فناوری

شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۷ بهمن + آخرین وضعیت

جمشید ملاقات وی در گفت و گو با خبرنگار میهن تجارت با اشاره به وضعیت سنجش کیفیت هوای امروز شنبه هفتم بهمن ماه – وی در ایستگاه ها اظهار داشت: بر اساس اطلاعات دریافتی از ۱۳ ایستگاه سنجش آلودگی هوا متعلق به شهرداری اصفهان و سه ایستگاه سنجش آلودگی هوا. اداره کل محیط زیست استان در حال حاضر دارای شاخص کیفیت هوای ۹۱ در حالت سالم (زرد) و آلاینده اصلی ذرات معلق کوچکتر از ۲.۵ میکرون است.

وی با اشاره به اینکه آلوده ترین ایستگاه دانشگاه صنعتی با شاخص ۱۴۸ در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی) قرار دارد، افزود: ایستگاه های زینبیه و پارک زمزم با شاخص ۹۹، رهنان با شاخص ۹۷، کردآباد و فیض با شاخص ۹۴. سپاهان. شهر با شاخص ۹۳، کاوه با شاخص ۸۹، ولدان با شاخص ۸۴، الخبل با شاخص ۷۹، خ. آبان فرشادی با شاخص ۷۱، فرشادی با شاخص ۷۱.۷۰ و میرزاطاهر با شاخص ۶۳ در هوای امن (زرد) قرار دارند.

مسئول امور کنترل کیفیت هوای معاونت حمل و نقل شهرداری اصفهان با اشاره به اثرات بهداشتی و اقدامات پیشگیرانه ریزگردهای کمتر از ۲.۵ میکرون در شرایط ناسالم، به احتمال تشدید بیماری های قلبی و ریوی در سالمندان اشاره کرد. . یکی از اثرات سلامتی این آلاینده ها این است که افراد باید در صورت امکان فعالیت های طولانی مدت یا سنگین در فضای باز را کاهش دهند.

همچنین بر اساس اعلام سامانه کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست منطقه اصفهان، ایستگاه ها در وضعیت هوای سالم (زرد) با شماره ۹۱، ایستگاه های احمدآباد با شاخص ناسالم ۱۱۰ (نارنجی)، خوارزمی با شاخص قرار دارند. از ۸۸ و پروین با شاخص سالم ۷۶. (زرد).

در حال حاضر تنها ایستگاه های فعال در زمینه شاخص کیفیت هوا در استان اصفهان، خمینی شهر، شاهین شهر، كجاورستانزرین شهر شهری پربرکت با شاخص ۱۶۸ است كجاورستان شاهین شهر با شاخص ۱۶۶ ناسالم (قرمز)، شاهین شهر با شاخص ۱۰۴ ناسالم (نارنجی)، خمینی شهر با شاخص ۸۹ و مبارکه با شاخص ۹۸ سالم (زرد) هستند. ایستگاه های رودکی، استانداری اصفهان، خواجو، باغ غدیر و کاشان، نجف آباد، سجزایی و دولت آباد فعال نیستند.

بر اساس گزارش اداره کل هواشناسی استان اصفهان و پیش بینی هواشناسی، بررسی نقشه های هواشناسی حاکی از فعالیت سامانه ناپایدار بر فراز استان تا روز یکشنبه است. در برخی مناطق فعال خواهد بود. آسمان شهر اصفهان امروز نیمه ابری تا ابری و احتمال بارش پراکنده وجود دارد، گاهی کاهش تدریجی وزش باد شدید پیش بینی می شود، حداکثر دمای هوا در ۲۴ آینده در برخی نقاط استان چهار تا شش درجه کاهش می یابد. ساعت ها. .

شاخص کیفیت هوا از ۰ تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم ( بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک است (قهوه ای).

این شاخص معمولاً برای پنج آلاینده هوا از جمله مونوکسید کربن (CO) است. ازن (O3) دی اکسید نیتروژن (NO2) دی اکسید گوگرد (SO2) و ذرات معلق زیر ۲.۵ میکرون (PM2.5) روزانه در ایستگاه های نظارت هوا اندازه گیری و ثبت می شوند.

شاخص کیفیت هوا معیاری است که غلظت ترکیبات مختلف آلاینده در هوا مانند مونوکسید کربن را اندازه گیری می کند. دی اکسید گوگرد، ترکیبات نیتروژن، ازن و ذرات معلق (ذرات کوچکتر از ۱۰ میکرومتر و ذرات کوچکتر از ۲.۵ میکرومتر) که دارای حد مجاز متفاوت با واحدهای مختلف هستند را به عدد بدون واحد تبدیل می کند و وضعیت آلودگی هوا را نمایش می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا