فناوری

عینک هوشمند متا می‌تواند بخواند و ترجمه کند

پایگاه خبری تحلیلی ایران تحلیل (irtahlil.com):

ایسنا: عینک های شرکت متا که با همکاری RayBan ساخته شده اند، اکنون به لطف هوش مصنوعی می توانند تصاویر را بخوانند، ترجمه کنند و توضیح دهند.

به گزارش IA، عینک هوشمند Ray-Ban Meta به لطف هوش مصنوعی متا ارتقاء قابل توجهی یافته است و اکنون می تواند دیدن و شنیدن را بیاموزد.

دستیار هوش مصنوعی چندوجهی می‌تواند به ایران تحلیل لباس مناسب، ترجمه متن، توصیف عکس‌ها و توصیف اشیایی که عینک به آنها اشاره می‌کند کمک کند.

متا که قبلاً با نام فیس بوک شناخته می شد، ویژگی های جدید و هیجان انگیزی را برای عینک های هوشمند خود اعلام کرده است که آنها را کاربردی تر و تعاملی تر می کند. این شرکت در حال آزمایش یک دستیار هوش مصنوعی جدید “چند وجهی” است که می تواند به سوالات کاربران بر اساس آنچه از طریق دوربین و میکروفون عینک می بیند و می شنود پاسخ دهد.

مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، برخی از این ویژگی‌ها را در یک حلقه اینستاگرام به نمایش گذاشت و از عینک خواست شلواری را به او پیشنهاد دهد که با پیراهنی که در دست دارد به خوبی هماهنگ شود. دستیار هوش مصنوعی به او دو گزینه پیشنهاد داد و رنگ و طرح پیراهن را توضیح داد.

اندرو بوسورث، مدیر ارشد فناوری متا در ویدیوی دیگری نشان داد که دستیار می تواند کارهای رایج هوش مصنوعی مانند ترجمه و خلاصه سازی را انجام دهد. او همچنین نشان داد که چگونه دستیار هوش مصنوعی می تواند تابلوی دیواری به شکل کالیفرنیا را به دقت شناسایی کند و اطلاعاتی درباره ایالت ارائه دهد.

تصور کنید در یک بوتیک شیک هستید، یک بلوز زمردی خیره کننده در دست دارید و سعی می کنید شلوار عالی را ایران تحلیل کنید. نیازی نیست تلفن همراه خود را بیرون بیاورید و تصاویر بی پایان را در Pinterest جستجو کنید. فقط زمزمه کنید، “هی متا، چه شلواری با این لباس می آید؟ عینک شما بلوز را اسکن می‌کند، رنگ و استایل آن را تجزیه و تحلیل می‌کند و توصیه‌های فوری مد را دریافت خواهید کرد. درست مانند یک استایلیست شخصی که چیزهایی را در گوش شما زمزمه می کند.

این عینک تنها برای مشاوره در مورد لباس استفاده نمی شود.

آیا در درک منو به زبان خارجی مشکل دارید؟ از عینک خود بخواهید آن را ترجمه کند. آیا به موزه رفته اید؟ عینک می تواند آنچه را که می بینید توضیح دهد. این عینک حتی به شما در نوشتن کپشن اینستاگرام کمک می کند. عکس های شما را تحلیل می کند و عکس های جالبی را پیشنهاد می کند.

این ابرقدرت هوش مصنوعی فقط برای برخی افراد در دسترس است. این فناوری محدود به گروهی منتخب از افراد آگاه در زمینه فناوری در ایالات متحده است. اما شایعات در مورد این ویژگی در حال حاضر منتشر شده است. دنیایی را تصور کنید که در آن عینک شما تبدیل به یک دربان، استاد مد، مترجم زبان و مرکز اطلاعات می شود. مثل این است که سیری، الکسا و گوگل را کنار هم قرار دهید و روی صورت خود قرار دهید.

دستیار هوش مصنوعی چندوجهی هنوز در حال توسعه است و محدودیت هایی دارد. این عینک می تواند آنچه را که می بینید فقط با ثبت عکس تشخیص دهد و سپس آن را روی ابر تجزیه و تحلیل کند. پس از درخواست صوتی، برای شنیدن پاسخ باید چند ثانیه صبر کنید. همچنین باید از دستورات صوتی خاصی برای شروع عکسبرداری و پرس و جو استفاده کنید. به عنوان مثال، شما باید بگویید: “هی متا، به این نگاه کن” و سپس سوال خود را بپرسید.

عکس‌ها و پاسخ‌ها در برنامه Meta View در تلفن همراه شما ذخیره می‌شوند که بعداً می‌توانید به آن دسترسی داشته باشید. این می تواند برای ضبط یادداشت هایی که دریافت کرده اید یا از طریق عینک دیده اید مفید باشد. دستیار هوش مصنوعی چند وجهی می تواند ابزار مفیدی برای کاوش در جهان، خرید، یادگیری یا تفریح ​​با عینک هوشمند RayBan Meta باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا