بانک و بیمه

طلا میل به اصلاح کوتاه مدتی دارد| احتمال نزول قیمت طلا بیشتر از صعود

هادی بهرامی; بازار: به دلیل ریسک گریزی، مردم مدت هاست که طلا را به عنوان یک کالای با ارزش می خواهند. برخی از افراد برای حفظ ارزش سرمایه خود تمایل به خرید طلای فیزیکی دارند و برخی دیگر از طریق قراردادهای آتی به معاملات شاخص طلا می پردازند. حجم بازار جهانی طلا ۱۳۸۰۰ میلیارد دلار است و در حال حاضر بزرگترین بازار مالی جهان محسوب می شود. به طور معمول، مردم در بازارهای سکه، شمش و طلای فیزیکی و همچنین صندوق های بورس طلا سرمایه گذاری می کنند تا ارزش، ایمنی و ریسک سرمایه خود را حفظ کنند. توصیه می شود در کوتاه مدت در بازارهای طلا سرمایه گذاری نکنید. به این دلیل که طلا به راحتی در بازار ارز دیجیتال و بورس قابل خرید و فروش نیست و نوسانات بسیار کمتری دارد.

اگر قیمت نتواند مقاومت کلیدی را در ۲۸۰۰ دلار بشکند، مناطق پشتیبانی ۱۹۵۰ دلار و ۱۸۵۰ دلار در دسترس هستند. با از دست دادن سطح حمایت ۲۱۱۰ دلاری، احتمال سقوط قیمت در مناطق حمایتی بیشتر است

تحلیل فنی جهانی طلا
پس از افت ۷ درصدی، قیمت جهانی طلا از حدود ۱۸۲۰ دلار حدود سه ماه پیش شروع به افزایش کرد و با افزایش ۱۴ درصدی به رکورد تاریخی ۲۸۰۰ دلار رسید! در حال حاضر، اگر قیمت نتواند مقاومت کلیدی را در ۲۸۰۰ دلار پاک کند، مناطق پشتیبانی ۱۹۵۰ دلار و ۱۸۵۰ دلار در دسترس هستند. با از دست دادن سطح حمایت ۲۱۱۰ دلاری، احتمال سقوط قیمت در مناطق حمایتی بیشتر است.

اگر قیمت بتواند از سقف ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان عبور کند و چند روزی روی این مقاومت تثبیت شود، ممکن است رشد بیشتر طلای ۱۸ عیار رخ دهد. در غیر این صورت سقف پایین ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان موجود است. از بین رفتن حمایت تشکیل شده از نقاط محوری کوچکتر در محدوده ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تومانی، نشان دهنده احتمال بیشتر کاهش قیمت خواهد بود.

تجزیه و تحلیل فنی طلای ۱۸ عیار
قیمت طلای ۱۸ عیار پس از افزایش ۱۴ درصدی قیمت جهانی از سه ماه گذشته تاکنون ۲۰ درصد افزایش یافته و در حال حاضر نزدیک به مقاومت کلیدی است. اگر قیمت بتواند از سقف ۲ میلیون و ۷۸۰ هزار تومان عبور کند و چند روزی روی این مقاومت تثبیت شود، ممکن است رشد بیشتر طلای ۱۸ عیار رخ دهد. در غیر این صورت سقف پایین ۲ میلیون و ۲۲۰ هزار تومان موجود است. از دست دادن حمایت شکل گرفته از پیوت های جزئی در محدوده ۲ میلیون و ۵۲۰ هزار تومانی، احتمال افت قیمت را بیشتر می کند.

طلا تمایل به اصلاح کوتاه مدت دارد احتمال کاهش قیمت طلا بیشتر از افزایش است

تحلیل فنی سکه
قیمت سکه نیز با گذشت سه ماه از رشد بازارهای طلا با رشد ۲۴ درصدی مواجه شد و اکنون با رسیدن به مقاومت ۳۳ میلیون و ۸۸۰ هزار تومانی کاهش یافته است. اگر از این مقاومت فراتر رود، قیمت می تواند به افزایش خود ادامه دهد. در غیر این صورت ممکن است سقف پایین به ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان کاهش یابد و با از بین رفتن این حمایت، سقف ۲۷ میلیون تومانی معتبر موجود شود. تمامی تحلیل ها بر اساس یک بازه زمانی کوتاه انجام می شود تا بتوان حرکت های کوچک را برای سرمایه گذاران و مردم تحلیل کرد.

طلا تمایل به اصلاح کوتاه مدت دارد احتمال کاهش قیمت طلا بیشتر از افزایش است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا