداد آنها می شود ۸۷۵ هزار نفر است.

موسسه صندوق پس انداز فرهنگیان اجرای طرح واگذاری سهام را تدریجی و تدریجی اعلام کرد. با شناسایی شرکت های دارای قابلیت ورود به بازار سرمایه، طی دو سال تمام سهام بازنشستگان به آنها واگذار می شود.

مرحله اول تخصیص سهام عدالت آغاز شد

مهدی پندار سخنگوی هیات مدیره صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: پس از اخذ تاییدیه از مراجع فنی و نظارتی کشور، طبق قولی که به فرهنگیان داده شده، مرحله اول تخصیص سهام از امروز (دوشنبه ۱۵ آذرماه) اجرا می شود..

وی با اشاره به اینکه طرح ارزش املاک یکی از مطالبات مهم و دیرینه فرهنگیان صندوق است، تصریح کرد: طبق برنامه ریزی های انجام شده این امر تصمیم گیری شده است. قرار است علاوه بر سهام یک شرکت پتروشیمی در صندوق، سبدی از سهام شرکت های بورسی متعلق به گروه صندوق به ارزش معادل حدود ۱۰ درصد از دارایی های موسسه واگذار شود.

چند سهم به هر فرهنگ اختصاص داده شده است؟

عضو هیئت مدیره صندوق ذخیره افزود: در این مرحله هر مستمری بگیر فرهنگی بسته به میزان سپرده و مدت عضویت در صندوق بین یک تا بیش از ۲۱ هزار سهم دریافت می کند.

کجا می توانم سهام تخصیص یافته را مشاهده کنم؟

وی تصریح کرد: اعضای بازنشسته صندوق دوشنبه ۶ دسامبر می توانید به وب سایت موسسه به نشانی مراجعه کنید mb.szf.ir در منطقه ارزش اختصاصی یا از طریق نصب و ثبت نام اپلیکیشن فوق العاده فرهنگیان در بخش “گزارش مالی” تعداد سهام تخصیص یافته شما می توانید اطلاعات سهام خود را در قالب یک برگه اشتراک مشاهده کرده و به آنها دسترسی داشته باشید.

چه زمانی می توان سهام را فروخت؟

پندار نحوه مدیریت سهام در ارزش ملک را نیز بیان کرد: جزئیات مدیریت و فروش سهام نیز پس از طی مراحل فنی و اجرایی به اطلاع فرهنگیان خواهد رسید.

فرهنگیانی که عضو صندوق نیستند چه کار کنند؟

اکنون سخنگوی هیئت مدیره این موسسه به این موضوع اشاره می کند در مجموع بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار عضو صندوق فرهنگیان داریم که از این تعداد حدود ۸۷۰ هزار نفر بازنشسته و مشمول طرح ارزش املاک هستند.، یادآور می شود: صندوق ذخیره یکی از مؤسسات قابل اعتماد برای سرمایه گذاری فرهنگیان است که اعضای آن می توانند از سودآوری و ثروت آفرینی این مجموعه بهره مند شوند. بنابراین اعضای فعلی صندوق با افزایش مبلغ سپرده خود تا پنج درصد و افراد غیرعضو با عضویت در صندوق می توانند از مزایای این بنگاه اقتصادی بزرگ متعلق به خود فرهنگیان برخوردار شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا