فناوری

سومین پرتاب آزمایشی راکت استارشیپ انجام شد

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

دیجیاتو: اسپیس ایکس اخیرا سومین آزمایش مداری موشک استارشیپ خود را انجام داده است.

موشک اسپیس ایکس در ساعت ۱۶:۵۵ (به وقت ایران) پنجشنبه ۲۴ مارس به فضا پرتاب شد و در جریان این پرتاب، تقویت کننده Super Heavy Starship پس از نزدیک به ۷ دقیقه در حال بازگشت به زمین بود که ناگهان ارتفاع آن به صفر رسید و سرنوشت آن هنوز ناشناخته در زمان نگارش این مقاله، سفینه فضایی در حال حرکت در فضا است و در نهایت دوباره بر فراز اقیانوس هند فرود خواهد آمد.

پرتاب سومین ماموریت آزمایشی Starship

نوشته های مشابه

موشک غول پیکر استارشیپ با ارتفاع بیش از ۱۲۰ متر از دو مرحله تشکیل شده است. مرحله اول معروف به “سفینه ستاره ای” قابل استفاده مجدد است و مرحله دوم تقویت کننده ای به نام Super Heavy است. استارشیپ در حال حاضر بزرگترین و قدرتمندترین موشک است و هدف نهایی آن کمک به فضانوردان برای سفر به ماه و در نهایت مریخ است.

اولین ماموریت Starship در آوریل ۲۰۲۳ انجام شد، در این پرتاب پس از جدا نشدن دو مرحله موشک از یکدیگر، کشتی فضایی چهار دقیقه پس از انفجار منفجر شد. دومین پرواز آزمایشی این موشک در نوامبر ۲۰۲۳ انجام شد و موفقیت آمیزتر بود و طبق برنامه دو مرحله موشک از هم جدا شد. البته حدود هشت دقیقه پس از پرتاب دوم، موشک در حین تخلیه اکسیژن مایع دوباره منفجر شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا