محیط زیست

صدور ۲ هشدار نارنجی و زرد با وقوع تندباد لحظه‌ای و رعدوبرق در اصفهان

لیلا امینی در گفت و گو با خبرنگار ایران تحلیل درباره پیش بینی هوای استان اصفهان اظهار کرد: بررسی نقشه های هواشناسی نشان می دهد که تا اواسط فردا وضعیت جوی نسبتاً پایداری در استان وجود دارد.

وی ادامه داد: بر این اساس با ورود سامانه بارشی ناپایدار از غرب و جنوب تا پایان هفته ناپایداری پیش بینی می شود و از امروز تا فردا هوا صاف، گاهی افزایش ابر، افزایش ابر، افزایش ابری و ناپایدار شدن هوا پیش بینی می شود. و بعد از ظهر وزش باد لحظه ای پیش بینی می شود.

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان تصریح کرد: از اواخر وقت فردا تا پایان هفته ابری گاهی وزش باد لحظه ای و از روز چهارشنبه بارش باران و رعد و برق پیش بینی می شود. به ویژه در غرب و جنوب استان که از بعدازظهر به تدریج افزایش می یابد. استان ها را پوشش خواهد داد.

امینی درباره صدور اخطار نارنجی رنگ به دلیل تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری همرفتی موضعی در استان گفت: فعالیت این سامانه از اوایل روز پنجشنبه آغاز شده و تا اوایل روز جمعه چهاردهم ادامه دارد. اردیبهشت در مناطق مستعد تگرگ با باران سیل آسا، رعد و برق، وزش باد شدید موقتی همراه است.

وی بیان کرد: در این مدت تمامی مناطق استان به ویژه اصفهان، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، خوانسار، خوروبیابانک، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، فریدونشهر، گلپایگان، شاهین شهر و میمه، نایین، نطنز، اسلام آباد. ، موگویی و اردستان. ، تحت تأثیر این سیستم قرار می گیرد.

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: احتمال روان آب و اختلال در تردد، وزش باد نسبتا شدید، لغزش و کاهش دید به ویژه در جاده ها و گردنه ها و جاده ها، آبگرفتگی معابر جاده ها، احتمال آسیب به سازه های موقت احتمال آسیب به نهال ها، درختان آسیب پذیر و محصولات باغی و کشاورزی از خطرات این سامانه است.

امینی ادامه داد: احتیاط در سفرهای خارج از شهر، توقف نکردن در بستر و حاشیه رودخانه ها، خودداری از عبور یا توقف در بستر رودخانه ها و سواحل و آبراه های فصلی، احتیاط در فعالیت های کوهنوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه های اجرایی و امدادی و پاکسازی دهانه پل ها. لایروبی کانال ها و آبراه ها و اقدامات لازم برای حفظ صنعت کشاورزی توصیه می شود.

وی با توجه به صدور اخطاریه زرد با فعالیت سامانه بارشی و ناپایداری همرفتی از ظهر چهارشنبه تا پایان جمعه هفته جاری در استان، تصریح کرد: این سامانه با بارش سیل آسا، رعد و برق و وزش باد شدید موقتی همراه است. در نقاط مستعد تگرگ

رئیس اداره پیش بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان افزود: فعالیت سامانه مذکور طی روز چهارشنبه در مناطق غرب و جنوب استان به ویژه شهرستان های بویین میاندشت، سمیرم، چادگان انجام شد. ، خوانسار، فریدن (داران)، دهاقان، شهرضا، فریدونشهر و گلپایگان. انتظار می رود.

امینی با بیان اینکه شدت ناپایداری ها در روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت ماه پیش بینی شده است، گفت: در این مدت تمامی مناطق استان به ویژه آران و بیدگل، اردستان، اسلام آباد، موگویی، انارک، بادرود، بویین میاندشت، سمیرم، چادگان، چوپانان، خوانسار، خوروبیابانک، فریدن (داران)، دهاقان، دهق، زواره، شهرضا، فریدونشهر، کاشان، کبوترآباد، کهپایه، گلپایگان، لنجان (زرین شهر)، مبارکه، مهاباد، انتخورت، شاه آباد، انتخورت، شهمه، نطنز و ورزنه تحت تاثیر این سیستم قرار دارند.

وی با بیان اینکه دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در اکثر مناطق دو تا سه درجه افزایش می یابد، گفت: بیشینه دمای هوای کلانشهر اصفهان در گرمترین ساعات امروز به ۲۸ درجه سانتیگراد و کمینه دما به ۱۳ درجه سانتیگراد خواهد رسید. فردا صبح.

رئیس اداره پیش بینی و خطرات جوی اداره کل هواشناسی استان اصفهان وی خاطرنشان کرد: مهاباد با دمای ۳۳ درجه سانتیگراد و بویین میاندشت با دمای ۳ درجه سانتیگراد به ترتیب گرم ترین و خنک ترین مناطق استان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا